• TR
  • EN
Ders Kodu: 
PHIL 506
Ders Tipi: 
Seçmeli
Teori Saati: 
3
Uygulama Saati: 
0
Kredi: 
3
AKTS: 
7
Dersin Dili: 
İngilizce
Dersin Amacı: 

Düşünürlerin yapıtlarının asıllarını kaynak metin olarak kullanarak felsefe tarihindeki kimi varlık felsefesi sorunlarını ayrıntılı biçimde ele almak.

Dersin İçeriği: 

Felsefe tarihindeki düşünürlerin varlık felsefesine ilişkin metinlerinden en az iki tanesi karşılaştırmalı - ayrıntılı incelenir, tartışılır.

Dersin Öğretim Yöntemleri: 
Öğretim Yöntemleri: 1. Anlatım, 2. Tartışmalı Ders, 3. Seminer, 4. Ödev
Dersin Ölçme Yöntemleri: 
Ölçme Yöntemleri: A. Sınav, B. Seminer, C. Ödev, D: Sunum; E: Dönem Ödevi

Dikey Sekmeler

Dersin Öğrenme Çıktıları

Dersin Öğrenme Çıktıları

 

Bu dersi tamamladığında öğrenci:

Program Öğrenme Çıktıları

Öğretim Yöntemleri

Ölçme Yöntemleri

1) ontolojiye ilişkin temel metinleri ayrıntılı inceler.

1,2,10

1,3,4

A,B,C,D,E

2) felsefe metinlerini okumaya ve çözümlemeye ilişkin yetkinlik kazanır.

1,2,12

1,3,4

A,B,C,D,E

3) temel ontoloji sorunlarına ilişkin ayrıntılı bilgi edinir.

1,2,10

1,3,4

A,B,C,D,E

4)  metin çözümlemeye ve yorumlamaya ilişkin yetkinlik kazanır.

1,2,

1,3,4

A,B,C,D,E

5) varolan ve varolmak türlerini ayırır, “olmak”ın çok anlamlığından haberdardır.

1,2,3,10

1,3,4

A,B,C,D,E

s=MsoNormal align=center style='margin-bottom:0cm;margin-bottom:.0001pt; text-align:center;line-height:12.0pt'>A,B,C,D,E

Dersin Akışı

DERS AKIŞI

Hafta

Konular

Ön Hazırlık

1

Giriş

 

2

Heidegger, Aristoteles Metaphysik Theta 1-3 Gücün Neliği ve Gerçekliği: Aristoteles’te Varolmak’ın Çokluğu ve Birliği Sorusu

 

3

Heidegger,  Aristoteles Metaphysik Theta 1-3  Gücün Neliği ve Gerçekliği: ‘Varolan’ın Varolmaklık’ının Çok Katlılığı

 

4

Heidegger, Aristoteles Metaphysik Theta 1-3 Gücün Neliği ve Gerçekliği: Varolan ile Varolmak Eşitliği ya da Ayrılığı. Parmenides’te Bir Olarak Varolmak

 

5

Heidegger, Aristoteles Metaphysik Theta 1-3  Gücün Neliği ve Gerçekliği: Varolmak’ın Çokkatlılığı ve Birliği

 

6

Heidegger, Aristoteles Metaphysik Theta 1-3  Gücün Neliği ve Gerçekliği: Varolmak’ın Birliği – Cins olarak değil Benzeşim olarak

 

7

Heidegger, Aristoteles Metaphysik Theta 1-3 Gücün Neliği ve Gerçekliği: Varolmak Benzeşiminin Soruya Değer Oluşu

 

8

ARA SINAV

 

9

Heidegger, Aristoteles Metaphysik Theta 1-3  Gücün Neliği ve Gerçekliği: Metafizik Theta 1: Dynamis kata Kinesin

 

10

Heidegger, Aristoteles Metaphysik Theta 1-3  Gücün Neliği ve Gerçekliği: Genişletilmiş İki Anlamın Bir Alt Öbeği: Geometrik Açıdan dynamis; İfade Açısından dynaton ya da adynaton.

 

11

Heidegger, Aristoteles Metaphysik Theta 1-3 Gücün Neliği ve Gerçekliği: Dynamis kata kinesin’in Kılavuz Anlamı

 

12

Heidegger, Aristoteles Metaphysik Theta 1-3  Gücün Neliği ve Gerçekliği: üç Olgusuna Yaklaşımlar ve Eğretileme Denen Şeyin Reddi

 

13

Heidegger, Aristoteles Metaphysik Theta 1-3  Gücün Neliği ve Gerçekliği: Nedenselliğin Görünüşteki Kendiliğinden Anlaşılırlığı ve

Aristoteles’te Güç Neliği Çerçevesi

 

14

Heidegger, Aristoteles Metaphysik Theta 1-3  Gücün Neliği ve Gerçekliği: Güç Tarzları

  1. Katlanma ve (öncelikli) Dirençlilik.

Doğa Nesnelerinin Varolmaklığı Olarak Etkide Bulunmak (Leibniz)

 

15

  1. Güçe Ait Olan Nasıl
 

16

GENEL SINAV

 

Kaynaklar

KAYNAKLAR
Ders Notu  
Diğer Kaynaklar Aristoteles, Metaphysik, Griechisch-Deutsch, (Meiner Verlag, 1991).

Platon, Sophistes, trans. by Friedrich Schleiermacher (Frankfurt am Main: Suhrkamp Verlag, 2007).

Heidegger, Martin, Plato’s Sophist, (Bloomington, Ind: Indiana University Press, 1997), Studies in Continental thought.

 Heidegger, Martin, Aristotle’s Metaphysics [theta] 1-3: On the Essence and Actuality of Force, (Bloomington: Indiana University Press, 1995), Studies in Continental thought.

Heidegger, Aristoteles Metaphysik Theta 1-3 Gücün Neliği ve Gerçekliği, Çev. Saffet Babür, Ankara : BilgeSu Yayıncılık, 2010.

   

Materyal Paylaşımı

MATERYAL PAYLAŞIMI 

Dökümanlar

  

Ödevler

 

Sınavlar

 

 

 

 

Değerlendirme Sistemi

DEĞERLENDİRME SİSTEMİ

YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI

SAYI

KATKI YÜZDESİ

Arasınav

1

20

Sunum

1

20

Son sınav

1

30

Dönem ödevi

1

30

Toplam

 

100

Dönem Ödevinin Başarıya Oranı

 

30

Yıl içinin Başarıya Oranı

 

70

Toplam

 

100

Dersin Program Çıktılarına Katkısı

Program Çıktıları

 

Katkı düzeyi*

 

1

2

3

4

5

1. Akademik çalışmalarında üretici ve yaratıcı şekilde kullanacağı temel kavramsal ve yöntemsel bilgileri kazanır.

 

 

 

 

X

2. İleri düzeyde felsefi araştırmalara yönelik eleştirel ve çok yönlü bakış, analitik yaklaşım, problem çözme, yorumlama ve sonuç çıkarma becerilerini geliştirir.

 

 

 

X

 

3. Etkili iletişim kurabilen, özellikler yazılı ve sözlü sunumda başarılı, takım çalışması ve disiplinlerarası çalışma yapabilen, girişimci ruha sahip, sorumluluk duygusu gelişmiş, yaratıcı, öğrenmeyi bilen, özgüven sahibi, alanında özgün fikirler üreten, ilkeli bir felsefeci olarak yetişir.

 

 

X

 

 

4. Yaşam boyu öğrenme anlayışıyla, eski ve yeni bilgiye erişim yollarını mesleki ve kişisel gelişimini sürdürmek için kullanır.

 

 

 

X

 

5. Mesleki ve sosyal etik bilincine sahip olur.

 

 

X

 

 

6. Felsefi çalışma için gerekli olan çağdaş araçları seçme, geliştirme ve bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi kazanır.

 

 

 

X

 

7. Felsefe tarihi ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı orijinal metinler üzerinden bağımsız olarak yürütür.

 

 

 

 

X

8. Felsefi bilgiyi toplumu ilgilendiren güncel, sosyal, kültüreli politik alanlarda ortaya çıkan problemleri sorgulamakta kullanır.

 

 

X

 

 

9. Felsefenin evrensel değer ve kavramlarını Türkiye’deki felsefi çalışmalar için zemin olarak alır. Bu yönde, felsefe tarihinin tartışmalarını Türkçe yaparken ortaya çıkabilecek sorunların ele alınması ve çözümü için yaklaşım geliştirebilir.

 

 

 

X

 

10. Felsefe tarihi alanında ulusal ve uluslararası düzeyde katkı sağlayacak birikim ve beceri kazanır.

 

 

 

X

 

11. Felsefi bilgi ve birikimini ulusal ve uluslararası düzeyde etkileşim kurmada kullanır.

 

 

 

X

 

12. Felsefe alanındaki ulusal ve uluslar arası yayınlarda katkı sağlayabilecek nitelikte çalışma üretebilir.

 

 

 

X

 

13. Genelde Felsefe, özelde felsefe tarihi çalışmalarını yürütecek klasik dil ve felsefe tarihi bilgisine sahiptir.

 

 

 

 

X

ECTS

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

Etkinlik

SAYISI

Süresi
(Saat)

Toplam
İş Yükü
(Saat)

Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati)

16

3

48

Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)

15

4

60

Arasınav

1

15

15

Sunum

1

15

15

Son sınav

1

15

15

Dönem ödevi

1

22

22

Toplam İş Yükü

 

 

175

Toplam İş Yükü / 25 (s)

 

 

7

Dersin AKTS Kredisi

 

 

7