Bu ders özellikle gazetecilik üzerinden yaygın medya tüketimi bağlamında bilişsel süreçleri anlamak amaçlar.
Ders farklı medya araçları, gazeteler, dergiler, dijital gazeteler bağlamında psikolojik, pedagojik ve toplumsal süreçleri, toplum ve teknoloji arasındaki ilişkiyi inceler.
Dikey Sekmeler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Dersin Öğrenme Çıktıları |
Program Öğrenme Çıktıları |
Öğretim Yöntemleri |
Ölçme Yöntemleri |
1. “Bilişsel” kavramının tanımlar. |
1, 2, 4 |
1, 2, 3 |
A, C |
2. Bilişsel yönetim ve gazetecilik alanındaki olayları örneklendirir. |
4, 5, 6 |
1, 2, 3 |
A, C |
3. Bilişsel Kuramı ve Bilişsel Çelişki Kuramını gazetecilik alanına göre analiz eder. |
4, 6, 8 |
1, 2, 3 |
A, C |
4. Sosyal algı ve toplumsal faktörleri öğelerine ayırır ve sorgular. |
5, 6, 8 |
1, 2, 3 |
A, C |
5. Toplumsal ve Kültürel İletişim Teorilerini birleştirir ve sentezler. |
4, 5, 6, 8 |
1, 2, 3 |
A, C |
Dersin Akışı
DERS AKIŞI |
||
Hafta |
Konular |
Ön Hazırlık |
1 |
Giriş |
|
2 |
Bilişsel Kavramının Tanımı |
|
3 |
Bilişsel Yönetim ve Gazetecilik |
|
4 |
Bilişsel Kuramı |
|
5 |
Bilişsel Çelişki Kuramı |
|
6 |
İletişimsel Olaylar Teorisi |
|
7 |
Eşlik / Uyum Teorisi |
|
8 |
Arasınav |
|
9 |
Sosyal Algı ve Toplumsal Faktörler |
|
10 |
Medyanın Rolü Üzerine Bir Analiz: Vaka Çalışması |
|
11 |
Toplumsal ve Kültürel İletişim Teorisi |
|
12 |
Halka Açık İletişim Kampanyaları |
|
13 |
Sosyal Süreçlerde Risk İletişimi |
|
14 |
İkna Yönetiminde Bilişsel Süreçler |
|
15 |
Vaka Analizleri - Öğrenci Sunumları |
|
16 |
Final Sınavı |
Kaynaklar
KAYNAKLAR |
|
Ders Notu |
FESTINGER, L. (1957) A Theory of Cognitive Dissonance. Evanstone |
Diğer Kaynaklar |
ABELSON, R. (1968) Theories of Cognitive Consistency. Chicago. OSGOOD, C.E., SUCI, G., TANNENBAUM, P. (1968) The Measurement of Meaning [in:] Semantic Differential Technique. Chicago. |
Materyal Paylaşımı
MATERYAL PAYLAŞIMI |
|
Dökümanlar |
|
Ödevler |
|
Sınavlar |
Öğrenciler dönem içerisinde bir vize sınavı, iki ev ödevi ve dönem içerisinde belirlediği bir konu üzerine sözlü ve yazılı bir sunum hazırlayacaktır. |
Değerlendirme Sistemi
DEĞERLENDİRME SİSTEMİ |
||
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI |
SIRA |
KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav |
1 |
40 |
Ödev |
2 |
20 |
Final Sunumu |
1 |
40 |
Toplam |
100 |
|
Finalin Başarıya Oranı |
50 |
|
Yıl içinin Başarıya Oranı |
50 |
|
Toplam |
100 |
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
DERSİN PROGRAM ÇIKTILARINA KATKISI |
||||||
No |
Program Öğrenme Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
||||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
||
1 |
Gazetecilik alanındaki geleneksel ve yeni kavramları açıklar. Bu kavram ve yaklaşımları örnek olaylarla değerlendirir. |
|
|
X |
|
|
2 |
Ulusal ve uluslararası gelişmeleri ve literatürü takip eder, anadil ve yabancı dilde kavram bilgisine sahip olur. |
|
|
|
X |
|
3 |
Haber değeri ve gazetecilik etiği gibi özel kavramları tanımlar ve bunlardaki değişimi farklı parametrelere dikkat ederek değerlendirir. |
|
|
|
|
|
4 |
Kültürel, ekonomik, politik, sosyolojik, psikolojik ve tarihsel gelişmeleri ile olayları, gazetecilik prensipleri ve etik kurallar çerçevesinde tanımlar ve analiz eder. |
|
|
|
X |
|
5 |
Yerel, ulusal ve uluslararası sektörel sorunları farklı yaklaşımlarla sorgular ve gelişmeleri yorumlar. |
|
|
|
|
X |
6 |
Gazeteciliğin ulusal ve uluslararası gelişimini takip eder, farklı ülkelerin uygulamalarındaki değişimlerin nedenlerini ve dönüşümlerini tartışır. |
|
|
|
X |
|
7 |
Geleneksel ve dijital medya alanındaki araştırmalarının analizini yapar, değerlendirir ve açıklar. |
|
|
|
|
|
8 |
Medya araçları ile toplum ve teknoloji arasındaki ilişkinin nasıl kurulduğunu inceler, tartışır ve yorumlar. |
|
|
X |
|
|
9 |
Dijital medyanın tarihsel, ekonomik ve uluslararası gelişimini ve temellerini ifade eder. |
|
|
|
|
|
10 |
Geleneksel medyanın dijital medyaya dönüşüm şartlarını kavrar, tarihsel ve ekonomi-politik süreçleri değerlendirir. |
|
|
|
|
|
11 |
Medyadaki yöndeşmeyi betimler, şartlarını ve dönemsel paydaşlarını karşılaştırır. |
|
|
|
|
|
12 |
Dijital medyada içerik üretimi ve yeni alanların kullanımını düzenleyebilir, yeni medya yönetimi için gerekli araştırma ve bilgi gereksinimini tasarlayabilir. |
|
|
|
|
|
13 |
Yeni medya teorilerini ele alır, teorileri örneklendirir ve yeni bakış açılarını takip eder. |
|
|
|
|
|
14 |
Yeni medya ile değişen, dijitalleşmeyle evrimleşen iletişim sektöründeki teknik kavram ve bilgiyi ifade eder. Bu alanda oluşan bilginin kullanımı ve hatırlanması için gerekli alt yapıyı anlatır. |
|
|
|
|
|
15 |
Geleneksel ve dijital medyadaki yeni pazarlama ile üretim alanlarını analiz eder, yeni üretim biçimleriyle ilişkilendirir. |
|
|
|
|
|
ECTS
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU |
|||
Etkinlik |
Sayısı |
Süresi |
Toplam |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) |
16 |
3 |
48 |
Ara Sınav Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) |
8 |
10 |
80 |
Ara Sınav |
1 |
2 |
2 |
Ödev |
2 |
30 |
60 |
Sunum |
2 |
5 |
10 |
Toplam İş Yükü |
200 |
||
Toplam İş Yükü / 25 (s) |
8 |
||
Dersin AKTS Kredisi |
8 |