• TR
  • EN
Ders Kodu: 
JRN 545
Ders Tipi: 
Alan Seçmeli
Teori Saati: 
3
Uygulama Saati: 
0
Kredi: 
3
AKTS: 
8
Dersin Dili: 
İngilizce
Dersin Amacı: 

Bu ders özellikle gazetecilik üzerinden yaygın medya tüketimi bağlamında bilişsel süreçleri anlamak amaçlar.

Dersin İçeriği: 

Ders farklı medya araçları, gazeteler, dergiler, dijital gazeteler bağlamında psikolojik, pedagojik ve toplumsal süreçleri, toplum ve teknoloji arasındaki ilişkiyi inceler.

Dersin Öğretim Yöntemleri: 
1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma
Dersin Ölçme Yöntemleri: 
A: Sınav, B: Deney, C: Ödev

Dikey Sekmeler

Dersin Öğrenme Çıktıları

Dersin Öğrenme Çıktıları

Program Öğrenme Çıktıları

Öğretim Yöntemleri

Ölçme Yöntemleri

1. “Bilişsel” kavramının tanımlar.

1, 2, 4

1, 2, 3

A, C

2. Bilişsel yönetim ve gazetecilik alanındaki olayları örneklendirir.

4, 5, 6

1, 2, 3

A, C

3. Bilişsel Kuramı ve Bilişsel Çelişki Kuramını gazetecilik alanına göre analiz eder.

4, 6, 8

1, 2, 3

A, C

4. Sosyal algı ve toplumsal faktörleri öğelerine ayırır ve sorgular.

5, 6, 8

1, 2, 3

A, C

5. Toplumsal ve Kültürel İletişim Teorilerini birleştirir ve sentezler.

4, 5, 6, 8

1, 2, 3

A, C

Dersin Akışı

DERS AKIŞI

Hafta

Konular

Ön Hazırlık

1

Giriş

 

2

Bilişsel Kavramının Tanımı

 

3

Bilişsel Yönetim ve Gazetecilik

 

4

Bilişsel Kuramı

 

5

Bilişsel Çelişki Kuramı

 

6

İletişimsel Olaylar Teorisi

 

7

Eşlik / Uyum Teorisi

 

8

Arasınav

 

9

Sosyal Algı ve Toplumsal Faktörler

 

10

Medyanın Rolü Üzerine Bir Analiz: Vaka Çalışması

 

11

Toplumsal ve Kültürel İletişim Teorisi

 

12

Halka Açık İletişim Kampanyaları

 

13

Sosyal Süreçlerde Risk İletişimi

 

14

İkna Yönetiminde Bilişsel Süreçler

 

15

Vaka Analizleri - Öğrenci Sunumları

 

16

Final Sınavı

 

Kaynaklar

KAYNAKLAR

Ders Notu

FESTINGER, L. (1957) A Theory of Cognitive Dissonance. Evanstone

Diğer Kaynaklar

ABELSON, R. (1968) Theories of Cognitive Consistency. Chicago.

OSGOOD, C.E., SUCI, G., TANNENBAUM, P. (1968) The Measurement of Meaning [in:] Semantic Differential Technique. Chicago.

Materyal Paylaşımı

MATERYAL PAYLAŞIMI 

Dökümanlar

 

Ödevler

 

Sınavlar

Öğrenciler dönem içerisinde bir vize sınavı, iki ev ödevi ve dönem içerisinde belirlediği bir konu üzerine sözlü ve yazılı bir sunum hazırlayacaktır.

Değerlendirme Sistemi

DEĞERLENDİRME SİSTEMİ

YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI

SIRA

KATKI YÜZDESİ

Ara Sınav

1

40

Ödev

2

20

Final Sunumu

1

40

Toplam

 

100

Finalin Başarıya Oranı

 

50

Yıl içinin Başarıya Oranı

 

50

Toplam

 

100

Dersin Program Çıktılarına Katkısı

DERSİN PROGRAM ÇIKTILARINA KATKISI

No

Program Öğrenme Çıktıları

Katkı Düzeyi

1

2

3

4

5

1

Gazetecilik alanındaki geleneksel ve yeni kavramları açıklar. Bu kavram ve yaklaşımları örnek olaylarla değerlendirir.

 

 

X

 

 

2

Ulusal ve uluslararası gelişmeleri ve literatürü takip eder, anadil ve yabancı dilde kavram bilgisine sahip olur.

 

 

 

X

 

3

Haber değeri ve gazetecilik etiği gibi özel kavramları tanımlar ve bunlardaki değişimi farklı parametrelere dikkat ederek değerlendirir.

 

 

 

 

 

4

Kültürel, ekonomik, politik, sosyolojik, psikolojik ve tarihsel gelişmeleri ile olayları, gazetecilik prensipleri ve etik kurallar çerçevesinde tanımlar ve analiz eder.

 

 

 

X

 

5

Yerel, ulusal ve uluslararası sektörel sorunları farklı yaklaşımlarla sorgular ve gelişmeleri yorumlar.

 

 

 

 

X

6

Gazeteciliğin ulusal ve uluslararası gelişimini takip eder, farklı ülkelerin uygulamalarındaki değişimlerin nedenlerini ve dönüşümlerini tartışır.

 

 

 

X

 

7

Geleneksel ve dijital medya alanındaki araştırmalarının analizini yapar, değerlendirir ve açıklar.

 

 

 

 

 

8

Medya araçları ile toplum ve teknoloji arasındaki ilişkinin nasıl kurulduğunu inceler, tartışır ve yorumlar.

 

 

X

 

 

9

Dijital medyanın tarihsel, ekonomik ve uluslararası gelişimini ve temellerini ifade eder.

 

 

 

 

 

10

Geleneksel medyanın dijital medyaya dönüşüm şartlarını kavrar, tarihsel ve ekonomi-politik süreçleri değerlendirir.

 

 

 

 

 

11

Medyadaki yöndeşmeyi betimler, şartlarını ve dönemsel paydaşlarını karşılaştırır.

 

 

 

 

 

12

Dijital medyada içerik üretimi ve yeni alanların kullanımını düzenleyebilir, yeni medya yönetimi için gerekli araştırma ve bilgi gereksinimini tasarlayabilir.

 

 

 

 

 

13

Yeni medya teorilerini ele alır, teorileri örneklendirir ve yeni bakış açılarını takip eder.

 

 

 

 

 

14

Yeni medya ile değişen, dijitalleşmeyle evrimleşen iletişim sektöründeki teknik kavram ve bilgiyi ifade eder.  Bu alanda oluşan bilginin kullanımı ve hatırlanması için gerekli alt yapıyı anlatır.

 

 

 

 

 

15

Geleneksel ve dijital medyadaki yeni pazarlama ile üretim alanlarını analiz eder, yeni üretim biçimleriyle ilişkilendirir.

 

 

 

 

 

ECTS

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

Etkinlik

Sayısı

Süresi
(Saat)

Toplam
İş Yükü
(Saat)

Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati)

16

3

48

Ara Sınav Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme)

8

10

80

Ara Sınav

1

2

2

Ödev

2

30

60

Sunum

2

5

10

Toplam İş Yükü

   

200

Toplam İş Yükü / 25 (s)

   

8

Dersin AKTS Kredisi

   

8