• TR
  • EN
Ders Kodu: 
JRN 503
Ders Dönemi: 
Güz
Ders Tipi: 
Zorunlu
Teori Saati: 
3
Uygulama Saati: 
0
Kredi: 
3
AKTS: 
9
Dersin Dili: 
İngilizce
Dersi Verenler: 
Dersin Amacı: 

Dersin amacı gazeteciliğin dijitalleşmesini ve haberciliğe etkisini açıklamaktır. Derste öğrendiler yeni medya ile yeniden düzenlenen ve dağıtılan medya ürünlerinin tarihsel ve ekonomik yönü, 21. yüzyılda nasıl yöndeştiğini ile ilgili bilgi edinebileceklerdir.

Dersin İçeriği: 

Bu derste, dijitalleşmenin gazeteciliğe etkisi ve tarihsel süreci farklı yönlerden tartışılacaktır. Derste öğrenciler yasal, ekonomik süreçleri; tarafsızlık, adalet, bağımsızlık gidi gazetecilik prensiplerini dijital gazetecilik perspektifinden tartışacaklardır.

Dersin Öğretim Yöntemleri: 
1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma
Dersin Ölçme Yöntemleri: 
A: Sınav , B: Deney, C: Ödev

Dikey Sekmeler

Dersin Öğrenme Çıktıları

Dersin Öğrenme Çıktıları

Program Öğrenme Çıktıları

Öğretim Yöntemleri

Ölçme Yöntemleri

1. Gazeteciliğin dijitalleşme ile değişen kavramlarını ve prensiplerini açıklar.

1, 2, 7, 10

1, 2, 3

A, C

2. Dijital gazeteciliğin gelişimini tarihsel olarak ifade eder.

4, 9

1, 2, 3

A, C

3. Dijital gazeteciliği ekonomik, yasal süreçleriyle tartışır.

4, 9

1, 2, 3

A, C

4. Medyada yöndeşmeyi gazetecilik pratikleri içinde ele alır.

3, 5, 8, 11

1, 2, 3

A, C

5. Teknolojinin gazetecilik üstündeki etkilerini toplumsal boyutlarıyla inceler.

3, 8, 12

1, 2, 3

A, C

Dersin Akışı

DERS AKIŞI

Hafta

Konular

Ön Hazırlık

1

Giriş 

 

2

Gazetecilik, Dijital Gazetecilik ve Yeni Medya

 

3

Dijitalleşme ile Gazetecilikteki Değişimler

 

4

Dijital Gazeteciliğin Tarihi

 

5

Dijital Gazetecilik Okuryazarlığı

 

6

Dijital Gazetecilikte Yasal Yükümlülükler

 

7

Fikri Mülkiyet, Telif Hakkı ve Patent

 

8

Ara sınav

 

9

Medya Yöndeşmesi ve Gazetecilik

 

10

Gerçek ve Doğruluk

 

11

Dijital Gazetecilikte Bağımsızlık

 

12

Adalet ve Tarafsızlık

 

13

Ekonomik değişimlerin Gazeteciliğe Etkisi

 

14

Teknoloji ve Toplum

 

15

Dijital Medya, Dijital Medya, Gelecek Devrimdir

 

16

Final

 

Kaynaklar

KAYNAKLAR

Ders Notu

Digital Journalism (Emerging Media and the Changing Horizons of Journalism), Kevin Kawamoto, Rowman& Littlefield Publishers, INC, 2003.

Online Journalims: Principles and practices of news for Web, James C. Foust, Holcomb Hathaway, 2005.

Digital Futures for cultural and media Studies, John Hartley, Wiley- Blackwell: 2012.

Diğer Kaynaklar

Digital Journalism Trainers Manual, Irex

https://www.irex.org/sites/default/files/node/resource/digital-journalis...

Materyal Paylaşımı

MATERYAL PAYLAŞIMI 

Dökümanlar

 

Ödevler

 

Sınavlar

Öğrenciler dönem içerisinde bir vize sınavı, bir ödev ve dönem sonunda bir final sınavından sorumludurlar. 

Değerlendirme Sistemi

DEĞERLENDİRME SİSTEMİ

YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI

SIRA

KATKI YÜZDESİ

Ara Sınav

1

40

Ödev

1

10

Final Sınavı

1

50

Toplam

 

100

Finalin Başarıya Oranı

 

50

Yıl içinin Başarıya Oranı

 

50

Toplam

 

100

Dersin Program Çıktılarına Katkısı

DERSİN PROGRAM ÇIKTILARINA KATKISI

No

Program Öğrenme Çıktıları

Katkı Düzeyi

1

2

3

4

5

1

Gazetecilik alanındaki geleneksel ve yeni kavramları açıklar. Bu kavram ve yaklaşımları örnek olaylarla değerlendirir.

 

 

 

 

X

2

Ulusal ve uluslararası gelişmeleri ve literatürü takip eder, anadil ve yabancı dilde kavram bilgisine sahip olur.

 

 

 

 

 

3

Haber değeri ve gazetecilik etiği gibi özel kavramları tanımlar ve bunlardaki değişimi farklı parametrelere dikkat ederek değerlendirir.

 

 

 

 

X

4

Kültürel, ekonomik, politik, sosyolojik, psikolojik ve tarihsel gelişmeleri ile olayları, gazetecilik prensipleri ve etik kurallar çerçevesinde tanımlar ve analiz eder.

 

 

 

 

X

5

Yerel, ulusal ve uluslararası sektörel sorunları farklı yaklaşımlarla sorgular ve gelişmeleri yorumlar.

 

 

X

 

 

6

Gazeteciliğin ulusal ve uluslararası gelişimini takip eder, farklı ülkelerin uygulamalarındaki değişimlerin nedenlerini ve dönüşümlerini tartışır.

 

 

 

 

 

7

Geleneksel ve dijital medya alanındaki araştırmalarının analizini yapar, değerlendirir ve açıklar.

 

 

X

 

 

8

Medya araçları ile toplum ve teknoloji arasındaki ilişkinin nasıl kurulduğunu inceler, tartışır ve yorumlar.

 

 

 

X

 

9

Dijital medyanın tarihsel, ekonomik ve uluslararası gelişimini ve temellerini ifade eder.

 

 

 

 

X

10

Geleneksel medyanın dijital medyaya dönüşüm şartlarını kavrar, tarihsel ve ekonomi-politik süreçleri değerlendirir.

 

 

 

X

 

11

Medyadaki yöndeşmeyi betimler, şartlarını ve dönemsel paydaşlarını karşılaştırır.

 

 

X

 

 

12

Dijital medyada içerik üretimi ve yeni alanların kullanımını düzenleyebilir, yeni medya yönetimi için gerekli araştırma ve bilgi gereksinimini tasarlayabilir.

 

 

X

 

 

13

Yeni medya teorilerini ele alır, teorileri örneklendirir ve yeni bakış açılarını takip eder.

 

 

 

 

 

14

Yeni medya ile değişen, dijitalleşmeyle evrimleşen iletişim sektöründeki teknik kavram ve bilgiyi ifade eder.  Bu alanda oluşan bilginin kullanımı ve hatırlanması için gerekli alt yapıyı anlatır.

 

 

 

X

 

15

Geleneksel ve dijital medyadaki yeni pazarlama ile üretim alanlarını analiz eder, yeni üretim biçimleriyle ilişkilendirir.

 

X

 

 

 

ECTS

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

Etkinlik

Sayısı

Süresi
(Saat)

Toplam
İş Yükü
(Saat)

Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati)

16

3

48

Ara Sınav, Final Sınıf ve Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)

14

12

168

Ara Sınav

1

3

3

Ödev

1

45

45

Final

1

3

3

Toplam İş Yükü

   

267

Toplam İş Yükü / 25 (s)

   

8,9

Dersin AKTS Kredisi

   

9