• TR
  • EN
Ders Kodu: 
JRN 562
Ders Dönemi: 
Bahar
Ders Tipi: 
Zorunlu
Teori Saati: 
3
Uygulama Saati: 
0
Kredi: 
3
AKTS: 
9
Dersin Dili: 
İngilizce
Dersin Amacı: 

Bu ders siber kültürler ve kimlikler üzerine giderek büyüyen önemli teorik başlıkları inceler.

Dersin İçeriği: 

Ders, siber kültür ve mitler, mobil toplum, çevrimiçi cemaatler ve toplumlar, kimlik ve çevrimiçi yaşam, ağ kültürünün değişimi ve geleneksel ve demografik faktörler, dijitalleşme ve sosyal hareketler, dijital toplumun yeni siyasi ifadesi konuları üzerine odaklanmaktadır.

Dersin Öğretim Yöntemleri: 
1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma
Dersin Ölçme Yöntemleri: 
A: Sınav, B: Deney, C: Ödev

Dikey Sekmeler

Dersin Öğrenme Çıktıları

Dersin Öğrenme Çıktıları

Program Öğrenme Çıktıları

Öğretim Yöntemleri

Ölçme Yöntemleri

1. Dijitalleşmenin toplumla ve kültürle ilişkisini açıklar.

8

1, 2, 3

A, C

2. Teknolojinin toplum üzerindeki etkilerini ifade eder.

8, 9

1, 2, 3

A, C

3. Dijitalleşmenin yarattığı dil, kültür ve kimlik gibi araçları değerlendirir.

8, 14

1, 2, 3

A, C

4. Dijitalleşmenin sosyal, kültürel, siyasal alanlardaki işlevini ve gücünü inceler.

9, 12, 14

1, 2, 3

A, C

5. Dijitalleşme öncesi ve sonrası toplumların temel özelliklerini ve değişimlerini tartışır.

8, 13

1, 2, 3

A, C

Dersin Akışı

DERS AKIŞI

Hafta

Konular

Ön Hazırlık

1

Giriş 

 

2

Sosyal Değişimlerin Tarihsel İncelemesi: Geçmişten Geleceğe (Teknoloji Penceresinden)

 

3

Kimlik ve Dijitalleşme

 

4

Dijital Kültürün Yaratılması

 

5

Siber Kültür Ve Mitler

 

6

Mobil Toplum Ve Yeni Alışkanlıklar

 

7

Kimlik ve Çevrimiçi Yaşam

 

8

Ara Sınav

 

9

Sunumlar (Verilen Başlıklarla)

 

10

Online Cemaatler Ve Toplumlar

 

11

Yeni Dil: Siber Dil

 

12

Dijital Güvenlik Ve Özel Hayat

 

13

Dijitalleşme Ve Sosyal Hareketler

 

14

Dijital Toplumun Yeni Siyasi İfadesi

 

15

Dijital Yerliler - Dijital Göçmenler

 

16

Final

 

Kaynaklar

KAYNAKLAR

Ders Notu

Communicating across Cultures in Cyberspace, Leah P. Macfadyen, Jörg Roche, Sabine Doff,

The Network Society, Van Dijk, J. Sage, London: 2010.

İsyan ve umut ağları: İnternet çağında toplumsal hareketler, Manuel Castells, Koç Üni: 2013.

Diğer Kaynaklar

http://www.sigcis.org/files/Cyberculture.pdf

https://www.hks.harvard.edu/fs/pnorris/Acrobat/digitalch10.pdf

http://rccs.usfca.edu/intro.asp.html

Citizenship.;Citizenship--Cross-cultural studies.;POLITICAL SCIENCE--Political Freedom & Security--Civil Rights.--bisacsh;POLITICAL SCIENCE--Political Freedom & Security--Human Rights.--bisacsh;Citizenship.--fast--(OCoLC)fst00861909

Materyal Paylaşımı

MATERYAL PAYLAŞIMI 

Dokümanlar

 

Ödevler

 

Sınavlar

Öğrenciler dönem içerisinde bir vize sınavı, bir ödev ve dönem sonunda bir final sınavından sorumludurlar.  

Değerlendirme Sistemi

DEĞERLENDİRME SİSTEMİ

YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI

SIRA

KATKI YÜZDESİ

Ara Sınav

1

40

Sunum

1

10

Final Sınavı

1

50

Toplam

 

100

Finalin Başarıya Oranı

 

50

Yıl içinin Başarıya Oranı

 

50

Toplam

 

100

Dersin Program Çıktılarına Katkısı

DERSİN PROGRAM ÇIKTILARINA KATKISI

No

Program Öğrenme Çıktıları

Katkı Düzeyi

1

2

3

4

5

1

Gazetecilik alanındaki geleneksel ve yeni kavramları açıklar. Bu kavram ve yaklaşımları örnek olaylarla değerlendirir.

 

 

 

 

 

2

Ulusal ve uluslararası gelişmeleri ve literatürü takip eder, anadil ve yabancı dilde kavram bilgisine sahip olur.

 

 

 

 

 

3

Haber değeri ve gazetecilik etiği gibi özel kavramları tanımlar ve bunlardaki değişimi farklı parametrelere dikkat ederek değerlendirir.

 

 

 

 

 

4

Kültürel, ekonomik, politik, sosyolojik, psikolojik ve tarihsel gelişmeleri ile olayları, gazetecilik prensipleri ve etik kurallar çerçevesinde tanımlar ve analiz eder.

 

 

 

 

 

5

Yerel, ulusal ve uluslararası sektörel sorunları farklı yaklaşımlarla sorgular ve gelişmeleri yorumlar.

 

 

 

 

 

6

Gazeteciliğin ulusal ve uluslararası gelişimini takip eder, farklı ülkelerin uygulamalarındaki değişimlerin nedenlerini ve dönüşümlerini tartışır.

 

 

 

 

 

7

Geleneksel ve dijital medya alanındaki araştırmalarının analizini yapar, değerlendirir ve açıklar.

 

 

 

 

 

8

Medya araçları ile toplum ve teknoloji arasındaki ilişkinin nasıl kurulduğunu inceler, tartışır ve yorumlar.

 

 

 

 

X

9

Dijital medyanın tarihsel, ekonomik ve uluslararası gelişimini ve temellerini ifade eder.

 

 

X

 

 

10

Geleneksel medyanın dijital medyaya dönüşüm şartlarını kavrar, tarihsel ve ekonomi-politik süreçleri değerlendirir.

 

 

 

 

 

11

Medyadaki yöndeşmeyi betimler, şartlarını ve dönemsel paydaşlarını karşılaştırır.

 

 

 

 

 

12

Dijital medyada içerik üretimi ve yeni alanların kullanımını düzenleyebilir, yeni medya yönetimi için gerekli araştırma ve bilgi gereksinimini tasarlayabilir.

 

 

 

X

 

13

Yeni medya teorilerini ele alır, teorileri örneklendirir ve yeni bakış açılarını takip eder.

 

 

X

 

 

14

Yeni medya ile değişen, dijitalleşmeyle evrimleşen iletişim sektöründeki teknik kavram ve bilgiyi ifade eder.  Bu alanda oluşan bilginin kullanımı ve hatırlanması için gerekli alt yapıyı anlatır.

 

 

 

 

X

15

Geleneksel ve dijital medyadaki yeni pazarlama ile üretim alanlarını analiz eder, yeni üretim biçimleriyle ilişkilendirir.

 

 

 

 

 

ECTS

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

Etkinlik

Sayısı

Süresi
(Saat)

Toplam
İş Yükü
(Saat)

Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati)

16

3

48

Ara Sınav, Final Sınıf ve Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)

14

12

168

Ara Sınav

1

3

3

Sunum

1

45

45

Final

1

3

3

Toplam İş Yükü

   

267

Toplam İş Yükü / 25 (s)

   

8,9

Dersin AKTS Kredisi

   

9