Bu ders siber kültürler ve kimlikler üzerine giderek büyüyen önemli teorik başlıkları inceler.
Ders, siber kültür ve mitler, mobil toplum, çevrimiçi cemaatler ve toplumlar, kimlik ve çevrimiçi yaşam, ağ kültürünün değişimi ve geleneksel ve demografik faktörler, dijitalleşme ve sosyal hareketler, dijital toplumun yeni siyasi ifadesi konuları üzerine odaklanmaktadır.
Dikey Sekmeler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Dersin Öğrenme Çıktıları |
Program Öğrenme Çıktıları |
Öğretim Yöntemleri |
Ölçme Yöntemleri |
1. Dijitalleşmenin toplumla ve kültürle ilişkisini açıklar. |
8 |
1, 2, 3 |
A, C |
2. Teknolojinin toplum üzerindeki etkilerini ifade eder. |
8, 9 |
1, 2, 3 |
A, C |
3. Dijitalleşmenin yarattığı dil, kültür ve kimlik gibi araçları değerlendirir. |
8, 14 |
1, 2, 3 |
A, C |
4. Dijitalleşmenin sosyal, kültürel, siyasal alanlardaki işlevini ve gücünü inceler. |
9, 12, 14 |
1, 2, 3 |
A, C |
5. Dijitalleşme öncesi ve sonrası toplumların temel özelliklerini ve değişimlerini tartışır. |
8, 13 |
1, 2, 3 |
A, C |
Dersin Akışı
DERS AKIŞI |
||
Hafta |
Konular |
Ön Hazırlık |
1 |
Giriş |
|
2 |
Sosyal Değişimlerin Tarihsel İncelemesi: Geçmişten Geleceğe (Teknoloji Penceresinden) |
|
3 |
Kimlik ve Dijitalleşme |
|
4 |
Dijital Kültürün Yaratılması |
|
5 |
Siber Kültür Ve Mitler |
|
6 |
Mobil Toplum Ve Yeni Alışkanlıklar |
|
7 |
Kimlik ve Çevrimiçi Yaşam |
|
8 |
Ara Sınav |
|
9 |
Sunumlar (Verilen Başlıklarla) |
|
10 |
Online Cemaatler Ve Toplumlar |
|
11 |
Yeni Dil: Siber Dil |
|
12 |
Dijital Güvenlik Ve Özel Hayat |
|
13 |
Dijitalleşme Ve Sosyal Hareketler |
|
14 |
Dijital Toplumun Yeni Siyasi İfadesi |
|
15 |
Dijital Yerliler - Dijital Göçmenler |
|
16 |
Final |
Kaynaklar
KAYNAKLAR |
|
Ders Notu |
Communicating across Cultures in Cyberspace, Leah P. Macfadyen, Jörg Roche, Sabine Doff, The Network Society, Van Dijk, J. Sage, London: 2010. İsyan ve umut ağları: İnternet çağında toplumsal hareketler, Manuel Castells, Koç Üni: 2013. |
Diğer Kaynaklar |
http://www.sigcis.org/files/Cyberculture.pdf https://www.hks.harvard.edu/fs/pnorris/Acrobat/digitalch10.pdf |
Materyal Paylaşımı
MATERYAL PAYLAŞIMI |
|
Dokümanlar |
|
Ödevler |
|
Sınavlar |
Öğrenciler dönem içerisinde bir vize sınavı, bir ödev ve dönem sonunda bir final sınavından sorumludurlar. |
Değerlendirme Sistemi
DEĞERLENDİRME SİSTEMİ |
||
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI |
SIRA |
KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav |
1 |
40 |
Sunum |
1 |
10 |
Final Sınavı |
1 |
50 |
Toplam |
100 |
|
Finalin Başarıya Oranı |
50 |
|
Yıl içinin Başarıya Oranı |
50 |
|
Toplam |
100 |
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
DERSİN PROGRAM ÇIKTILARINA KATKISI |
||||||
No |
Program Öğrenme Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
||||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
||
1 |
Gazetecilik alanındaki geleneksel ve yeni kavramları açıklar. Bu kavram ve yaklaşımları örnek olaylarla değerlendirir. |
|
|
|
|
|
2 |
Ulusal ve uluslararası gelişmeleri ve literatürü takip eder, anadil ve yabancı dilde kavram bilgisine sahip olur. |
|
|
|
|
|
3 |
Haber değeri ve gazetecilik etiği gibi özel kavramları tanımlar ve bunlardaki değişimi farklı parametrelere dikkat ederek değerlendirir. |
|
|
|
|
|
4 |
Kültürel, ekonomik, politik, sosyolojik, psikolojik ve tarihsel gelişmeleri ile olayları, gazetecilik prensipleri ve etik kurallar çerçevesinde tanımlar ve analiz eder. |
|
|
|
|
|
5 |
Yerel, ulusal ve uluslararası sektörel sorunları farklı yaklaşımlarla sorgular ve gelişmeleri yorumlar. |
|
|
|
|
|
6 |
Gazeteciliğin ulusal ve uluslararası gelişimini takip eder, farklı ülkelerin uygulamalarındaki değişimlerin nedenlerini ve dönüşümlerini tartışır. |
|
|
|
|
|
7 |
Geleneksel ve dijital medya alanındaki araştırmalarının analizini yapar, değerlendirir ve açıklar. |
|
|
|
|
|
8 |
Medya araçları ile toplum ve teknoloji arasındaki ilişkinin nasıl kurulduğunu inceler, tartışır ve yorumlar. |
|
|
|
|
X |
9 |
Dijital medyanın tarihsel, ekonomik ve uluslararası gelişimini ve temellerini ifade eder. |
|
|
X |
|
|
10 |
Geleneksel medyanın dijital medyaya dönüşüm şartlarını kavrar, tarihsel ve ekonomi-politik süreçleri değerlendirir. |
|
|
|
|
|
11 |
Medyadaki yöndeşmeyi betimler, şartlarını ve dönemsel paydaşlarını karşılaştırır. |
|
|
|
|
|
12 |
Dijital medyada içerik üretimi ve yeni alanların kullanımını düzenleyebilir, yeni medya yönetimi için gerekli araştırma ve bilgi gereksinimini tasarlayabilir. |
|
|
|
X |
|
13 |
Yeni medya teorilerini ele alır, teorileri örneklendirir ve yeni bakış açılarını takip eder. |
|
|
X |
|
|
14 |
Yeni medya ile değişen, dijitalleşmeyle evrimleşen iletişim sektöründeki teknik kavram ve bilgiyi ifade eder. Bu alanda oluşan bilginin kullanımı ve hatırlanması için gerekli alt yapıyı anlatır. |
|
|
|
|
X |
15 |
Geleneksel ve dijital medyadaki yeni pazarlama ile üretim alanlarını analiz eder, yeni üretim biçimleriyle ilişkilendirir. |
|
|
|
|
|
ECTS
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU |
|||
Etkinlik |
Sayısı |
Süresi |
Toplam |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) |
16 |
3 |
48 |
Ara Sınav, Final Sınıf ve Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
12 |
168 |
Ara Sınav |
1 |
3 |
3 |
Sunum |
1 |
45 |
45 |
Final |
1 |
3 |
3 |
Toplam İş Yükü |
267 |
||
Toplam İş Yükü / 25 (s) |
8,9 |
||
Dersin AKTS Kredisi |
9 |