• TR
  • EN
Ders Kodu: 
GRA 609
Ders Dönemi: 
Güz
Ders Tipi: 
Alan Seçmeli
Teori Saati: 
3
Uygulama Saati: 
0
Kredi: 
3
AKTS: 
15
Dersin Dili: 
Türkçe
Dersin Amacı: 

Bu derste öğrencilere GUI Graphical User Interface / Ara yüz Tasarımı Tarihi ve örnekleri, Ara yüz Tasarımının Temelleri, Etkileşimli ortamda görsel algı psikolojisi ve kullanıcı deneyimleri öğretilmesi amaçlanır.

Dersin İçeriği: 

Aktarılan teorik bilgiler ışığında öğrenciler özellikle tablet uygulamaları ve mobil uygulamalarda kullanılmak üzere çeşitli projelerin ara yüz tasarımları üzerinde çalışırlar.

Dersin Öğretim Yöntemleri: 
1.Anlatım Yöntemi 2. Problem Çözme 3. Tartışma Yöntemi
Dersin Ölçme Yöntemleri: 
A: Sınav B:Ödev C: Sunum

Dikey Sekmeler

Dersin Öğrenme Çıktıları

Dersin Öğrenme Çıktıları Program Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
Alanındaki güncel teknolojileri etkin biçimde kullanabilme 7, 8 1,2,3 A,C
Tasarım için araştırma yapabilme 3, 9 1,2,3 A,C
Ömür boyu öğrenme becerisini geliştirme 5, 10 1,2,3 A,C
Kullanıcı odaklı tasarımlar geliştirebilme 2, 6 1,2,3 A,C

Dersin Akışı

DERS AKIŞI
Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Grafik Kullanıcı Arayüzü konusuna giriş   
2 Kullanılabilirlik ve kullanıcı testleri  
3 Vaka incelemesi ve tasarım sorunlarına çözümler geliştirme  
4 1. Proje: Kullanıcı ihtiyaçlarına dair ön araştırma  
5 Eskizlerin değerlendirilmesi  
6 Kağıt prototip oluşturma  
7 Dijital mecra uygulamaları  
8 2. Proje: Mobil uygulama arayüzü tasarımı  
9 Eskizlerin değerlendirilmesi  
10 Arayüz elemanlarının belirlenmesi ve eskiz çalışmaları  
11 İkon setleri ve butonların tasarlanması  
12 Navigasyon öğelerinin yerleştirilmesi  
13 Etkileşimli ögeler oluşturmak  
14 Uygulamanın mobil cihazlarda test edilmesi  

Değerlendirme Sistemi

DEĞERLENDİRME SİSTEMİ
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYI KATKI YÜZDESİ
Ödev    
Ara Sınav 1 %10
Seminer ve Sunum    
Proje 2 %30
Final 1 %60
Finalin Başarıya Oranı   %100
Yıl içinin Başarıya Oranı   %60
Toplam   %40
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI   %100

Dersin Program Çıktılarına Katkısı

DERSİN PROGRAM ÇIKTILARINA KATKISI
No Program Öğrenme Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5  
1 Tasarımın işlevsel amaçlarının yanı sıra yeni olanı arama ve deneme cesareti gelişir.       x    
2 Hedef kitlenin insani ve kültürel özelliklerine göre tasarımlar geliştirme konusunda profesyonel sorumluluk bilinci geliştirir.         x  
3 Araştırma yapma, kuramsal bilgi oluşturma ve önerilerde bulunma yetkinliği kazanır.       x    
4 Alana ait akademik formata uygun metin üretme yetisi kazanır.     x      
5 Sanat ve tasarım ile ilgili alanlarda eğilimine uygun uzmanlık düzeyinde yetkinlik kazanır.         x  
6 Tasarım alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla kurgulayarak tasarım projeleri geliştir.         x  
7 Alanın gerektirdiği teknolojik donanımı ileri düzeyde kullanabilir.         x  
8 Tasarım kültürühakkında güncel durumu takip eder, projelerinde geliştirip uygular.         x  
9 Seçilen uzmanlık alanında disiplinler arası projeler yürütebilme yetisi kazanır.         x  
10 Tasarım ile ilişkili alanlarda ileri düzeyde okumalar yapar.       x    

ECTS

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik Quantity Duration (Hour) Total Workload (Hour)
Ders Süresi (14 x toplam ders saati) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 14 16 224
Ödev      
Seminer ve Sunum      
Proje 2 60 120
Ara Sınav 1 24 24
Final Sınavı 1 25 25
Toplam İş Yükü     435
Toplam İş Yükü / 25 (s)     14,5
Dersin AKTS Kredisi     15