Dersin Dili:
Türkçe
Dersin Amacı:
Tez dersinin amacı öğrenciye araştırmalarını ve akademik eser yazımını organize etmek konularında danışmanlık vermektir.
Dersin İçeriği:
Öğrenciler araştırmalarını yapar, kaynaklarını paylaşır, geri bildirim alır, danışmanları ile araştırma ve yazım aşamalarını paylaşarak tezlerini oluşturur, konuyla ilgili eserler üretir ve sunarlar.
Dersin Öğretim Yöntemleri:
1.Anlatım Yöntemi 2. Problem Çözme 3. Tartışma Yöntemi
Dersin Ölçme Yöntemleri:
A: Sınav B:Ödev C: Sunum
Dikey Sekmeler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Dersin Öğrenme Çıktıları | Program Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Bölüm alt disiplinleri arasındaki ilişkileri gözden geçirir, sorgular, eleştirir. | 3,9,10 | 1,2,3 | A,C |
Akademik yayın hazırlama deneyimi kazanır. | 3, 4, 10 | 1,2,3 | A,C |
Sonraki akademik çalışmaları için teorik ve pratik altyapısını oluşturur. | 1, 2, 5 | 1,2,3 | A,C |
Güncel tasarım problemlerine özgün çözümler üretir. | 1, 7, 8 | 1,2,3 | A,C |
Dersin Akışı
DERS AKIŞI | ||
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Giriş, ders içeriğinin açıklanması | |
2 | Tez çalışması içerik çalışması | |
3 | Tez çalışması içerik çalışması | |
4 | Tez çalışması okumalar | |
5 | Tez çalışması okumalar | |
6 | Tez çalışması okumalar | |
7 | Ara sınav | |
8 | Tez çalışması araştırma çalışması | |
9 | Tez çalışması araştırma çalışması | |
10 | Tez çalışması değerlendirme | |
11 | Tez çalışması değerlendirme | |
12 | Tez çalışması araştırma çalışması | |
13 | Tez çalışması sunum ve tartışma | |
14 | Tez çalışması sunum ve tartışma |
Değerlendirme Sistemi
DEĞERLENDİRME SİSTEMİ | ||
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SAYI | KATKI YÜZDESİ |
Ödev | ||
Ara Sınav | 4 | %30 |
Seminer ve Sunum | 4 | %10 |
Proje | ||
Toplam | 1 | %60 |
Finalin Başarıya Oranı | %100 | |
Yıl içinin Başarıya Oranı | %60 | |
Toplam | %40 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | %100 |
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
DERSİN PROGRAM ÇIKTILARINA KATKISI | |||||||
No | Program Öğrenme Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Tasarımın işlevsel amaçlarının yanı sıra yeni olanı arama ve deneme cesareti gelişir. | x | |||||
2 | Hedef kitlenin insani ve kültürel özelliklerine göre tasarımlar geliştirme konusunda profesyonel sorumluluk bilinci geliştirir. | x | |||||
3 | Araştırma yapma, kuramsal bilgi oluşturma ve önerilerde bulunma yetkinliği kazanır. | x | |||||
4 | Alana ait akademik formata uygun metin üretme yetisi kazanır. | x | |||||
5 | Sanat ve tasarım ile ilgili alanlarda eğilimine uygun uzmanlık düzeyinde yetkinlik kazanır. | x | |||||
6 | Tasarım alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla kurgulayarak tasarım projeleri geliştir. | x | |||||
7 | Alanın gerektirdiği teknolojik donanımı ileri düzeyde kullanabilir. | x | |||||
8 | Tasarım kültürühakkında güncel durumu takip eder, projelerinde geliştirip uygular. | x | |||||
9 | Seçilen uzmanlık alanında disiplinler arası projeler yürütebilme yetisi kazanır. | x | |||||
10 | Tasarım ile ilişkili alanlarda ileri düzeyde okumalar yapar. | x |
ECTS
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU | |||
Etkinlik | Quantity | Duration (Hour) | Total Workload (Hour) |
Ders Süresi (14 x toplam ders saati) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 90 | 1260 |
Ödev | |||
Seminer ve Sunum | 4 | 90 | 360 |
Proje | |||
Ara Sınav | 4 | 90 | 360 |
Final Sınavı | 1 | 124 | 124 |
Toplam İş Yükü | 1786 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 59,53 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 60 |