• TR
  • EN
Program Türü: 
Tezli
Ders Kodu: 
GRA 527
Ders Tipi: 
Seçmeli
Teori Saati: 
3
Uygulama Saati: 
0
Kredi: 
3
AKTS: 
15
Dersin Dili: 
Türkçe
Dersin Amacı: 

Yüksek Lisans seçmeli Grafik Şekillendirme I dersi, öğrencilerin grafik iletişimin gereği olan yaratıcı düşünme becerilerini deneysel grafik şekillendirme teknikleri ile geliştirmeyi amaçlar. 

Dersin İçeriği: 

Öğrencilere kavramsal düşünme ve konsept geliştirmeye yönelik kompozisyon teknikleri ile şekil, form ve imaj içerikli özgün baskı teknikleri öğretilir. Grafik şekillendirme amaçlı deneysel kolaj, baskı ve form çalışmaları yaptırılarak görsel düşünme ve görsel yaratıcılıkları geliştirilir. Bu ders, yüksek lisans öğrencilerinin yaratıcı grafik şekillendirme tekniklerini öğrenmeleri ve grafik sanatlar alanında özgün çalışmalar ortaya çıkarmaları açısından fayda sağlar.

Dersin Öğretim Yöntemleri: 
1.Anlatım Yöntemi 2. Problem Çözme 3. Tartışma Yöntemi
Dersin Ölçme Yöntemleri: 
A: Sınav B:Ödev C: Sunum

Dikey Sekmeler

Dersin Öğrenme Çıktıları

Dersin Öğrenme Çıktıları Program Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
Tasarım problemlerini çözme becerisi kazanmak 6, 8 1,2,3 A,C
Özgün sanatsal ifade biçimleri geliştirmek  1, 5 1,2,3 A,C
Tasarım süreci içinde yaratıcı çözümler üretmek amacıyla farklı malzemeleri kullanabilmek 7, 8  1,2,3 A,C
Araştırma, yöntem ve teknikler konusunda bilgi sahibi olmak 3, 10 1,2,3 A,C

Dersin Akışı

DERS AKIŞI
Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Öğrencilerle yapılacak projelerle ilgili bilgi vermek  
2 Öğrencilerin konuyu kavraması için konu üzerinde yeni fikirlerin nasıl yaratılacağını konuşmak  
3 Kullanacağımız yönteme uygun malzemelerin tanıtılması  
4 Çeşitli malzemelerle deneysel çalışmalar üretmek   
5 Çeşitli malzemelerle deneysel çalışmalar üretmek  
6 Renklerle çalışmak  
7 Renklerle çalışmak  
8 Ara Sınav  
9 Yalınlığa varabilmenin problemlerini tartışmak  
10 Geleneksel malzemeleri teknolojinin imkanlarıyla birlikte kullanmak  
11 Geleneksel malzemeleri teknolojinin imkanlarıyla birlikte kullanmak  
12 Dijital çalışmalar yaratmak  
13 Çalışmaların sergi ve yarışmalar için hazırlanması  
14 Sunumlar  

Kaynaklar

KAYNAKLAR
Ders Notu  
Diğer Kaynaklar  

Materyal Paylaşımı

MATERYAL PAYLAŞIMI
Dokümanlar  
Ödevler  

Değerlendirme Sistemi

DEĞERLENDİRME SİSTEMİ
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYI KATKI YÜZDESİ
Ödev    
Ara Sınav 1 %20
Seminer ve Sunum 3 %10
Proje 3 %10
Final 1 %60
Finalin Başarıya Oranı   %100
Yıl içinin Başarıya Oranı   %60
Toplam   %40
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI   %100

Dersin Program Çıktılarına Katkısı

DERSİN PROGRAM ÇIKTILARINA KATKISI
No Program Öğrenme Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5  
1 Tasarımın işlevsel amaçlarının yanı sıra yeni olanı arama ve deneme cesareti gelişir.     x      
2 Hedef kitlenin insani ve kültürel özelliklerine göre tasarımlar geliştirme konusunda profesyonel sorumluluk bilinci geliştirir.         x  
3 Araştırma yapma, kuramsal bilgi oluşturma ve önerilerde bulunma yetkinliği kazanır.         x  
4 Alana ait akademik formata uygun metin üretme yetisi kazanır.         x  
5 Sanat ve tasarım ile ilgili alanlarda eğilimine uygun uzmanlık düzeyinde yetkinlik kazanır.         x  
6 Tasarım alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla kurgulayarak tasarım projeleri geliştir.       x    
7 Alanın gerektirdiği teknolojik donanımı ileri düzeyde kullanabilir.         x  
8 Tasarım kültürü hakkında güncel durumu takip eder, projelerinde geliştirip uygular.         x  
9 Seçilen uzmanlık alanında disiplinler arası projeler yürütebilme yetisi kazanır.       x    
10 Tasarım ile ilişkili alanlarda ileri düzeyde okumalar yapar.         x  

ECTS

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik Quantity Duration (Hour) Total Workload (Hour)
Ders Süresi (14 x toplam ders saati) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 14 20 280
Ödev      
Seminer ve Sunum 3 30 90
Proje 3 40 120
Ara Sınav 1 40 40
Final Sınavı 1 40 40
Toplam İş Yükü     612
Toplam İş Yükü / 25 (s)     20,40
Dersin AKTS Kredisi     20