DERSİN PROGRAM ÇIKTILARINA KATKISI
|
No
|
Program Öğrenme Çıktıları
|
Katkı Düzeyi
|
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
|
1
|
Doktora adayları işletme (organizasyon ve yönetim, örgüt davranış, pazarlama,
finans, muhasebe, insan kaynakları, üretim teknolojisi, vb.) ve sosyal bilimler
alanlarında geliştirilmiş bulunan çok sayıda kuram, model ve paradigmalara
ilişkin farklı bakış açılarını öğrenir, bu konularda çeşitli bilimsel toplantılarda
sunulan bilimsel çalışma ve araştırmaları değerlendirme, yorumlama ve
eleştirme bilgi ve becerisi kazanır.
|
|
|
|
|
X
|
|
2
|
Doktora adayları günümüzde gerek işletme alanına gerekse sosyal bilimlerin
diğer alanlarına ilişkin değişim, yenilik ve gelişmeleri yakından izlemeyi,
yorumlamayı ve bu bilgilerin ışığında uygulayıcılar olarak örgütsel/yönetsel
sorunları saptamayı ve gerekli yenilikçi ve yaratıcı çözümler üretmeyi öğrenir
|
|
|
|
X
|
|
|
3
|
Doktora adayları işletme ve genel olarak sosyal bilimlerde en son yenilikleriyle
araştırma yöntemlerini kullanarak bağımsız olarak ya da diğer araştırmacılarla
ortaklaşa özgün bilimsel/akademik araştırmalar yapma, araştırmalarının
sonuçlarını kitap, makale ve raporlar halinde yayınlama ve bilimsel ortamlarda
tartışılmak üzere sunma bilgi, beceri ve sorumluluğu kazanır.
|
|
|
X
|
|
|
|
4
|
Doktora adayları kendilerini Üniversitede yaratılan bilimsel ortamda, seçkin
öğretim üyeleri, özenle seçilen misafir konuşmacılar ve birlikte eğitim
gördükleri diğer grup arkadaşlarıyla yakın ilişkiler içinde, sürdürülebilir bir
çevre, toplumsal sorumluluk ve aktif bir vatandaşlık bilincine sahip, etik ilkelere
dayalı birer örnek insan, yönetici, lider ya da akademisyen olarak gelişirler.
|
|
|
|
|
X
|
|
5
|
Doktora adayları küreselleşen bir dünyada yönettikleri ulusal ve uluslararası
örgütlerde çalışanların giderek artan bir biçimde farklı geçmiş ve kültürlerden
geldiklerini, şirket evliliklerinde yaşanılan kültürel çatışmaları ve işgücünün
ülkeler arası hareketliliğini yaşayarak ve bilimsel ortamlarda tartışarak öğrenir
ve kültürel farklılıkları başarıyla yönetebilen liderler/yöneticiler olarak
gelişirler.
|
|
|
|
X
|
|
|
6
|
Doktora adayları görev yaptıkları kuruluşlarda uzun vadeli stratejik planlamaya
ve planların uygulanmasına ilişkin rasyonel kararlar verebilen, vizyon sahibi
liderler olma niteliklerini kazanırlar.
|
|
|
|
|
X
|
|
7
|
Doktora adayları stratejik yönetimin bir ekip çalışması olduğunu ve ancak
ekiplerle çalışılarak sonuçlara ulaşılabileceğini öğrenirler.
|
|
|
X
|
|
|
|
8
|
Doktora adayları sosyal bilimlerin farklı alanlarında geliştirilmiş bulunan bilgilerin geniş ölçüde çakıştıklarını ve birbirlerini tamamladıklarını görür ve bilimsel çalışmalarda disiplinler arası bir yaklaşıma ve bakış açısına sahip olmanın kaçınılmaz olduğunu öğrenir.
|
|
|
|
X
|
|
|
9
|
Doktora adayları sürdürdükleri uzun süreli doktora çalışmalarında sürekli olarak
İngilizce yazdıkları ve sözlü sunumlar yaptıkları ve bu çalışmalarının
geliştirilmesi yönünde eleştirildikleri için gerek ana dilde gerekse İngilizcede
etkin iletişim becerileri kazanırlar.
|
|
|
|
|
X
|
|
10
|
Doktora adayları sosyal bilimlerde ve işletme alanında bilgi üretiminin ve
değişimin ne kadar hızlı olduğunu yakından görür ve yaşam boyu öğrenmenin
kaçınılmaz olduğunu yaşayarak öğrenir.
|
|
|
|
|
X
|
|