• TR
  • EN
Program Türü: 
Tezli
Tezsiz
Ders Kodu: 
MBA 535
Ders Tipi: 
Seçmeli
Teori Saati: 
3
Uygulama Saati: 
0
Kredi: 
3
AKTS: 
6
Dersin Dili: 
İngilizce
Dersi Verenler: 
Dersin Amacı: 
  • Pazarlamayı uluslararası bir bakış açısı ile değerlendirmeyi öğrenmek, Pazarlama karmasının ve stratejilerinin farklı ülke ortamlarındaki farklılaşmasını tespit edebilmek,
  • Küresel pazarların kültürel çevrelerini tarih, coğrafya, yönetim şekilleri, politik ve hukuki çerçevelerden değerlendirip anlayabilmek,
  • Küresel Pazar fırsatlarını tespit edebilmek,
  • Küresel Pazarlama stratejileri geliştirebilmek
Dersin İçeriği: 

Uluslararası pazarlamanın kültürel, politik, ekonomik ve yasal çerçevesi, küresel pazarlama girme alternatifleri,  uluslararası pazarlama bilgi sistemleri ve araştırmaları, uluslararası ve küresel pazarlarda farklılaşan stratejiler, fiyatlandırma, lojistik, entegre pazarlama iletişimi uygulamaları

Dersin Öğretim Yöntemleri: 
1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma
Dersin Ölçme Yöntemleri: 
A: Sınav , B: Deney C: Ödev

Dikey Sekmeler

Dersin Öğrenme Çıktıları

Dersin Öğrenme Çıktıları Program Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
Temel pazarlama kavramlarının uluslararası ve küresel çerçevede değişimini açıklayabilecektir,   1,2,3 A,C
Kültürel çevrenin tarih, coğrafya ve diğer kültürel boyutlarda pazarlamaya etkisini açıklayabilecektir,   1,2,3 A,C
Uluslar arası olma sürecine politik ve hukuki yapıların etkisini açıklayabilecektir,   1,2,3 A,C
Küresel pazarlama yönetimini lojistik, uluslar arası kanallar, fiyatlandırma ve uluslararası pazarlama iletişimi çerçevesinde açıklayabilecektir   1,2,3 A,C
Küresel pazara açılma fırsatlarını yükselen pazarlar ve bölgesel işbirlikleri çerçevesinde anlayabilecektir   1,2,3 A,C

Dersin Akışı

DERS AKIŞI
Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Uluslararası pazarlamanın kavramının içeriği İlgili üniteler
2 Uluslararası ticaretin dinamik yapısı İlgili üniteler
3 Tarih ve Coğrafyanın etkisi İlgili üniteler
4 Kültürel dinamikler İlgili üniteler
5 Kültür, Yönetim biçimleri ve İş sistemleri İlgili üniteler
6 Vize sınavı İlgili üniteler
7 Politik çevre İlgili üniteler
8 Uluslararası hukuk yapısı İlgili üniteler
9 Uluslararası pazarlama araştırmaları İlgili üniteler
10 Yükselen pazarlar İlgili üniteler
11 Çokuluslu Bölgesel birlikler İlgili üniteler
12 Küresel pazarlama yönetimi İlgili üniteler
13 Farklı tüketiciler için farklılaşan ürün/hizmetler İlgili üniteler
  Ülke analizleri İlgili üniteler
14 Ülke analizleri İlgili üniteler
  Final sınavı İlgili üniteler

Kaynaklar

KAYNAKLAR
Ders Notu International Marketing

 Philip Cateora, John Graham 

 Mc-Graw Hill 14.Ed.  ISBN: 978-0-07-110594-1

Diğer Kaynaklar Global Marketing

Warren Keagan, Mark Green

Prentice-Hall ISBN: 0-13-196854-8

Materyal Paylaşımı

MATERYAL PAYLAŞIMI 
Dökümanlar  
Ödevler  
Sınavlar  

Değerlendirme Sistemi

DEĞERLENDİRME SİSTEMİ
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SIRA KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 1 30
Ödevler ve Proje 1 30
Derse devam 1 10
Toplam   100
Finalin Başarıya Oranı   30
Yıl içinin Başarıya Oranı   60
Toplam   100

Dersin Program Çıktılarına Katkısı

DERSİN PROGRAM ÇIKTILARINA KATKISI
No Program Öğrenme Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5  
1 İşletme yönetimi alanındaki temel bilgi ve kavramları (muhasabe, finans, ekonomi, satış-pazarlama, yönetim teknikleri, insan kaynakları yönetimi,stratejik yönetim) ileri düzeyde kavradığını gösterebilmelidir.     X      
2 İşletme yönetimi alanındaki bilgi ve kavramları kullanarak, kültürel ve etik değerleri de dikkate alarak, strateji belirleme, örgütsel kararlar alma  ve bu kararların uygulaması için gerekli adımları belirleme yetkinliğine sahip olduğunu  gösterebilmelidir.   X        
3 Küresel ölçekte  işletmelerin çalışma koşul ve dinamiklerini  kavradığını, değişimleri ve gelişmeleri takip edebildiğini, hızla değişen küresel iş dünyasında rekabetçilik için esnekliğin ve yaratıcılığın önemini anladığını   gösterebilmelidir.     X      
4 Küresel iş ortamını şekillendiren ekonomik, hukuksal, ve sosyal bilimleri temel düzeyde kavradığını ve bu bilgiler doğrultusunda genel bir sonuca varma becerisine sahip olduğunu gösterebilmelidir.   X        
5 Disiplinlerarası bakış açısına sahip oldugunu, farklı disiplinlerden bireyler ile iletişim kurabildiğini ve uyum içinde çalışma yetkinliğine sahip oldugunu gösterebilmelidir.            
6 Küresel iş dünyasında ve içinde bulunduğu iş ortamında etkin sözlü ve yazılı iletişim kurma becerilerine sahip olduğunu gösterebilmelidir.   X        
7 Farklı kültürlerden bireylerin yer aldığı ortamlarda, takım çalışmalarında etkin bir biçimde yer alabildiğini ve katkıda bulunabildiğini gösterebilmelidir. X          
8 İş dünyasında kullanılması gerekli belli bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabildiğini ya da bunlar hakkında ön bilgiye sahip olduğunu gösterebilmelidir.            
9 İş süreçleri ve işletme yönetimi sürecinde oluşabilecek problemleri tanıma ve tanımlama,  gerekli  verileri toplama, verileri analiz etmek için gerekli yöntemleri seçme ve kullanma, sonuçları değerlendirme ve çıkan sonuçlara dayalı olarak  gerekli uygulamaları/değişiklikleri belirleme ve fikirlerini iş çevresinde etkin bir biçimde aktarma becerilerine sahip olduğunu gösterebilmelidir.   X        
10 İşletmelerde takım ve proje çalışmalarına etkin katkı  sağlayabildiğini, gereken sorumluluğu alabildiğini ve  liderlik rolünü üstlenmeye yatkın olduğunu gösterebilmelidir.   X        
11 İş etiği ve sosyal sorumluluk kavramlarına hakim olduğunu, bu konularda aktif rol almaya istekli olduğunu, kültürel çeşitliliğe ve değerlere saygılı olduğunu gösterebilmelidir.     X      
12 Güncel olayları ve meslek alanıyla ilgili gelişmeleri izleyebilmek ve uluslararası çalışma ortamında mesleki ve kişisel düşüncelerini paylaşmak için gerekli İngilizce  düzeyine sahip olduğunu gösterebilmelidir.            
13 Eleştirel bakış açısına sahip olduğunu, kendini ve çevresini değerlendirebildiğini, sürekli iyileştirmenin önemini anladığını, bu çerçevede öğretimin önemini kavradığını ve yaşam boyu öğrenme ilkesini benimsediğini gösterebilmelidir.            
14 Bağımsız çalışma/proje/araştırma yapmak için gerekli disiplin ve sorumluluğa sahip olduğunu gösterebilmelidir.            

ECTS

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi
(Saat)
Toplam
İş Yükü
(Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 3 48
Ara Sınav 1 12 12
Ödevler 1 10 10
Final sınavı 1 7 7
Proje 1 14 14
Toplam İş Yükü     130
Toplam İş Yükü / 25 (s)     5,56
Dersin AKTS Kredisi     6