Dersin Dili:
İngilizce
Dersi Verenler:
Dersin Amacı:
- Pazarlamayı uluslararası bir bakış açısı ile değerlendirmeyi öğrenmek, Pazarlama karmasının ve stratejilerinin farklı ülke ortamlarındaki farklılaşmasını tespit edebilmek,
- Küresel pazarların kültürel çevrelerini tarih, coğrafya, yönetim şekilleri, politik ve hukuki çerçevelerden değerlendirip anlayabilmek,
- Küresel Pazar fırsatlarını tespit edebilmek,
- Küresel Pazarlama stratejileri geliştirebilmek
Dersin İçeriği:
Uluslararası pazarlamanın kültürel, politik, ekonomik ve yasal çerçevesi, küresel pazarlama girme alternatifleri, uluslararası pazarlama bilgi sistemleri ve araştırmaları, uluslararası ve küresel pazarlarda farklılaşan stratejiler, fiyatlandırma, lojistik, entegre pazarlama iletişimi uygulamaları
Dersin Öğretim Yöntemleri:
1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma
Dersin Ölçme Yöntemleri:
A: Sınav , B: Deney C: Ödev
Dikey Sekmeler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Dersin Öğrenme Çıktıları | Program Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Temel pazarlama kavramlarının uluslararası ve küresel çerçevede değişimini açıklayabilecektir, | 1,2,3 | A,C | |
Kültürel çevrenin tarih, coğrafya ve diğer kültürel boyutlarda pazarlamaya etkisini açıklayabilecektir, | 1,2,3 | A,C | |
Uluslar arası olma sürecine politik ve hukuki yapıların etkisini açıklayabilecektir, | 1,2,3 | A,C | |
Küresel pazarlama yönetimini lojistik, uluslar arası kanallar, fiyatlandırma ve uluslararası pazarlama iletişimi çerçevesinde açıklayabilecektir | 1,2,3 | A,C | |
Küresel pazara açılma fırsatlarını yükselen pazarlar ve bölgesel işbirlikleri çerçevesinde anlayabilecektir | 1,2,3 | A,C |
Dersin Akışı
DERS AKIŞI | ||
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Uluslararası pazarlamanın kavramının içeriği | İlgili üniteler |
2 | Uluslararası ticaretin dinamik yapısı | İlgili üniteler |
3 | Tarih ve Coğrafyanın etkisi | İlgili üniteler |
4 | Kültürel dinamikler | İlgili üniteler |
5 | Kültür, Yönetim biçimleri ve İş sistemleri | İlgili üniteler |
6 | Vize sınavı | İlgili üniteler |
7 | Politik çevre | İlgili üniteler |
8 | Uluslararası hukuk yapısı | İlgili üniteler |
9 | Uluslararası pazarlama araştırmaları | İlgili üniteler |
10 | Yükselen pazarlar | İlgili üniteler |
11 | Çokuluslu Bölgesel birlikler | İlgili üniteler |
12 | Küresel pazarlama yönetimi | İlgili üniteler |
13 | Farklı tüketiciler için farklılaşan ürün/hizmetler | İlgili üniteler |
Ülke analizleri | İlgili üniteler | |
14 | Ülke analizleri | İlgili üniteler |
Final sınavı | İlgili üniteler |
Kaynaklar
KAYNAKLAR | |
Ders Notu |
International Marketing
Philip Cateora, John Graham Mc-Graw Hill 14.Ed. ISBN: 978-0-07-110594-1 |
Diğer Kaynaklar |
Global Marketing
Warren Keagan, Mark Green Prentice-Hall ISBN: 0-13-196854-8 |
Materyal Paylaşımı
MATERYAL PAYLAŞIMI | |
Dökümanlar | |
Ödevler | |
Sınavlar |
Değerlendirme Sistemi
DEĞERLENDİRME SİSTEMİ | ||
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SIRA | KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav | 1 | 30 |
Ödevler ve Proje | 1 | 30 |
Derse devam | 1 | 10 |
Toplam | 100 | |
Finalin Başarıya Oranı | 30 | |
Yıl içinin Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
DERSİN PROGRAM ÇIKTILARINA KATKISI | |||||||
No | Program Öğrenme Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | İşletme yönetimi alanındaki temel bilgi ve kavramları (muhasabe, finans, ekonomi, satış-pazarlama, yönetim teknikleri, insan kaynakları yönetimi,stratejik yönetim) ileri düzeyde kavradığını gösterebilmelidir. | X | |||||
2 | İşletme yönetimi alanındaki bilgi ve kavramları kullanarak, kültürel ve etik değerleri de dikkate alarak, strateji belirleme, örgütsel kararlar alma ve bu kararların uygulaması için gerekli adımları belirleme yetkinliğine sahip olduğunu gösterebilmelidir. | X | |||||
3 | Küresel ölçekte işletmelerin çalışma koşul ve dinamiklerini kavradığını, değişimleri ve gelişmeleri takip edebildiğini, hızla değişen küresel iş dünyasında rekabetçilik için esnekliğin ve yaratıcılığın önemini anladığını gösterebilmelidir. | X | |||||
4 | Küresel iş ortamını şekillendiren ekonomik, hukuksal, ve sosyal bilimleri temel düzeyde kavradığını ve bu bilgiler doğrultusunda genel bir sonuca varma becerisine sahip olduğunu gösterebilmelidir. | X | |||||
5 | Disiplinlerarası bakış açısına sahip oldugunu, farklı disiplinlerden bireyler ile iletişim kurabildiğini ve uyum içinde çalışma yetkinliğine sahip oldugunu gösterebilmelidir. | ||||||
6 | Küresel iş dünyasında ve içinde bulunduğu iş ortamında etkin sözlü ve yazılı iletişim kurma becerilerine sahip olduğunu gösterebilmelidir. | X | |||||
7 | Farklı kültürlerden bireylerin yer aldığı ortamlarda, takım çalışmalarında etkin bir biçimde yer alabildiğini ve katkıda bulunabildiğini gösterebilmelidir. | X | |||||
8 | İş dünyasında kullanılması gerekli belli bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabildiğini ya da bunlar hakkında ön bilgiye sahip olduğunu gösterebilmelidir. | ||||||
9 | İş süreçleri ve işletme yönetimi sürecinde oluşabilecek problemleri tanıma ve tanımlama, gerekli verileri toplama, verileri analiz etmek için gerekli yöntemleri seçme ve kullanma, sonuçları değerlendirme ve çıkan sonuçlara dayalı olarak gerekli uygulamaları/değişiklikleri belirleme ve fikirlerini iş çevresinde etkin bir biçimde aktarma becerilerine sahip olduğunu gösterebilmelidir. | X | |||||
10 | İşletmelerde takım ve proje çalışmalarına etkin katkı sağlayabildiğini, gereken sorumluluğu alabildiğini ve liderlik rolünü üstlenmeye yatkın olduğunu gösterebilmelidir. | X | |||||
11 | İş etiği ve sosyal sorumluluk kavramlarına hakim olduğunu, bu konularda aktif rol almaya istekli olduğunu, kültürel çeşitliliğe ve değerlere saygılı olduğunu gösterebilmelidir. | X | |||||
12 | Güncel olayları ve meslek alanıyla ilgili gelişmeleri izleyebilmek ve uluslararası çalışma ortamında mesleki ve kişisel düşüncelerini paylaşmak için gerekli İngilizce düzeyine sahip olduğunu gösterebilmelidir. | ||||||
13 | Eleştirel bakış açısına sahip olduğunu, kendini ve çevresini değerlendirebildiğini, sürekli iyileştirmenin önemini anladığını, bu çerçevede öğretimin önemini kavradığını ve yaşam boyu öğrenme ilkesini benimsediğini gösterebilmelidir. | ||||||
14 | Bağımsız çalışma/proje/araştırma yapmak için gerekli disiplin ve sorumluluğa sahip olduğunu gösterebilmelidir. |
ECTS
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU | |||
Etkinlik | SAYISI |
Süresi (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 12 | 12 |
Ödevler | 1 | 10 | 10 |
Final sınavı | 1 | 7 | 7 |
Proje | 1 | 14 | 14 |
Toplam İş Yükü | 130 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 5,56 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |