Bu ders çağdaş edebiyat kuramlarının önemli akımlarını konu edinerek başlar ve uygulamalı metin çözümleme çalışmalarıyla son bulur.
Kuramsal bir temel oluşturduktan sonra, edebi tarihe ilişkin bir bakış açısı kazanmak üzere öğrenciler Osmanlı İmparatorluğunda geçen iki romanı incelemeye tabi tutarlar.
Dikey Sekmeler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Dersin Öğrenme Çıktıları |
Öğretim Yöntemleri |
Ölçme Yöntemleri |
1) Karşılaştırmalı edebiyatın tarihini keşfetmek. |
1,2,3 |
B,C |
2) Karşılaştırmalı edebiyatın entellektüel ve kültürel arka planı hakkında bilgi edinmek ve edebi metin analizinde kullanılan terim ve kavramlara ilişkin bir donanıma sahip olmak. |
1,2,3 |
B,C |
3) Karşılaştırmalı çalışmaları iyi anlamaya dönük yeteneklerini geliştirmek üzere öğrencilere eleştirel bir bakış açısı, disiplinlerarası vizyon ve analitik beceriler kazandırmak. |
1,2,3 |
B,C |
4) “Dünya edebiyatı” kavramının farklı tanımlarını çözümlemek. |
1,2,3 |
B,C |
5) Karşılaştırmalı edebiyattaki farklı yaklaşımları tartışmak ve karşılaştırmak. |
1,2,3 |
B,C |
6) Edebiyattaki farklı yaklaşımları karşılaştırmak. |
1,2,3 |
B,C |
Dersin Akışı
DERS AKIŞI |
|||
Hafta |
Konular |
Ön Hazırlık |
|
1 |
Genel Giriş |
|
|
WAFL2 |
SUSAN BASSNETT (CHAPTERS 1 & 2)/ KEITH GREEN & JILL LEBIHAN (CHAPTER 2) |
|
|
3 |
SUSAN BASNETT (CHAPTER 5) |
|
|
4 |
KEITH GREEN & JILL LEBIHAN (CHAPTER 3) |
|
|
5 |
TERRY EAGLETON |
|
|
6 |
EDWARD SAID/MILAN KUNDERA |
|
|
7 |
Ara Sınav |
|
|
8 |
MURAT BELGE AND JALE PARLA |
|
|
9 |
IVO ANDRIC (CHAPTERS 1-12) |
|
|
10 |
IVO ANDRIC (CHAPTERS 13-24) |
|
|
11 |
MIKHAIL BAHKTIN |
|
|
12 |
LINDA HUTCHEON |
|
|
13 |
LOUIS DE BERNIERES (CHAPTERS 1-50) |
|
|
14 |
LOUIS DE BERNIERES (CHAPTERS 51-99) |
|
|
15 |
Genel değerlendirme |
|
Kaynaklar
Ders Notu |
Bassnett, Comparative Literature
Green and LeBihan, Critical Theory and Practice Belge and Parla, Balkan Literatures |
Diğer Kaynaklar |
Eagleton, Literary Theory
Said, “Orientalism” Kundera, The Art of the Novel Andric, The Bridge on the Drina Bakhtin, The Dialogic Imagination Hutcheon, “Historiographic Metafiction” De Bernieres, Birds without Wings |
Değerlendirme Sistemi
DEĞERLENDİRME SİSTEMİ | ||
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SIRA | KATKI YÜZDESİ |
Sunum (30) + Ara Sınav (30) | 1 | 60 |
Ders Performansı | 1 | 10 |
Final Ödevi | 1 | 30 |
Toplam | 100 | |
Finalin Başarıya Oranı | 30 | |
Yıl içinin Başarıya Oranı | 70 | |
Toplam | 100 |
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
DERSİN PROGRAM ÇIKTILARINA KATKISI | |||||||
No | Program Öğrenme Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | The ability to apply knowledge of English and world literature and social sciences to topics including culture, society, ethics, politics etc. | X | |||||
2 | The ability to review, analyse and apply the relevant literature. | X | |||||
3 | The ability to carry out interdisciplinary reading and analysis. | X | |||||
4 | The ability to utilise the basic concepts and issues of literary theories in developing life strategies | X | |||||
5 | Awareness of professional ethics and responsibility | X | |||||
6 | Effective communication skills. | X | |||||
7 | A sufficiently broad education to understand the global and social impact of literary movements. | X | |||||
8 | An awareness of the importance of lifelong learning and the ability to put it into practice. | X | |||||
9 | A knowledge of issues in contemporary literature and of the cultural issues of the period. | X | |||||
10 | The ability to use sources and modern tools in order to carry out research in cultural studies. | X | |||||
ECTS
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU | |||
Etkinlik | Quantity |
Duration (Hour) |
Total Workload (Hour) |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 15x toplam ders saati) | 15 | 3 | 45 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 15 | 6 | 90 |
Sunum | 1 | 15 | 15 |
Ödev | 1 | 40 | 40 |
Toplam İş Yükü | 190 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 7.6 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 8 |