Dersin Dili:
İngilizce
Dersin Amacı:
Tez yazımına dair konular ve fikirler hakkında uzmanlaşma; Yazma biçimine dair daha kapsamlı bilgi sahibi olma
Dersin İçeriği:
Ders, iletişim çalışmalarının farklı bölümlerindeki öğrencilerin lisansüstü derecelerini başarılı bir şekilde tamamlamalarına yönelik olarak güçlü bir temel sağlamayı amaçlamaktadır. Bu derste öğrencilerin bilimsel araştırma becerilerini geliştirilmesi amaçlanır. Öğrenciler, akademik araştırma yapar, makale yazar, analiz eder ve tezlerinde kullanılan yöntemler, beklenen sonuçlar hakkında tartışmalar ve sunumlar gerçekleştirir.
Dersin Öğretim Yöntemleri:
1: Ders, 2: Tartışmalı Ders, 7: Beyin Fırtınası, 15: Ödev
Dersin Ölçme Yöntemleri:
A: Sınav, C: Ödev
Dikey Sekmeler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Dersin Öğrenme Çıktıları | Program Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|
1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10 | 1, 2, 7, 15 | A, C |
|
1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10 | 1, 2, 7, 15 | A, C |
|
1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10 | 1, 2, 7, 15 | A, C |
Dersin Akışı
DERS AKIŞI | ||
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Tez Başlığı Seçimi | |
2 | Tez Başlığı Seçimi | |
3 | Tez Başlığı Seçimi | |
4 | Tez Başlığı Seçimi | |
5 | Konuyla İlgili Kaynak Tarama Sürecinin Başlangıcı ve Araştırma Sorusunun Belirlenmesi | |
6 | Konuyla İlgili Kaynak Tarama Sürecinin Başlangıcı ve Araştırma Sorusunun Belirlenmesi | |
7 | Konuyla İlgili Kaynak Tarama Sürecinin Başlangıcı ve Araştırma Sorusunun Belirlenmesi | |
8 | Konuyla İlgili Kaynak Tarama Sürecinin Başlangıcı ve Araştırma Sorusunun Belirlenmesi | |
9 | Tez Önerisi Yazımı: Araştırma Sorusuyla İlgili Halihazırdaki Araştırmaların Özeti, Problemin ve Amacın İfade Edilmesi | |
10 | Tez Önerisi Yazımı: Araştırma Sorusuyla İlgili Halihazırdaki Araştırmaların Özeti, Problemin ve Amacın İfade Edilmesi | |
11 | Tez Önerisi Yazımı devam ediyor: Hipotezi/Hipotezleri Test Edebilmek Amacıyla Yapılacak Araştırmanın Tasarımını Özetleme ve Tarif Etme | |
12 | Tez Önerisi Yazımı devam ediyor: Hipotezi/Hipotezleri Test Edebilmek Amacıyla Yapılacak Araştırmanın Tasarımını Özetleme ve Tarif Etme | |
13 | İçerik Geliştirme ve Akıcılığa Dair Tartışma | |
14 | İçerik Geliştirme ve Akıcılığa Dair Tartışma | |
15 | Tez Önerisi Metninin Analizi ve Yeniden Yazımı/Düzeltilmesi |
Kaynaklar
KAYNAKLAR | |
Ders Notu | Day, Robert A. & Gastel, Barbara. How to Write and Publish a Scientific Paper, Greenwood, New York, 2011. |
Diğer Kaynaklar | Publication Manual of the American Psychological Association, 6th Edition, 2009. Silvia, Paul, How to Write a Lot: A Practical Guide to Productive Academic Writing, APA, New York, 2007. |
Materyal Paylaşımı
MATERYAL PAYLAŞIMI | |
Dokümanlar | - |
Ödevler | - |
Sınavlar | - |
Değerlendirme Sistemi
DEĞERLENDİRME SİSTEMİ | ||
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SIRA | KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav |
40
|
|
Final | 60 | |
Toplam | 60 | |
FİNALİN BAŞARIYA ORANI | 40 | |
YIL İÇİNİN BAŞARIYA ORANI | 100 | |
Toplam | 100 |
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
DERSİN PROGRAM ÇIKTILARINA KATKISI | ||||||
No | Program Öğrenme Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Yüksek lisans yeterliliklerine dayalı olarak medya çalışmaları alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve/veya araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirmek, derinleştirmek ve bilime yenilik getirecek özgün katkılara ulaşmak. | X | ||||
2 | Medya Çalışmaları alanı ile ilgili çeşitli disiplinler arasındaki etkileşimi kavramak; yeni ve karmaşık fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlara ulaşmak. | X | ||||
3 | Medya Çalışmaları alanındaki uygulamalarda karşılaşacağı öngörülmeyen karmaşık durumlarda, bütünsel ve yaratıcı düşünerek yeni stratejik yaklaşımlar geliştirmek, sorumluluk alarak çözüm üretmek ve gerektiğinde liderlik yapmak. | X | ||||
4 | Medya Çalışmaları alanıyla ilgili araştırma yöntemlerinde üst düzeyde beceri kazanarak bilime yenilik getirmek, yeni bir bilimsel yöntem geliştirmek ya da bilinen bir yöntemi farklı bir alana uygulamak, özgün bir konuyu araştırmak, kavramak, tasarlamak, uyarlamak ve uygulamak. | X | ||||
5 | Medya Çalışmaları disiplininde bağımsız araştırma yapmak, bilimsel olayları geniş, derin ve eleştirel bir bakış açısı ile analiz etmek, yeni sentezlere ulaşmak ve değerlendirebilmek için gerekli adımları belirleme yeteneği kazanmak. | X | ||||
6 | Medya Çalışmaları alanı ve alt disiplinleri ile ilgili bilimsel makaleleri ulusal ve/veya uluslararası saygın hakemli dergilerde yayınlayarak veya bilimsel toplantılarda sunarak alanındaki bilginin sınırlarını genişletmek. | X | ||||
7 | Uzman bir topluluk içinde özgün görüşlerini bilimsel bir şekilde ifade etmek ve savunmak için etkili bir iletişim kurmak. | X | ||||
8 | Akademik ve profesyonel bağlamda teknolojik, toplumsal veya kültürel ilerlemeleri sürekli takip ederek, bilgi toplumu olma sürecine katkıda bulunmak ve yeni medya teknolojileri, küreselleşme ve medyada yöndeşme ile güncel olaylar ve medyanın gündem oluşturma dinamiklerini yorumlamak ve değerlendirmek. | X | ||||
9 | Medya Çalışmaları alanına yenilik getiren, yeni bir düşünce, yöntem, tasarım ve uygulama geliştirebilmek ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım ve uygulamayı farklı bir alana uygulayabilmek, özgün bir konuyu araştırabilmek, kavrayabilmek, tasarlayabilmek, uyarlayabilmek ve uygulayabilmek. | X | ||||
10 | Medya Çalışmaları alanı ile ilgili karşılaşılan sorunların çözümünde stratejik karar verme süreçlerini kullanarak işlevsel etkileşim kurabilmek. | X | ||||
11 | Medya Çalışmaları alanı ile ilgili konularda karşılaşılan toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunların çözümüne katkıda bulunabilme ve bu değerlerin gelişimini destekleyebilmek. | X | ||||
12 | Medyanın tekelleşme sürecini ve bu sürecin siyasal, ekonomik ve toplumsal bileşenlerini betimlemek, sorgulamak ve sınıflandırmak. | X | ||||
13 | Medyayı yerel, ulusal ve küresel ağlar ve bu ağların sektörel etkileri, sivil toplum ve siyaset ile ilişkileri üzerinden tartışmak. | X | ||||
14 | Medyayı yasal düzenlemeler ve etik ilkeler temelinde değerlendirmek ve gözden geçirmek. | X | ||||
15 | Bir yabancı dili kullanarak ileri düzeyde yazılı, sözlü ve görsel iletişim kurabilmek ve tartışabilmek (“European Language Portfolio Global Scale”, Level C1). | X |
ECTS
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU | |||
Etkinlik | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 15X toplam ders saati) | 15 | 3 | 45 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 15 | 3 | 45 |
Ödev | 1 | 60 | 60 |
Ara Sınav | 1 | 120 | 120 |
Final | 1 | 240 | 240 |
Toplam İş Yükü | 510 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 20,4 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 20 |