Dersin Dili:
İngilizce
Dersi Verenler:
Dersin Amacı:
Bu ders öğrencilerin tez yazımına dair konular ve fikirler hakkında uzmanlaşmalarını ve yazma biçimine dair daha kapsamlı bilgi sahibi olmalarını sağlamayı amaçlar.
Dersin İçeriği:
Derste fikirler tez yazımı için gerekli kurallara uygun şekilde ifade etme biçimleri incelenir.
Dersin Öğretim Yöntemleri:
1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Ödev
Dersin Ölçme Yöntemleri:
A:Sınav, C:Ödev
Dikey Sekmeler
Dersin Öğrenme Çıktıları
1)Araştırma becerilerini sergiler ve tez yazımında referans gösterme geleneğini uygulayabilir |
2)Kendi fikirlerini genel ve akademik kaynaklardan elde ettiği bilgilerle destekleyebilir. |
3)Yazdıklarını, hem içerik hem de biçim açısından en uygun hale getirmek için gerekli düzeltmeleri yapabilir. |
Dersin Akışı
Hafta | Konular |
1 | Tez Başlığı Seçimi |
2 | Tez Başlığı Seçimi |
3 | Tez Başlığı Seçimi |
4 | Tez Başlığı Seçimi |
5 | Konuyla İlgili Kaynak Tarama Sürecinin Başlangıcı ve Araştırma Sorusunun Belirlenmesi |
6 | Konuyla İlgili Kaynak Tarama Sürecinin Başlangıcı ve Araştırma Sorusunun Belirlenmesi |
7 | Konuyla İlgili Kaynak Tarama Sürecinin Başlangıcı ve Araştırma Sorusunun Belirlenmesi |
8 | Konuyla İlgili Kaynak Tarama Sürecinin Başlangıcı ve Araştırma Sorusunun Belirlenmesi |
9 | Tez Önerisi Yazımı: Araştırma Sorusuyla İlgili Halihazırdaki Araştırmaların Özeti, Problemin ve Amacın İfade Edilmesi |
10 | Tez Önerisi Yazımı: Araştırma Sorusuyla İlgili Halihazırdaki Araştırmaların Özeti, Problemin ve Amacın İfade Edilmesi |
11 | Tez Önerisi Yazımı devam ediyor: Hipotezi/Hipotezleri Test Edebilmek Amacıyla Yapılacak Araştırmanın Tasarımını Özetleme ve Tarif Etme |
12 | Tez Önerisi Yazımı devam ediyor: Hipotezi/Hipotezleri Test Edebilmek Amacıyla Yapılacak Araştırmanın Tasarımını Özetleme ve Tarif Etme |
13 | İçerik Geliştirme ve Akıcılığa Dair Tartışma |
14 | İçerik Geliştirme ve Akıcılığa Dair Tartışma |
15 | İçerik Geliştirme ve Akıcılığa Dair Tartışma |
16 | Tez Önerisi Metninin Analizi ve Yeniden Yazımı/Düzeltilmesi |
Kaynaklar
Ders Notu | Day, Robert A. & Gastel, Barbara. How to Write and Publish a Scientific Paper, Greenwood, New York, 2011. |
Diğer Kaynaklar | Publication Manual of the American Psychological Association, 6th Edition, 2009. Silvia, Paul, How to Write a Lot: A Practical Guide to Productive Academic Writing, APA, New York, 2007. |
Değerlendirme Sistemi
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SAYI | KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav | 1 | 40 |
Final | 1 | 60 |
Finalin Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
No | Program Öğrenme Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Farklı alanlardaki kuram, yöntem ve uygulamaları ilgili alana adapte edebilme becerisi kazanma | x | ||||
2 | Medya ve iletişim yönetimi yoğunlaşma alanında veri toplama, literatür inceleme ve analiz yapma becerisini kazanma | x | ||||
3 | Uzmanlık alanları ile ilgili olarak ulusal ve uluslararası çevrelerle iletişim kurabilme becerisi kazanma | x | ||||
4 | Bilimsel araştırma sürecine ilişkin yöntem bilgi ve becerisine sahip olma | X | ||||
5 | Eleştirel bir değerlendirme ve sentez yapma yeterliliği kazanma. | X | ||||
6 | Tez konusu ile ilgili yeterli düzeyde araştırma yapmış olmak | x | ||||
7 | Akademik hayatın gerektirdiği düzeyde davranış ve etik duyarlılığa sahip olma. | X | ||||
8 | Makale ve tez yazmak için gerekli olan bilgisayar kullanma becerisine sahip olmak | x | ||||
9 | Yeniliklere ve yeni fikirlere açık olma ve yeni fikirler üretebilme becerisi kazanma. | x | ||||
10 | Medya ve iletişim yönetiminin teorik ve pratik açıdan anlam ve öneminin tam ve doğru anlaşılması | x |
ECTS
Etkinlik | SAYISI |
Süresi (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 64 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 25 | 5 | 125 |
Ödev | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 209 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 8,36 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 8 |