Bu dersin amacı öğrencilerin ahlakı sorunsallaştırmalarını sağlamaktır.
Başlıca önemli etik sistemler ile metaetik sistemlerin incelenmesi ve bunların ahlak sorunlarına uygulanması.
Dikey Sekmeler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Dersin Öğrenme Çıktıları Bu dersi tamamladığında öğrenci: |
Program Öğrenme Çıktıları |
Öğretim Yöntemleri |
Ölçme Yöntemleri |
1) etik sorunsallara karşı çağdaş bir yaklaşım kazanır. |
1,2,3,4,5,8 |
1,2,3,4 |
A,B,C,D,E |
2) gündelik deneyimlerle ilişkide ahlak sorularını tartışır. |
1,2,3,4,5,8,9 |
1,2,3,4 |
A,B,C,D,E |
3) felsefi bilgiyi etik kavramlarla yaratıcı ve eleştirel tarzda ilişkilendirir. |
1,2,3,4,5,8,9 |
1,2,3,4 |
A,B,C,D,E |
4) bir takım etik sorunsalların tarihsel önemini kavrar. |
1,2,3,4,5,8,9 |
1,2,3,4 |
A,B,C,D,E |
5) ahlak alanının önemini açıklar. |
1,2,3,4,5,8,9 |
1,2,3,4 |
A,B,C,D,E |
6) etiği ahlakın felsefi zemini olarak ayırt eder. |
1,2,3,4,5,8,9 |
1,2,3,4 |
A,B,C,D,E |
Dersin Akışı
DERS AKIŞI |
||
Hafta |
Konular |
Ön Hazırlık |
1 |
Giriş |
Felsefe |
2 |
Kürtaj ve Benlik Sorunu Marquis “Why Abortion is Immoral” (Diğer Muhafazakar Argümanlar) |
Kürtaj |
3 |
Kimlik ve Kişisel Ontoloji Eric Olson – What are We?, Chapter 1 Derek Parfit – Reasons and Persons, Part III |
Kimlik |
4 |
Tim Campbell and Jeff McMahan – “Animalism and the Varieties of Conjoined Twinning” |
Animalizm |
5 |
Dainton and Bayne – “Consciousness as a guide to personal identity” |
Bilinç |
6 |
Nüfus Etiği Derek Parfit – Reasons and Persons, Part 4 |
Nüfus |
7 |
Tom Hurka – “Value and Population Size” John Broome – “Population” Stuart Rachels – “Intransitivity or Repugnance?” |
Nüfus |
8 |
Dönem ortası değerlendirmesi |
- |
9 |
Bernard Williams – Problems of the Self |
Benlik |
10 |
Özgür İrade ve Sorumluluk |
Özgür irade |
11 |
Compatibilism and Incompatibilism Peter van Inwagen – “The Consequence Argument” Harry Frankfurt – “Alternative Possibilities and Moral Responsibility” |
Sorumluluk |
12 |
Robert Kane – “Reflections on Free Will, Determinism, and Indeterminism” Jason Turner – “The Supervenience Argument” |
Determinizm |
13 |
Manipülasyon argümanları Derk Pereboom – “A Four Case Argument Against Compatibilism” |
Ayarlılık |
14 |
Collin McKenna – “Resisting the Manipulation Argument: A Hard-liner Takes it on the Chin” |
Manipülasyon |
15 |
Genel değerlendirme |
- |
16 |
Final sınavı |
- |
Kaynaklar
KAYNAKLAR |
|
Ders Kitabı |
Dersin öğretim üyesi tarafından biraraya getirilen ders akışındaki metinler. |
Diğer Kaynaklar |
Eric Olson, What Are We? A Study in Personal Ontology. New York: Oxford University Press, 2007. Derek Parfitt, "Personal Identity", Philosophical Review; Vol. 80: 3-27, 1971. Derek Parfitt, Reasons and Persons. Oxford: Clarendon Press |
Materyal Paylaşımı
MATERYAL PAYLAŞIMI |
|
Dökümanlar |
- |
Ödevler |
- |
Sınavlar |
- |
Değerlendirme Sistemi
DEĞERLENDİRME SİSTEMİ |
||
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI |
SAYI |
KATKI YÜZDESİ |
Devam |
15 |
10 |
Arasınav |
- |
- |
Seminer tartışmalarına katılım |
15 |
10 |
Ödevler |
1 |
10 |
Sunum |
1 |
10 |
Eleştirel okuma notları |
10 |
10 |
Son sınav |
1 |
10 |
Dönem ödevi |
1 |
40 |
Toplam |
|
100 |
Dönem Ödevinin Başarıya Oranı |
|
40 |
Yıl içinin Başarıya Oranı |
|
60 |
Toplam |
|
100 |
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
DERSİN PROGRAM ÇIKTILARINA KATKISI |
|||||||
No |
Program Öğrenme Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
|||||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
|
||
1 |
Akademik çalışmalarında üretici ve yaratıcı şekilde kullanacağı temel kavramsal ve yöntemsel bilgileri kazanır. |
|
|
|
X |
|
|
2 |
İleri düzeyde felsefi araştırmalara yönelik eleştirel ve çok yönlü bakış, analitik yaklaşım, problem çözme, yorumlama ve sonuç çıkarma becerilerini geliştirir. |
|
|
|
X |
|
|
3 |
Etkili iletişim kurabilen, özellikle yazılı ve sözlü sunumda başarılı, takım çalışması ve disiplinlerarası çalışma yapabilen, girişimci ruha sahip, sorumluluk duygusu gelişmiş, yaratıcı, öğrenmeyi bilen, özgüven sahibi, alanında özgün fikirler üreten, ilkeli bir felsefeci olarak yetişir. |
|
|
|
X |
|
|
4 |
Yaşam boyu öğrenme anlayışıyla, eski ve yeni bilgiye erişim yollarını mesleki ve kişisel gelişimini sürdürmek için kullanır. |
|
|
|
X |
|
|
5 |
Mesleki ve sosyal etik bilincine sahip olur. |
|
|
|
|
X |
|
6 |
Felsefi çalışma için gerekli olan çağdaş araçları seçme, geliştirme ve bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi kazanır. |
|
|
X |
|
|
|
7 |
Felsefe tarihi ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı orijinal metinler üzerinden bağımsız olarak yürütür. |
|
X |
|
|
|
|
8 |
Felsefi bilgiyi toplumu ilgilendiren güncel, sosyal, kültürel, politik alanlarda ortaya çıkan problemleri sorgulamakta kullanır. |
|
|
|
|
X |
|
9 |
Felsefenin evrensel değer ve kavramlarını Türkiye'deki felsefi çalışmalar için zemin olarak alır. Bu yönde, felsefe tarihinin tartışmalarını Türkçe yaparken ortaya çıkabilecek sorunların ele alınması ve çözümü için yaklaşım geliştirebilir. |
|
|
|
|
X |
|
10 |
Felsefe tarihi alanında ulusal ve uluslararası düzeyde katkı sağlayacak birikim ve beceri kazanır. |
|
X |
|
|
|
|
11 |
Felsefi bilgi ve birikimini ulusal ve uluslararası düzeyde etkileşim kurmada kullanır. |
|
X |
|
|
|
|
12 |
Felsefede ulusal ve uluslararası yayınlarda katkı sağlayabilecek nitelikte çalışma üretebilir. |
|
|
X |
|
|
|
13 |
Felsefe tarihi çalışmalarını uzmanca yürütecek kadar bir klasik dil ve İngilizce ile birlikte en az başka bir çağdaş dil ve felsefe tarihi bilgisine sahiptir. |
|
X |
|
|
|
|
ECTS
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU |
|||
Etkinlik |
SAYISI |
Süresi |
Toplam |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) |
16 |
10 |
160 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) |
15 |
10 |
150 |
Arasınav |
- |
- |
- |
Ödevler |
1 |
40 |
40 |
Sunum |
1 |
30 |
30 |
Eleştirel okuma notları |
10 |
4 |
40 |
Son sınav |
1 |
40 |
40 |
Dönem ödevi |
1 |
40 |
40 |
Toplam İş Yükü |
|
|
500 |
Toplam İş Yükü / 25 (s) |
|
|
20 |
Dersin AKTS Kredisi |
|
|
20 |