Dersin Dili:
İngilizce
Dersin Amacı:
Bu ders animasyona tarihsel bir bakışı amaçlamaktadır. Öğrenciler, ani- masyon filmi yapım aşamalarının tarihsel sürecini öğrenir ve teknolojik değişimlerin etkileri hakkında bilgi sahibi olur.
Dersin İçeriği:
Animasyonun teknolojiyle gelişimini, ekonominin, sanat akımlarının, sanatçıların ve kültürlerin animasyonun gelişimine etkisini inceler. Bir iletişim aracı olarak animasyonun gelişimini ve animasyon için kul- lanılan çeşitli tekniklerin gelişimini analiz etme becerisi kazanır.
Dikey Sekmeler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Dersin Öğrenme Çıktıları | Program Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1. Animasyon filmi gelişimini teknoloji değişimlerine göre inceler. | 1,9 | Anlatım Yöntemi, Problem Çözme, Tartışma | Ödev, Sunum |
2. Ekonomik değişimlerin ve sanat akımlarının animasyon filmi yapımına etkisini tanımlar. | 1,9 | Anlatım Yöntemi, Problem Çözme, Tartışma | Ödev, Sunum |
3. Çeşitli animasyon tekniklerindeki gelişmeleri analiz eder. | 1,9 | Anlatım Yöntemi, Problem Çözme, Tartışma | |
4. Film ve animasyon kavramlarını diğer disiplinlerle ilişkilendirir. | 1,9 | Anlatım Yöntemi, Problem Çözme, Tartışma | Ödev, Sunum |
5. Film ve animasyon tarihi konusunda farkındalık geliştirir. | 1,9 | Anlatım Yöntemi, Problem Çözme, Tartışma | Ödev, Sunum |
Dersin Akışı
DERS AKIŞI | ||
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Giriş, Ders İçeriğinin Açıklanması | |
2 | Optik Cihazların Başlangıcı | |
3 | Optik Cihazların Başlangıcı | |
4 | Fotoğraf ve Kamera | |
5 | Sessiz Filmler | |
6 | Sessiz Film Örnekleri ve Analizleri | |
7 | Sessiz Film Örnekleri ve Analizleri | |
8 | Ara Sınav | |
9 | Sesli Filmler ve İlk Örnekler | |
10 | Sesli Filmler ve İlk Örnekler | |
11 | Animasyon Filmi Örnekleri | |
12 | Örnek Analizler | |
13 | Örnek Analizler | |
14 | Sunumlar | |
15 | Sunumlar | |
16 | Final Sınavı |
Değerlendirme Sistemi
DEĞERLENDİRME SİSTEMİ | ||
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SAYI | KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav | 1 | 40 |
Final sınavı | 1 | 60 |
Toplam | 100 | |
Finalin Başarıya Oranı | 40 | |
Yıl içinin Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
DERSİN PROGRAM ÇIKTILARINA KATKISI | |||||||
No | Program Öğrenme Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Animasyon tasarımı alanına ait edindiği akademik ve teknik bilgi birikimini 1 özgün projelerde kullanır. | X | |||||
2 | Animasyon tasarımı ilkelerini dikkate alarak yaratıcı karakter ve ortam tasarımı yapar. | X | |||||
3 | Animasyon alanı uygulamalarına özgü yazılım tekniklerini kullanarak etkin animasyon tasarımı yapar. | X | |||||
4 | Bir fikirden yola çıkarak dağıtım aşamasına kadar olan süreci içeren 2 boyutlu animasyon projesi gerçekleştirir. | X | |||||
5 | Farklı 3 boyutlu animasyon tekniklerini kullanarak hareketli görüntüler üretir. | X | |||||
6 | Görsel ve sinematik dilin kullanıldığı storyboard yapımıyla kısa film gerçekleştirir. | X | |||||
7 | Farklı sanatsal teknik ve tarzları barındıran animasyon film yaratır. | X | |||||
8 | Programda edindiği teknik, sanatsal ve uygulamalı bilgiyi mesleki etik kurallar çerçevesinde yaratıcı, sektörel projelere aktarır. | X | |||||
9 | Yaşam boyu öğrenme bilinciyle, disiplinler arası çalışmanın önemini kavrar ve 9 farklı ekipler ile işbirliği yapar. | X | |||||
10 | Animasyon tasarımı alanına katkı sağlayacak, derinlemesine araştırma yapar, akademik, özgün tez yazar. | X |
ECTS
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU | |||
Etkinlik | SAYISI |
Süresi (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 14x toplam ders saati) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 8 | 112 |
Ara Sınav | 1 | 3 | 3 |
Ödev | 14 | 3 | 42 |
Final | 1 | 3 | 4 |
Toplam İş Yükü | 238 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 9,52 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 10 |