Dersin Dili:
Türkçe
Dersin Amacı:
Dersin amacı, edebiyat alanındaki genel bilgilerin ötesinde, özel bir konuya odaklanıp bu konuda akademik bir çalışma yürütmeyi öğretmektir.
Dersin İçeriği:
Her dönem farklı bir hoca tarafından, hocanın kendi uzmanlık alanında oluşturduğu ders içeriği işlenir.
Dersin Öğretim Yöntemleri:
1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma
Dersin Ölçme Yöntemleri:
A: Sınav , C: Ödev
Dikey Sekmeler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Dersin Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1) Edebiyatta ilgi alanına yönelik bir araştırma konusu tespit eder. | 1,2,3 | A,C |
2) Belirlediği konu üzerinde detaylı araştırma yapar. | 1,2,3 | A,C |
3) Araştırması sonucunda ulaştığı sonuçları akademik bir makaleye dönüştürür. | 1,2,3 | A,C |
4) Edebiyatta özel bir konuda derin bilgi sahibi olur. | 1,2,3 | A,C |
Dersin Akışı
DERS AKIŞI | ||
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Giriş | |
2 | Genel nedir? Özel nedir? | |
3 | Edebiyatta, üzerinde çalışılacak özel bir konu nasıl seçilir? | |
4 | Edebiyatta özel bir konu üzerinde ayrıntılı çalışma nasıl yapılır? | |
5 | Dersi veren hocanın uzmanlık alanına göre özel bir konu belirleme | |
6 | Öğrenci sunumları | |
7 | Öğrenci sunumları | |
8 | Öğrenci sunumları | |
9 | Öğrenci sunumları | |
10 | Öğrenci sunumları | |
11 | Öğrenci sunumları | |
12 | Öğrenci sunumları | |
13 | Öğrenci sunumları | |
14 | Genel değerlendirme |
Değerlendirme Sistemi
DEĞERLENDİRME SİSTEMİ | ||
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SIRA | KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav | ||
Kısa Sınav | ||
Ödev | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Finalin Başarıya Oranı | 60 | |
Yıl içinin Başarıya Oranı | 40 | |
Toplam | 100 |
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
DERSİN PROGRAM ÇIKTILARINA KATKISI |
||||||
No |
Program Öğrenme Çıktıları
Karşılaştırmalı Edebiyat Programında Yüksek Lisans derecesi alan bir öğrenci, |
Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Türk Edebiyatı ve dünya edebiyatı alanlarındaki edebi metinleri çağdaş edebiyat kuramlarının ışığında değerlendirir, eleştirisini yapar. Edebiyat kuramlarının temellerini oluşturan yakın disiplinlere ilişkin bilgi sahibi olur; disiplinlerarası okuma yapma ve çözümleme becerisi edinir. | x | ||||
2 | Bireysel ya da bir çalışma grubunun üyesi olarak, Türk Edebiyatı ve dünya edebiyatları alanlarında karşılaştığı pratik ve/ya kuramsal sorunları tanımlar, betimler ve bu sorunlara somut veriler ışığında çözümler üretir; veri ve çözümlerini alandaki diğer uzmanlarla ulusal ve/ya uluslararası ortamlarda paylaşır, tartışmaya açar. | x | ||||
3 | Alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri, mesleki ve etik sorumluluk bilinci ile eğitim-öğretim ve kamusal hizmet alanlarında uygulamaya sokar. | X | ||||
4 | Alanında akademik düzeyde araştırma yapabilecek temel bilgi ve becerileri edinir; uluslararası platformda ortaya konan güncel araştırma ve gelişmeleri takip edebilmesini olanaklı kılacak bilgi teknolojilerinden yararlanır. Alanında gerçekleştirilen bilimsel, kültürel ve sanatsal etkinliklere katılır. Benzeri etkinliklerin yaratılmasında ve hazırlanmasında görev üstlenir. Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincini ve bunu gerçekleştirmeye dönük becerileri edinir. | x |
ECTS
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU | |||
Etkinlik | SAYISI |
Süresi (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 15 | 3 | 45 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 15 | 5 | 75 |
Ödev | 1 | 25 | 25 |
Final | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü | 175 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 175/25: 7 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 7 |