• TR
  • EN
Program Türü: 
Tezli
Ders Kodu: 
COMM 580
Ders Dönemi: 
Bahar
Ders Tipi: 
Zorunlu
Teori Saati: 
3
Uygulama Saati: 
0
Kredi: 
0
AKTS: 
0
Dersin Dili: 
İngilizce
Dersi Verenler: 
Dersin Amacı: 

Bu seminer dersi, eleştirel okuma ve düşünme, argüman geliştirerek yazma, kütüphane araştırması ve akademik yazım kurallarına uygun olarak kaynak kullanımı konularına vurgu yapan disiplinlerarası bir ileri yazma dersidir. Ders, iletişim çalışmalarının farklı bölümlerindeki öğrencilerin lisansüstü derecelerini başarılı bir şekilde tamamlamalarına yönelik olarak güçlü bir temel sağlamayı amaçlamaktadır. Ders, iletişim çalışmalarında kullanılan seçilmiş araştırma retoriği ile ilgili çalışmaların ve uygulamaların üzerinde duracaktır. Öğrencilerin lisansüstü öğrenim standartları kapsamında şunları gerçekleştirmeleri beklenmektedir: 1) akademik bir okuyucuya yönelik olarak yazma; 2) eleştirel olarak düşünme ve tartışma; ve 3) hali hazırda yayınlanmış araştırmaları analiz etme ve sentezleme.

Dersin İçeriği: 

Fikirlerin, tez yazımı için gerekli kurallara uygun şekilde ifade edilmesi

Dersin Öğretim Yöntemleri: 
1: Ders, 2: Tartışmalı Ders, 7: Beyin Fırtınası, 15: Ödev
Dersin Ölçme Yöntemleri: 
A:Sınav, C: Ödev

Dikey Sekmeler

Dersin Öğrenme Çıktıları

Dersin Öğrenme Çıktıları Program Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
Araştırma becerilerini sergiler ve tez yazımında referans gösterme geleneğini uygulayabilir 1,2,3,4,5,6,7,8,9,10 1,2,7,15 A,C
Kendi fikirlerini genel ve akademik kaynaklardan elde ettiği bilgilerle destekleyebilir. 1,2,3,4,5,6,7,8,9,10 1,2,7,15 A,C
Yazdıklarını, hem içerik hem de biçim açısından en uygun hale getirmek için gerekli düzeltmeleri yapabilir. 1,2,3,4,5,6,7,8,9,10 1,2,7,15 A,C

Dersin Akışı

DERS AKIŞI
Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Tez Başlığı Seçimi  
2 Tez Başlığı Seçimi  
3 Tez Başlığı Seçimi  
4 Tez Başlığı Seçimi  
5 Konuyla İlgili Kaynak Tarama Sürecinin Başlangıcı ve Araştırma Sorusunun Belirlenmesi  
6 Konuyla İlgili Kaynak Tarama Sürecinin Başlangıcı ve Araştırma Sorusunun Belirlenmesi  
7 Konuyla İlgili Kaynak Tarama Sürecinin Başlangıcı ve Araştırma Sorusunun Belirlenmesi  
8 Konuyla İlgili Kaynak Tarama Sürecinin Başlangıcı ve Araştırma Sorusunun Belirlenmesi  
9 Tez Önerisi Yazımı: Araştırma Sorusuyla İlgili Halihazırdaki Araştırmaların Özeti, Problemin ve Amacın İfade Edilmesi  
10 Tez Önerisi Yazımı: Araştırma Sorusuyla İlgili Halihazırdaki Araştırmaların Özeti, Problemin ve Amacın İfade Edilmesi  
11 Tez Önerisi Yazımı devam ediyor: Hipotezi/Hipotezleri Test Edebilmek Amacıyla Yapılacak Araştırmanın Tasarımını Özetleme ve Tarif Etme  
12 Tez Önerisi Yazımı devam ediyor: Hipotezi/Hipotezleri Test Edebilmek Amacıyla Yapılacak Araştırmanın Tasarımını Özetleme ve Tarif Etme  
13 İçerik Geliştirme ve Akıcılığa Dair Tartışma  
14 İçerik Geliştirme ve Akıcılığa Dair Tartışma  
15 İçerik Geliştirme ve Akıcılığa Dair Tartışma  
16 Tez Önerisi Metninin Analizi ve Yeniden Yazımı/Düzeltilmesi  

Kaynaklar

KAYNAKLAR
Ders Notu Day, Robert A. & Gastel, Barbara. How to Write and Publish a Scientific Paper, Greenwood, New York, 2011.
Diğer Kaynaklar Publication Manual of the American Psychological Association, 6th Edition, 2009. Silvia, Paul, How to Write a Lot: A Practical Guide to Productive Academic Writing, APA, New York, 2007.

Materyal Paylaşımı

MATERYAL PAYLAŞIMI 
Dökümanlar -
Ödevler -
Sınavlar -

Değerlendirme Sistemi

DEĞERLENDİRME SİSTEMİ
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav   40
Final   60
Finalin Başarıya Oranı    
Toplam   100

Dersin Program Çıktılarına Katkısı

DERSİN PROGRAM ÇIKTILARINA KATKISI
No Program Öğrenme Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Farklı alanlardaki kuram, yöntem ve uygulamaları ilgili alana adapte edebilme becerisi kazanma.         X
2 Medya ve iletişim çalışmalarıyla ilgili veri toplama, literatür inceleme ve analiz yapma becerisini kazanma.         X
3 Uzmanlık alanları ile ilgili olarak ulusal ve uluslararası çevrelerle iletişim kurabilme becerisi kazanma.         X
4 Bilimsel araştırma sürecine ilişkin yöntem bilgi ve becerisine sahip olma.         X
5 Eleştirel bir değerlendirme ve sentez yapma yeterliliği kazanma.         X
6 Tez konusu ile ilgili yeterli düzeyde araştırma yapmış olmak       X  
7 Akademik hayatın gerektirdiği düzeyde davranış ve etik duyarlılığa sahip olma.         X
8 Makale ve tez yazmak için gerekli olan bilgisayar kullanma becerisine sahip olmak       X  
9 Yeniliklere ve yeni fikirlere açık olma ve yeni fikirler üretebilme becerisi kazanma.         X
10 Medya ve iletişimin teorik ve pratik açıdan anlam ve öneminin tam ve doğru anlaşılması         X

ECTS

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi
(Saat)
Toplam
İş Yükü
(Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16      3 64
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 25 5 125
Ara Sınav 1 1 1
Ödev 1 1 20
Final 1 1 1
Toplam İş Yükü      
Toplam İş Yükü / 25 (s)      
Dersin AKTS Kredisi     8,44