• TR
  • EN
Program Türü: 
Tezli
Ders Kodu: 
RTC 532
Ders Dönemi: 
Bahar
Ders Tipi: 
Zorunlu
Teori Saati: 
3
Uygulama Saati: 
0
Kredi: 
3
AKTS: 
6
Dersin Dili: 
İngilizce
Dersi Verenler: 
Dersin Amacı: 

Televizyon çalışmaları, kültür, medya ve toplum üzerine çalışmalardan ortaya çıkan bir alandır. Ev, ve özel ortamınızdan dış dünya, kamusal alana açılan televizyona bir adım uzaklaşarak bakmak onun günlük hayatımızda kapladığı geniş alanı görmemizi sağlar. Bu dersin amacı da,  kültürel çevremiz,  düşüncelerimiz kültür ve kültürel ürünlerle nasıl biçimlendiğine ve bizim tarafımızdan biçimlendirildiğine yakından bakmak ve tartışmaktır.

Dersin İçeriği: 

Kitle iletişim kuramlarına eleştirel yaklaşımlar bağlamında, bir kitle iletişim aracı olarak televizyon ve temsil ilişkisini, anlatı stratejilerini, televizyondaki  “gerçeklik” algısını, nasıl stereotipler yarattığını, şimdiki zaman üzerine odaklanmasını ve dolayısıyla egemen ideolojinin yeniden üretilmesindeki misyonunu tartışmaya açar.

Dersin Öğretim Yöntemleri: 
1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma
Dersin Ölçme Yöntemleri: 
A: Makale, B: Deney, C: Ödev D: Sunum

Dikey Sekmeler

Dersin Öğrenme Çıktıları

 
Dersin Öğrenme Çıktıları
Program Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1) Kültürel çalışmaların  yoğun olarak eğildiği kitle kültürü içinde öne çıkan bir alan olarak televizyonu ana kuram ve kavramlar çerçevesinde değerlendirir. 1,2,3,5  1, 2, 3 A, C, D
2) Bir text olarak televizyonun kendisini, program türlerini ve metinlerini analiz eder. 1,6,10  1, 2, 3 A, C, D
3) Kitle iletişim araçları, kültür ve kültür endüstrisi içinde ve kamusal ve özel alan bağlamında televizyonun toplumsal rolüne derinleşir. 1,2,3,13 1,2,3 A,C, D
4) Televizyon metinlerinin üretilme biçimlerini, kanalların ekonomik yapısını ve izleme alışkanlıklarını irdeler ve yorumlar. 5, 6, 13  1, 2, 3 A, C, D
5- Edindiği kuramsal ve analitik bilgileri, ulusal ve uluslararası ürünlere ve ilişkilere uygular. 1,2,3, 10,13  1, 2, 3 A, C, D

Dersin Akışı

DERS AKIŞI
Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Giriş: Televizyon, temsil ve kültür  
2 Eleştirel sosyal teorilerde iletişim, temsil ve kültür bağı  Verilen ders materyalini okuma ve televizyon izleme
3 Televizyon ve televizyon programlarını anlamak: Metin nedir ve çözümleme biçimleri Verilen ders materyalini okuma ve televizyon izleme
4 Bir anlatım sistemi olarak televizyon anlatısı Verilen ders materyalini okuma ve televizyon izleme
5 Televizyonun üretimi biçimi, metinselliği ve kimlik politikalarını biraraya getirmek: Televizyon haberleri ve reklamlar Verilen ders materyalini okuma ve televizyon izleme
6 Televizyon ve ırk, toplumsal cinsiyet ve sınıfsal temsil Verilen ders materyalini okuma ve televizyon izleme
7 Kültürel bir form olarak televizyon Verilen ders materyalini okuma ve televizyon izleme
8 Ara Sınav Bilgileri gözden geçirme, okuma ve pekiştirme
9 Televizyon: Kamusal ve özel alanda yeri Verilen ders materyalini okuma ve televizyon izleme
10 İzleyici ve anlam üretimi Verilen ders materyalini okuma ve televizyon izleme
11 Televizyonda üretim, program çeşitleri ve televizyonda akış Verilen ders materyalini okuma ve televizyon izleme
12 Televizyonun ekonomik ilişkileri program üretimi ve profesyoneller Verilen ders materyalini okuma ve televizyon izleme
13 Küreselleşme çağında televizyon ekonomisi ve uluslararası kültürel hakimiyet ilişkileri Verilen ders materyalini okuma ve televizyon izleme
14 Dönem bilgisine genel bakış: Postmodern çağ ve televizyon metinleri arasındaki kültürel bağ. Verilen ders materyalini okuma ve televizyon izleme
15 Genel Değerlendirme  

Kaynaklar

KAYNAKLAR
Ders Notu * Barker, Chris, 1999, Television, Globalisation and Cultural Identities, Open University Press (TGC)

Barthes, Roland, 1977, Image, Music, Text, Fontana Press (IMT)

Ellis, John, 1997 6th ed. , Visible Fictions, Routledge, London, (VF)

Fiske, John, 1997, Television Culture, Routledge, London-New York (TC)

Gigi Durham, Meenakshi & Kellner, Douglas, 2002, Media And Cultural Studies Keyworks, Blackwell Publisher(MCSK)

Hall, Stuart (ed), 1997, Representation: Cultural Representations and Signifying Practices, Open University Press.(CRSP)

Kellner, Douglas,1998, Media Culture, Routledge, London, New York  (MC)

McQuail, Denis (ed), 2002, McQuail’s Reader in Mass Communication, Sage(MRMC)

Newcomb, Horace, (ed) 2000, Television: The Critical View, Blackwell Publisher (TCV)

Silverstone, Roger, 1999, Television and Everyday Life, Routledge, London-New , Routledge, London-New York (TEL)

Stam, Robert- Miller, Toby (eds), 2000, Film and Theory, Blackwell publisher (FT)

Williams, Raymond, 1977, Television: Technology and Cultural Form, Ederyn Williams (ed.), Routledge London (TTCF)

Diğer Kaynaklar - Televizyon kanallarında yayınlanan programlar, haklarında çıkan gazete ve internet kaynaklarındaki yorumlar ve haberler

Materyal Paylaşımı

MATERYAL PAYLAŞIMI 
Dokümanlar Televizyon kanallarında yayınlanan programlar, haklarında çıkan gazete ve internet kaynaklarındaki yorumlar ve haberler
Ödevler * Ders içi konuları anlaşılmasını sağlayacak kavramların araştırılması için verilen kısa ödevler

* İlgili haftanın konularına makalelerden hazırlık yaparak dersteki tartışmalara aktif katılımı gerçekleştirme

*Bir televizyon haberinin 10 dakikalık sunuşunun, diğer haberlerle bağlantısı ve etik, estetik ve söylemsel çözümlemesiyle birlikte ekonomi-politik boyutlarını serimleyen “akış” analizi

 

Sınavlar Öğrenciler, ders notları ve önerilen ve gönderilen dokümanlardan sorumludurlar. Ara sınav da final sınavı da klasik sınav olarak yapılır.

Değerlendirme Sistemi

DEĞERLENDİRME SİSTEMİ
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SIRA KATKI YÜZDESİ
Katılım ve kısa ödevler   30
Haftalık okumalar   30
Final Makale   40
Toplam   100
Finalin Başarıya Oranı   40
Yıl içinin Başarıya Oranı   60
Toplam   100

Dersin Program Çıktılarına Katkısı

DERSİN PROGRAM ÇIKTILARINA KATKISI
No Program Öğrenme Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 İletişim bilimlerinin temel kavramlarını, kuramlarını, yaklaşımlarını ve çalışma alanını, analitik ve eleştirel bir perspektifle yorumlayabilmek.         X
2 Sosyal bilimlerin diğer disiplinlerindeki bulgu ve kuramları, iletişim alanındaki etkilerini yorumlayabilmek ve kullanabilmek.         X
3 Medyanın kurumsal yapılanmasından ürünlerine kadar geniş bir yelpazede, diğer toplumsal yapılar ve aktörlerle de ilişkileri bağlamında eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilmek.         X
4 Medya profesyonellerinin gözetmeleri gereken ulusal ve uluslararası hukuk kurallarını meslek etik ilkeleri ile bütünleştirerek sorumlu yayıncılık anlayışı geliştirebilmek.         X
5 Kitle iletişim araçlarının ekonomi-politik, sosyo-ekonomik ve sosyal-psikolojik açılardan etkilerini tarihsel bir seyir içinde ilişkilendirmek.         X
6 İletişim bilimlerinde, radyo, televizyon ve sinema alanlarında özgün yaklaşımlar geliştirebilmek, araştırma yapabilmek ve bir varsayımı savunabilmek.       X  
7 Pratik ve teorik derslerde edinilen bilgi ve becerileri belli bir alanda uzmanlaşacak şekilde kullanabilmek, radyo, televizyon ve sinema alanında çeşitli anlatı formlarında kullanabilme ve bağımsız bir ürün verecek şekilde uyarlayabilmek.   X      
8 Radyo, sinema ve televizyonun üretim süreçlerini ve bu süreçte kullanılan teknik altyapıyı, yaratıcı yaklaşımlara ilişkin temel bilgiyi teorik ve uygulamalı olarak edinmek.   X      
9 Radyo, televizyon ve sinema alanında bir projenin tasarlanması, hazırlanması, çekim ve çekim sonrası aşamalarının bilgi ve kavramlarını, uygulamalı bir biçimde geliştirmek. X        
10 Radyo, televizyon ve sinema alanında, ölçme ve karar alma süreçlerinin işleyişini kavrama, program formatlarının ve programlarının tarihsel ve kültürel gelişimini ve sosyo-politik etkilerini analiz edebilmek.     X    
11 Radyo, televizyon ve sinema için, gerekli format biçimlerini bilmek, proje geliştirmek, projeyi dilsel ve görsel olarak tasarlayabilmek, Türkçeye uygun ve etkili bir şekilde sunabilmek, yazabilmek ve yaratıcı yollarla uygulayabilmek. X        
12 Uluslararası alanda gelişmelerin ve fikirlerin takip edilebilmesini, terminolojinin kullanım becerisini kazandıracak düzeyde İngilizce kullanabilmek.       X  
13 Ulusal ve küresel düzeydeki olay ve olguları, medya ile ilişkilendirerek izleyebilmek ve analiz edebilmek.       X  

ECTS

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi
(Saat)
Toplam
İş Yükü
(Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 3 48
Ara Sınav 1 10 10
Ödevler 3 4 4
Final 1 15 15
Toplam İş Yükü     125
Toplam İş Yükü / 25 (s)     5
Dersin AKTS Kredisi     5