Bu dersin amacı Batı ileri demokrasilerinde grup hakları ve eşitlikle ilgili politikaların nedenlerini ve sonuçlarını araştırmak için kimliklerin (cinsiyet, cinsellik, ırk, din ve diğerleri) incelenmesine farklı yaklaşımları bir araya getirmektedir. Kimlik biçimleri genellikle ayrı ayrı incelenir. Bu dersin amaçlarından biri, cinsiyetler arası ırk, etnik köken, din, vb. Kimliklerin incelenmesine farklı yaklaşımları bir araya getirerek aralarındaki ortaklıkları araştırmaktır.
Bu derste öğrenciler, kavramsal olarak, siyasette kimlik ve kimlik inşasının inceler ve sorunsallaştırırlar. Cinsiyet, etnik köken ve ırk teorileri ders boyunca ele alınmıştır. Toplumsal yapılar olarak kimlik teorileri merkeze alınmıştır ve ders kimlik üzerine hem çağdaş hem de tarihsel bakış açılarını öğrencilerle tanıştırır. Ders içeriğinin bir parçası olarak öğrenciler araştırma ödevi hazırlayacaklardır.
Dikey Sekmeler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Dersin Öğrenme Çıktıları | Program Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|
1 ,2, 4 | 1,2,3,12 | A,B,D |
|
1, 2, 4 | 1,2,3,12 | A,B,D |
|
1, 2, 4,12 | 1,2,3 | A,B,D |
|
1,2, 4, 6, 7, 12 | 1,2,3 | A,B,D |
|
3, 5, 6, 7, 9 | 6,12 | B,C,D |
Dersin Akışı
DERS AKIŞI | ||
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Derse genel bir bakış, dersten beklenenler ve öğretim programının dağıtılması | Syllabus |
2 | Kimlik nedir ve neden önemli? |
Samuel, P., 1993. Huntington, The clash of civilizations. Foreign affairs, 72(3), pp.22- 49.
Inglehart, R. and Norris, P., 2003. The true clash of civilizations. Foreign policy, pp.63- 70. Wedeen, L., 2002. Conceptualizing culture: Possibilities for political science. American Political Science Review, 96(04), pp.713-728.
|
3 | Kavram: Kimlik İnşası |
Amartya Sen, Identities and Violence, ch. 2 Hobsbawm, “The Invention of Tradition” Toffolo ed., Emancipating Cultural Pluralism, ch. 1 and Afterword. |
4 | Kavram: Kimliklerin mobilizasyonu |
Charles Tilly, Stories, Identities, Political Change, pp. 45-98
Ernesto Laclau, On Populist Reason, ch. 4, pp. 67-128 |
5 | Dönem ve Teori: Kolonializm |
Ann Stoler Carnal Knowledge and Imperial Power: Race and the Intimate in Colonial Rule, ch. 2 and 3
Danilyn Rutherford. “Unpacking a National Heroine: Two Kartinis and their People” (M) Elsbeth Locher-Scholten. “Feminism, Citizenship and the Struggle for Women’s Suffrage in a Colonial Context” |
6 | Dönem ve Teori: Milliyetçilik |
Benedict Anderson Imagined Communities, Verso. Introduction.
Joost Coté. On Feminism and Nationalism pp. 1-17, 23-29, 34-39, 81-86 Jim Siegel, “Fetishizing Appearances, Or Is “I” a Criminal?” in Fetish, Recognition, Revolution, Chapter 3 |
7 | Dönem ve Teori: Post-Kolonyelizm |
Leila Ahmed, Border Passages, selections
Bhatia, S., & Ram, A. (2001). Rethinking ‘acculturation’in relation to diasporic cultures and postcolonial identities. Human development, 44(1), 1-18. Edward Said (1974). Orientalism. Introduction |
8 | MIDTERM EXAMINATION | -- |
9 | Dönem ve Teori: Globalizasyon |
Rosamond, B. (1999). Discourses of globalization and the social construction of European identities. Journal of European Public Policy, 6(4), 652-668.
Berking, H. (2003). Ethnicity is everywhere': on globalization and the transformation of cultural identity. Current Sociology, 51(3-4), 248-264. |
10 | Kimlik ve Direniş | Yashar, D. J. (2007). Resistance and identity politics in an age of globalization. The Annals of the American Academy of Political and Social Science, 610(1), 160-181. |
11 | Kimlik ve Cinsiyet |
Htun, M., 2004. Is gender like ethnicity? The political representation of identity
groups. Perspectives on Politics, 2(3), 439-458. Hughes, M.M., Krook, M.L. and Paxton, P., 2015. Transnational women's activism and the global diffusion of gender quotas. International Studies Quarterly, 59(2), pp.357-372. |
12 | Kimlik ve Çok kültürlülük | Vertovec, S. and Wessendorf, S. eds., 2010. Multiculturalism backlash: European discourses, policies and practices. Routledge. Chapter 2: The Rise and Fall of Multiculturalism? By Kymlicka. |
13 | Kimlik ve Göç |
Mudde, C., 2013. Three decades of populist radical right parties in Western Europe: So what?. European Journal of Political Research, 52(1), pp.1-19.
Bale, Tim. 2010. If You Can’t Beat Them, Join Them? Explaining Social Democratic Responses to the Challenge from the Populist Radical Right in Western Europe. Political Studies, vol. 58: 410–426. |
14 | Araştırma ödevi çalıştayı | -- |
15 | Ders genel değerlendirme ve kapanış | -- |
Kaynaklar
KAYNAKLAR | |
Ders Notu | |
Diğer Kaynaklar | |
Materyal Paylaşımı
MATERYAL PAYLAŞIMI | |
Dokümanlar | |
Ödevler | Dönem sonu araştırma ödevi |
Sınavlar | Ara sınav ve dönem sonu sınavı |
Değerlendirme Sistemi
DEĞERLENDİRME SİSTEMİ | ||
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SIRA | KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav | 1 | 35 |
Araştırma ödevi | 1 | 35 |
Toplam | 70 | |
Finalin Başarıya Oranı | 30 | |
Yıl içinin Başarıya Oranı | 70 | |
Toplam | 100 |
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
DERSİN PROGRAM ÇIKTILARINA KATKISI | |||||||
No | Program Öğrenme Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Siyaset Bilimi, Uluslararası İlişkiler, Karşılaştırmalı Siyaset, Türk siyasal hayatı ve Türk dış politikası alanlarına dair bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilme. | x | |||||
2 | Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler disiplininin ilişkili olduğu disiplinlerarası etkileşimi kavrayabilme. | x | |||||
3 | Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler alanında kullanılan model ve yaklaşımları akademik araştırma ve projeler hazırlarken kullanabilme bilgi ve becerisine sahip olmak. | x | |||||
4 | Ortadoğu coğrafyası merkez alınmak üzere farklı toplumlar ve siyasal sistemler arasındakibenzerlik ve farklılıkları disiplinlerarası bir yaklaşımla tahlil edebilme. | x | |||||
5 | Niteliksel ve niceliksel veri toplama ve analiz yöntemlerinde yetkin olma. Akademik etik kurallarına titizlikle riayet etme. | x | |||||
6 | Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı entelektüel bir çerçeve içinde tartışabilme, sunum yapabilme ve mesleki ve akademik olarak kendini ifade edebilme. | x | |||||
7 | Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler disiplininde kullanılan temel araştırma modellerini, yaklaşımlarını ve entellektüel gelenekleri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme. | x | |||||
8 | Akademik yazım ve sunum yöntemlerini proje, tez ve makale yazımı seviyesinde uygulayabilme. | x | |||||
9 | En ileri düzeyde İngilizce yazma, konuşma ve okuma becerilerine sahip olmak. | x | |||||
10 | Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler disiplini bilgisini, bilgisayar gibi teknolojik araçları ya da diğer geleneksel yöntemleri kullanarak çözüm üretmek için uygulayabilmek. | x | |||||
11 | Kamu veya özel sektörde istihdam edilebilmek ya da uzmanlaşmış, araştırma faaliyetleri gelişmiş bir üniversitede doktora programına kabul edilebilmek için gerekli deneyim ve sosyal niteliklere sahip olmak. | x | |||||
12 | Kendi yetiştiği çevrenin dışındaki diğer topluluklara karşı empati geliştirmiş olmak. Böylelikle hem mahalli hem küresel ortamlarda takım çalışmasına uyum sağlayabilmek. | x | |||||
13 | Uluslararası akademisyenler ve öğrencilerle akademik bilgi alışverişi içerisinde olarak, uluslararası ve ülke içi meselelere dair görüşlerini geliştirme ve olayları yorumlamada yetkinlik sahibi olabilme. | x |
ECTS
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU | |||
Etkinlik | SAYISI |
Süresi (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 5 | 80 |
Ara Sınav | 1 | 20 | 20 |
Ödev | 16 | 2 | 32 |
Final | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 200 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 8 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 8 |