Bu dersin amacı a) Siyaset Bilimindeki temel kavramları öğrencilere aktarmak b) öğrencilerin güncel bölgesel ve küresel siyasi gelişmeleri yorumlamalarını sağlamak.
Bu ders Siyaset Bilimi alanındaki temel kavramların detaylı bir incelemesini içerir. Bu alanda yapılan son tartışmalar, güncel olayların analizi, gelecekle ilgili sorunlar ve bunlara getirilen çözümler derste görülen kavramların teorik çerçevesinde ele alınır.
Dikey Sekmeler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Dersin Öğrenme Çıktıları | Program Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Derste karşılaşılan çeşitli Siyaset Bilimi kavramlarını tanımak | 1 ,2 | 1,2,3,12 | A,B,C |
Tarihsel bağlamda Siyaset Bilimine katkısı olan önemli yazarları tanımak | 1, 2, 4 | 1,2,3,12 | A,B,C |
Farklı ideolojileri ayrıntılı bir şekilde tanımlamak | 1, 3, 7 | 1,2,3,12 | A,B,C |
Güncel bölgesel ve küresel olayları yorumlamak | 4, 6, 7, 12 | 1,2,3,12 | A,B,C |
Uluslararası politikanın önemli tarih, ülke ve başkentlerini belirlemek | 4, 6, 10 | 1,2,3,12 | A,B,C |
Dersin Akışı
DERS AKIŞI | ||
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Derse genel bir bakış, dersten beklenenler ve öğretim programının dağıtılması | Ders programının tanıtımı |
2 | Siyaset nedir? | Shively 2019 1.Bölüm-Heywood 2012 |
3 | Modern İdeolojiler ve Siyaset Felsefesi | Shively 2019 2.Bölüm-Wolff 2006 - Leon 1979 |
4 | Modern Devlet | Shively 2019 3.Bölüm-Cudworth 2007 |
5 | Devlet Siyasaları | Shively 2019 4.Bölüm-Cudworth 2007 |
6 | Devletin Ekonomi Politikası | Shively 2019 5.Bölüm |
7 | Demokrasiler ve Otoriter Sistemler | Shively 2019 6.Bölüm-Dahl 1998 |
8 | Ara Sınav | - |
9 | Siyasal Kültür ve Sosyalleşme | Shively 2019 7.Bölüm-Almond& Verba 1963 |
10 | Anayasalar ve Hükümet Biçimleri | Shively 2019 8.Bölüm-Duverger 1959 |
11 | Çıkar Grupları | Shively 2019 9.Bölüm-Roberts 2016 |
12 | Siyasal Partiler ve Seçimler | Shively 2019 10.Bölüm-Roberts 2016 |
13 | Bürokrasi | Shively 2019 11.Bölüm-Goodsell 1983 |
14 | Sosyal Hareketler | Shively 2019 12.Bölüm-Heywood 2012 |
15 | Final Sınavı |
Kaynaklar
KAYNAKLAR | |
Ders Notu | Shively, Philips. 2019. Power & Choice: An Introduction to Political Science. New York, NY: McGraw-Hill. |
Diğer Kaynaklar |
Baradat, Leon P.1979. Political Ideologies: Their origins and Impacts. London: Pearson Prentice Hall
Cudworth, Erika & Timothy Hall & John Mcgovern.2007. The Modern State: Theories and Dahl, Robert.1998. On Democracy. London: Yale University Press Duverger, Maurice 1959. Political Parties: Their Organization and Activity in Modern State. New Jersey: Wiley Goodsell, Charles. 1983. The Case for Bureaucracy. London: Chatham House Publishers Heywood, Andrey .2012. Political Ideologies: An Introduction. London: Palgrave MacMillan, 5thedition Heywood, Andrey .2013.Global Politics. London: Macmillan International Higher Education Ideologies. Edinburgh: Edinburgh University Press Marshall, Tim. 2015. Prisoners of Geography: Ten maps that tell everything you need to know about global politics. London: Elliott & Thompson Ltd. Roberts, Michael. 2016. Political Parties: A Sociological Study of the Oligarchical Tendencies of Modern Democracy. London: Martino Fine Books Snyder, Timothy. 2017. On Tyranny: Twenty Lessons from Twentieth Century. Phoenix: Crown Press Tilly, Charles.2005. Social Movements: 1768-2004. London: Routledge Verba, Sidney & Gabriel Almond. 1963. The Civic Culture or The Civic Culture: Political Attitudes and Democracy in Five Nations, Princeton: Princeton University Press
Wolff, Jonathan. 2006. An Introduction to Political Philosophy. Oxford: Oxford University Press. |
Materyal Paylaşımı
MATERYAL PAYLAŞIMI | |
Dökümanlar | |
Ödevler | - |
Sınavlar | Ara sınav ve final sınavı |
|
Değerlendirme Sistemi
DEĞERLENDİRME SİSTEMİ | ||
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SIRA | KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav | 1 | 40 |
Katılım | 2 | 10 |
Final Sınavı | 3 | 50 |
Toplam | 100 | |
Finalin Başarıya Oranı | 50 | |
Yıl içinin Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
DERSİN PROGRAM ÇIKTILARINA KATKISI | |||||||
No | Program Öğrenme Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Siyaset Bilimi, Uluslararası İlişkiler, Karşılaştırmalı Siyaset, Türk siyasal hayatı ve Türk dış politikası alanlarına dair bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilme. | x | |||||
2 | Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler disiplininin ilişkili olduğu disiplinlerarası etkileşimi kavrayabilme. | x | |||||
3 | Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler alanında kullanılan model ve yaklaşımları akademik araştırma ve projeler hazırlarken kullanabilme bilgi ve becerisine sahip olmak. | x | |||||
4 | Ortadoğu coğrafyası merkez alınmak üzere farklı toplumlar ve siyasal sistemler arasındakibenzerlik ve farklılıkları disiplinlerarası bir yaklaşımla tahlil edebilme. | x | |||||
5 | Niteliksel ve niceliksel veri toplama ve analiz yöntemlerinde yetkin olma. Akademik etik kurallarına titizlikle riayet etme. | x | |||||
6 | Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı entelektüel bir çerçeve içinde tartışabilme, sunum yapabilme ve mesleki ve akademik olarak kendini ifade edebilme. | x | |||||
7 | Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler disiplininde kullanılan temel araştırma modellerini, yaklaşımlarını ve entellektüel gelenekleri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme. | x | |||||
8 | Akademik yazım ve sunum yöntemlerini proje, tez ve makale yazımı seviyesinde uygulayabilme. | x | |||||
9 | En ileri düzeyde İngilizce yazma, konuşma ve okuma becerilerine sahip olmak. | x | |||||
10 | Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler disiplini bilgisini, bilgisayar gibi teknolojik araçları ya da diğer geleneksel yöntemleri kullanarak çözüm üretmek için uygulayabilmek. | x | |||||
11 | Kamu veya özel sektörde istihdam edilebilmek ya da uzmanlaşmış, araştırma faaliyetleri gelişmiş bir üniversitede doktora programına kabul edilebilmek için gerekli deneyim ve sosyal niteliklere sahip olmak. | x | |||||
12 | Kendi yetiştiği çevrenin dışındaki diğer topluluklara karşı empati geliştirmiş olmak. Böylelikle hem mahalli hem küresel ortamlarda takım çalışmasına uyum sağlayabilmek. | X | |||||
13 | Uluslararası akademisyenler ve öğrencilerle akademik bilgi alışverişi içerisinde olarak, uluslararası ve ülke içi meselelere dair görüşlerini geliştirme ve olayları yorumlamada yetkinlik sahibi olabilme. | x |
ECTS
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU | |||
Etkinlik | SAYISI |
Süresi (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 5 | 80 |
Ara Sınav | 1 | 20 | 20 |
Ödev | 16 | 2 | 32 |
Final | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 200 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 8 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 8 |