Bu ders uluslararası örgütlerin tarihleri ve dünya politikasındaki rollerini tanıtmayı amaçlamaktadır. Bunların yanı sıra ders ayrıca Birleşmiş Milletler gibi önemli uluslararası örgütlerin yapılarını ve işleyişlerini tanıtma hedefindedir.
Bu ders iki ana kısımdan oluşmaktadır. Dersin ilk kısmı uluslararası örgütlere dair tanımlar, bu örgütlerin tarihleri, sınıflandırılmaları, rolleri, işlevleri ve onlara dair farklı perspektifleri ele almaktadır. Dersin ikinci kısmında ise Dünya Ticaret Örgütü, Uluslararası Para Fonu, Dünya Bankası, Birleşmiş Milletler, Uluslararası Çalışma Örgütü, Uluslararası Adalet Divanı, Uluslararası Ceza Mahkemesi gibi örgütlerin detayları tartışılmaktadır.
Dikey Sekmeler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Dersin Öğrenme Çıktıları | Program Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|
1, 2, 13 | 1,2,3,8 | A,B,C,D |
|
1, 6 | 1,2,3,8 | A,B,C,D |
|
1, 6 | 1,2,3,8 | A,B,C,D |
|
1, 2, 7 | 1,2,3,8 | A,B,C,D |
|
1, 6, 8, 9, 11 | 1,2,3,8 | A,B,C,D |
Dersin Akışı
DERS AKIŞI | ||
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Derse genel bir bakış, dersten beklenenler ve öğretim programının dağıtılması | Öğretim programı |
2 | Tanımlar ve tarih | Archer, Bölüm 1 |
3 | Sınıflandırma | Archer, Bölüm 2 |
4 | Roller ve İşleyiş | Archer, Bölüm 3 |
5 | Farklı Perspektifler | Archer, Bölüm 4 |
6 | Şu ana kadar işlenmiş konulara genel bir bakış | - |
7 | ARA SINAV | - |
8 | Dünya Ticaret Örgütü | Hurd, Bölüm 3 |
9 | Uluslararası Para Fonu ve Dünya Bankası | Hurd, Bölüm 4 |
10 | Birleşmiş Milletler: Hukuk ve Yönetim | Hurd, Bölüm 5 |
11 | Birleşmiş Milletler: Uluslararası Barış ve Güvenlik | Hurd, Bölüm 6 |
12 | Uluslararası Çalışma Örgütü | Hurd, Bölüm 7 |
13 | Uluslararası Adalet Divanı | Hurd, Bölüm 8 |
14 | Uluslararası Ceza Mahkemesi | Hurd, Bölüm 9 |
15 | SONUÇ | - |
Kaynaklar
KAYNAKLAR | |
Ders Kitapları |
Archer, C., 2001. International Organizations. London: Routledge.
Hurd, I., 2014. International Organizations: Politics, Law. 2nd Edition. Cambridge: Cambridge University Press. |
Diğer Kaynaklar |
Alvarez, J., 2006. International Organizations: Then and Now. American Journal of International Law, pp.324-46.
Barnett, M.N. and Finnemore, M., 1999. The Politics, Power and Pathologies of International Organizations. International Organization, 53(4), pp. 699-732. Beckfield, J., 2003. Inequality in the world polity: the structure of international organization. American Sociological Review, 68(3), pp. 401-424. Keohane, R. and Martin, L., 1995. The Promise of Institutionalist Theory. International Security, 20(1), pp. 39-51. Maul, D., 2009. “Help Them Move the ILO Way”: The International Labor Organization and the Modernization Discourse in the era of Decolonization and the Cold War. Diplomatic History, 33(3), pp. 387-404. Mearsheimer, J., 1994. The False Promise of International Institutions. International Security, 19(3), pp. 5-49. Posner, E. A. and de Figueiredo, M. F. P., 2005. Is the International Court of Justice Biased? The Journal of Legal Studies. 34 (2), pp. 599-630. Schabas, W., 2011. An Introduction to International Criminal Court. 4th Edition. Cambridge: Cambridge University Press. Tryggestad, T.L., 2009. Trick or Treat? The UN and Implementation of Security Council Resolution 1325 on Women, Peace and Security. Global Governance, 15(4), pp. 539-558. Wade, R.H., 2003. What strategies are available for developing countries today? The World Trade Organization and the shrinking of “development space”. Review of International Political Economy, 10(4), pp. 621-644. Williams, D., 2008. The World Bank and Social Transformation in International Politics: Liberalism, Governance and Sovereignty. Abingdon: Routledge. |
Materyal Paylaşımı
MATERYAL PAYLAŞIMI | |
Dökümanlar | Üniversite Kütüphanesi |
Ödevler | Tartışma soruları ve sunuma hazırlanmak |
Sınavlar | Ara sınav ve dönem sonu sınavı |
Değerlendirme Sistemi
DEĞERLENDİRME SİSTEMİ | ||
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SIRA | KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav | 1 | 30 |
Tartışma, sunum ve ödevler | 12 | 40 |
Toplam | 70 | |
Finalin Başarıya Oranı | 30 | |
Yıl içinin Başarıya Oranı | 70 | |
Toplam | 100 |
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
DERSİN PROGRAM ÇIKTILARINA KATKISI | |||||||
No | Program Öğrenme Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Siyaset Bilimi, Uluslararası İlişkiler, Karşılaştırmalı Siyaset, Türk siyasal hayatı ve Türk dış politikası alanlarına dair bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilme. | x | |||||
2 | Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler disiplininin ilişkili olduğu disiplinlerarası etkileşimi kavrayabilme. | x | |||||
3 | Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler alanında kullanılan model ve yaklaşımları akademik araştırma ve projeler hazırlarken kullanabilme bilgi ve becerisine sahip olmak. | x | |||||
4 | Ortadoğu coğrafyası merkez alınmak üzere farklı toplumlar ve siyasal sistemler arasındakibenzerlik ve farklılıkları disiplinlerarası bir yaklaşımla tahlil edebilme. | x | |||||
5 | Niteliksel ve niceliksel veri toplama ve analiz yöntemlerinde yetkin olma. Akademik etik kurallarına titizlikle riayet etme. | x | |||||
6 | Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı entelektüel bir çerçeve içinde tartışabilme, sunum yapabilme ve mesleki ve akademik olarak kendini ifade edebilme. | x | |||||
7 | Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler disiplininde kullanılan temel araştırma modellerini, yaklaşımlarını ve entelektüel gelenekleri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme. | x | |||||
8 | Akademik yazım ve sunum yöntemlerini proje, tez ve makale yazımı seviyesinde uygulayabilme. | x | |||||
9 | En ileri düzeyde İngilizce yazma, konuşma ve okuma becerilerine sahip olmak. | x | |||||
10 | Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler disiplini bilgisini, bilgisayar gibi teknolojik araçları ya da diğer geleneksel yöntemleri kullanarak çözüm üretmek için uygulayabilmek. | x | |||||
11 | Kamu veya özel sektörde istihdam edilebilmek ya da uzmanlaşmış, araştırma faaliyetleri gelişmiş bir üniversitede doktora programına kabul edilebilmek için gerekli deneyim ve sosyal niteliklere sahip olmak. | x | |||||
12 | Kendi yetiştiği çevrenin dışındaki diğer topluluklara karşı empati geliştirmiş olmak. Böylelikle hem mahalli hem küresel ortamlarda takım çalışmasına uyum sağlayabilmek. | x | |||||
13 | Uluslararası akademisyenler ve öğrencilerle akademik bilgi alışverişi içerisinde olarak, uluslararası ve ülke içi meselelere dair görüşlerini geliştirme ve olayları yorumlamada yetkinlik sahibi olabilme. | x |
ECTS
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU | |||
Etkinlik | SAYISI |
Süresi (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 5 | 80 |
Ara Sınav | 1 | 20 | 8 |
Sunum ve Ödev | 16 | 2 | 32 |
Final | 1 | 20 | 8 |
Toplam İş Yükü | 200 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 8 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 8 |