Dersin Dili:
Fransızca
Dersi Verenler:
Dersin Amacı:
Bu dersin amacı, çeşitli uluslararası/küresel sorunlar hakkında gerekli bilgileri öğrencilere aktarmak ve bu konular üzerine tartışmaktır.
Dersin İçeriği:
Bu ders kapsamında, Covid-19 pandemisi ve uluslararası ilişkiler, çevre ve iklim krizi, küresel ve bölgesel terörizm ile göç ve mülteci sorunu gibi konular üzerinde durulmaktadır.
Dersin Öğretim Yöntemleri:
1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma
Dersin Ölçme Yöntemleri:
C: Ödev
Dikey Sekmeler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Dersin Öğrenme Çıktıları | Program Öğrenim Çıktıları | Öğrenim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri | ||
1) Uluslararası İlişkilerdeki farklı güncel sorunları inceler. | 1,3,8 | 1,2,3 | C | ||
2) Uluslararası güncel sorunlar hakkında teorik bir perspektif takip eder. | 1,3,8 | 1,2,3 | C | ||
3) Uluslararası güncel sorunlar arasında ilişki kurar. | 1,3,8 | 1,2,3 | C | ||
4) Uluslararası ilişkilerle ilgili konularda disiplinlerarası bakış açısı kazanır. | 1,3,8 | 1,2,3 | C | ||
5) Uluslararası İlişkilerde güncel sorunlara yönelik eleştirel bir vizyon geliştirir. | 1,3,8 | 1,2,3 | C |
Dersin Akışı
DERS AKIŞI | ||
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Giriş ve dersin tanıtımı | |
2 | Uluslararası İlişkiler açısından Covid-19 pandemisi | |
3 | Farklı Uluslararası İlişkiler teorilerine göre Covid-19 pandemisi | |
4 | Öğrenci sunumları ve tartışma-I | |
5 | Terörizmin uluslararası ilişkilerde kazandığı yeni anlamlar | |
6 | Küresel, bölgesel ve yerel yönleriyle terörizm | |
7 | Öğrenci sunumları ve tartışma-II | |
8 | ARA SINAV | |
9 | Göç, küreselleşme ve nüfus hareketleri | |
10 | Farklı analiz düzeylerine göre göç ve mülteci sorunu: vaka analizleri | |
11 | Öğrenci sunumları ve tartışma-III | |
12 | Çevre krizinden İklim krizine | |
13 | Farklı Uluslararası İlişkiler teorilerine göre çevre ve iklim sorunları | |
14 | Öğrenci sunumları ve tartışma-IV | |
15 | Genel Değerlendirme: Uluslararası Güncel Sorunların Geleceği | |
16 | FİNAL SINAVI |
Kaynaklar
Ders Kitabı | 1. Annie Collovald et Guillaume Courty, Les grands problèmes politiques contemporains, L’Etudiant, Paris, 2007. 2. Raphaël Draï, Grands problèmes politiques et sociaux contemporains. Les nouvelles échelles de la responsabilité politique, Eyrolles, Paris, 2009. | ||
Diğer Kaynaklar | Pascal Boniface, La Géopolitique, 4e édition, Eyrolles, Paris, 2017. Yves Lacoste (dir.), Méditerranée : nations en conflit, Paris : La Découverte, 1998. |
Materyal Paylaşımı
MATERYAL PAYLAŞIMI | |||
Dokümanlar | Okumalar, Slaytlar | ||
Ödevler | |||
Sınavlar |
Değerlendirme Sistemi
DEĞERLENDİRME SİSTEMİ | ||||
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALAR | SAYI | KATKI YÜZDESİ | ||
Ara Sınav | 1 | 40 | ||
Kısa Sınav (yoklama, sözlü, sunum, vs) | 1 | 10 | ||
Ödevler | 0 | 0 | ||
Toplam | 50 | |||
Finalin Başarıya Oranı | 50 | |||
Yıl İçinin Başarıya Oranı | 50 | |||
Toplam | 100 | |||
DERS KATEGORİSİ | Zorunlu Ders |
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
DERSİN PROGRAM ÇIKTILARINA KATKISI | ||||||
No | Program Öğrenme Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Uluslararası alandaki gelişmeleri takip edebilecek düzeyde, Fransızca ve Türkçe dillerinde yazılı ve sözlü ifade becerisi kazanır. | X | ||||
2 | Türkiye'nin siyasal ve toplumsal yapısını öğrenip, uluslararası sistem içindeki konumu ve önemi üzerine görüşlerini savunur. | X | ||||
3 | Iş birliği ve grup çalışmalarına dayalı, yaratıcı ve analitik düşünme ve araştırma yapma becerilerini geliştirir. | X | ||||
4 | Alanının etkileşimde olduğu hukuk, ekonomi, sosyoloji gibi disiplinlerin temel kavram ve kuramlarını anlar ve kullanır. | X | ||||
5 | Sosyal sorumluluk projeleri ve etkinliklerine katılır ve toplumsal problemlere ilişkin farkındalık kazanır. | X | ||||
6 | Sosyal bilimlerde araştırma yöntemlerini kullanarak bilimsel düşünme becerisini kavrar, sözlü sunum yapar ve bitirme tezi yazar. | X | ||||
7 | Alanı ile ilgili bilgi ve becerilerini değerlendirir ve mesleki gelişime açık olur. | X | ||||
8 | Ulusal, uluslararası kurumların yapısını bilir, işleyişlerini kavrar, ve alanının kavram ve kuramlarını kullanarak problemlere çözümler üretir. | X | ||||
9 | Sosyal adalet ve hukukun evrenselliği kavramlarını içselleştirir, toplumsal gelişmenin ve küresel rekabetin önemini kavrar ve siyasal sistemler arasındaki benzerlik ve farklılıkları analiz eder. | X |
ECTS
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU | ||||
Etkinlik | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 15 x toplam ders saati) | 15 | 3 | 45 | |
Sınav Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 0 | 0 | 0 | |
Ara Sınav | 1 | 3 | 3 | |
Kısa Sınav (yoklama, sözlü, sunum, vs) | 4 | 3 | 12 | |
Ödev | 0 | 0 | 0 | |
Final | 1 | 3 | 3 | |
Toplam İş Yükü | 63 | |||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 2,52 | |||
Dersin AKTS Kredisi | 10 |