• TR
  • EN
Program Türü: 
Tezli
Ders Kodu: 
SPOL 521
Ders Dönemi: 
Güz
Ders Tipi: 
Zorunlu
Teori Saati: 
3
Uygulama Saati: 
0
Kredi: 
3
AKTS: 
10
Dersin Dili: 
Fransızca
Dersi Verenler: 
Dersin Amacı: 

Bu dersin amacı, çeşitli uluslararası/küresel sorunlar hakkında gerekli bilgileri öğrencilere aktarmak ve bu konular üzerine tartışmaktır.

Dersin İçeriği: 

Bu ders kapsamında, Covid-19 pandemisi ve uluslararası ilişkiler, çevre ve iklim krizi, küresel ve bölgesel terörizm ile göç ve mülteci sorunu gibi konular üzerinde durulmaktadır. 

Dersin Öğretim Yöntemleri: 
1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma
Dersin Ölçme Yöntemleri: 
C: Ödev

Dikey Sekmeler

Dersin Öğrenme Çıktıları

Dersin Öğrenme Çıktıları Program Öğrenim Çıktıları Öğrenim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1)  Uluslararası İlişkilerdeki farklı güncel sorunları inceler. 1,3,8 1,2,3 C
2) Uluslararası güncel sorunlar hakkında  teorik bir perspektif takip eder. 1,3,8 1,2,3 C
3) Uluslararası güncel sorunlar arasında ilişki kurar. 1,3,8 1,2,3 C
4) Uluslararası ilişkilerle ilgili konularda disiplinlerarası bakış açısı kazanır. 1,3,8 1,2,3 C
5) Uluslararası İlişkilerde güncel sorunlara yönelik eleştirel bir vizyon geliştirir. 1,3,8 1,2,3 C

Dersin Akışı

DERS AKIŞI
Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Giriş ve dersin tanıtımı  
2 Uluslararası İlişkiler açısından Covid-19 pandemisi  
3 Farklı Uluslararası İlişkiler teorilerine göre Covid-19 pandemisi  
4 Öğrenci sunumları ve tartışma-I  
5 Terörizmin uluslararası ilişkilerde kazandığı yeni anlamlar  
6 Küresel, bölgesel ve yerel yönleriyle terörizm  
7 Öğrenci sunumları ve tartışma-II  
8 ARA SINAV  
9 Göç, küreselleşme ve nüfus hareketleri  
10 Farklı analiz düzeylerine göre göç ve mülteci sorunu: vaka analizleri  
11 Öğrenci sunumları ve tartışma-III  
12 Çevre krizinden İklim krizine  
13 Farklı Uluslararası İlişkiler teorilerine göre çevre ve iklim sorunları  
14 Öğrenci sunumları ve tartışma-IV  
15 Genel Değerlendirme: Uluslararası Güncel Sorunların Geleceği  
16 FİNAL SINAVI  

Kaynaklar

Ders Kitabı 1. Annie Collovald et Guillaume Courty, Les grands problèmes politiques contemporains, L’Etudiant, Paris, 2007.                                                                                                                                                                    2. Raphaël Draï, Grands problèmes politiques et sociaux contemporains. Les nouvelles échelles de la responsabilité politique, Eyrolles, Paris, 2009.
Diğer Kaynaklar Pascal Boniface, La Géopolitique, 4e édition, Eyrolles, Paris, 2017.                                                                 Yves Lacoste (dir.), Méditerranée : nations en conflit, Paris : La Découverte, 1998.

Materyal Paylaşımı

MATERYAL PAYLAŞIMI
Dokümanlar Okumalar, Slaytlar
Ödevler  
Sınavlar  

Değerlendirme Sistemi

DEĞERLENDİRME SİSTEMİ
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALAR SAYI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 1 40
Kısa Sınav (yoklama, sözlü, sunum, vs) 1 10
Ödevler 0 0
  Toplam 50
Finalin Başarıya Oranı   50
Yıl İçinin Başarıya Oranı   50
  Toplam 100
DERS KATEGORİSİ Zorunlu Ders

Dersin Program Çıktılarına Katkısı

DERSİN PROGRAM ÇIKTILARINA KATKISI
No Program Öğrenme Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 2 3 4 5
1 Uluslararası alandaki gelişmeleri takip edebilecek düzeyde, Fransızca ve Türkçe dillerinde yazılı ve sözlü ifade becerisi kazanır.          X
2 Türkiye'nin siyasal ve toplumsal yapısını öğrenip, uluslararası sistem içindeki konumu ve önemi üzerine görüşlerini savunur.   X      
3 Iş birliği ve grup çalışmalarına dayalı, yaratıcı ve analitik düşünme ve araştırma yapma becerilerini geliştirir.          X
4 Alanının etkileşimde olduğu hukuk, ekonomi, sosyoloji gibi disiplinlerin temel kavram ve kuramlarını anlar ve kullanır.       X  
5 Sosyal sorumluluk projeleri ve etkinliklerine katılır ve toplumsal problemlere ilişkin farkındalık kazanır. X        
6 Sosyal bilimlerde araştırma yöntemlerini kullanarak bilimsel düşünme becerisini kavrar, sözlü sunum yapar ve bitirme tezi yazar.       X  
7 Alanı ile ilgili bilgi ve becerilerini değerlendirir ve mesleki gelişime açık olur.      X    
8 Ulusal, uluslararası  kurumların yapısını bilir,  işleyişlerini kavrar, ve  alanının kavram ve kuramlarını kullanarak problemlere çözümler üretir.          X
9 Sosyal adalet ve hukukun evrenselliği kavramlarını içselleştirir, toplumsal gelişmenin ve küresel rekabetin önemini kavrar ve siyasal sistemler arasındaki benzerlik ve farklılıkları analiz eder.      X    

ECTS

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik   Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 15 x toplam ders saati)   15 3 45
Sınav Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)   0 0 0
Ara Sınav   1 3 3
Kısa Sınav   (yoklama, sözlü, sunum, vs)   4 3 12
Ödev   0 0 0
Final   1 3 3
Toplam İş Yükü       63
Toplam İş Yükü / 25 (s)       2,52
Dersin AKTS Kredisi       10