• TR
  • EN
Program Türü: 
Tezli
Ders Kodu: 
SPOL 523
Ders Dönemi: 
Bahar
Ders Tipi: 
Zorunlu
Teori Saati: 
3
Kredi: 
3
AKTS: 
10
Dersin Dili: 
Fransızca
Dersi Verenler: 
Dersin Amacı: 

Bu dersin amacı Öğrencileri, Uluslararası İlişkilerde önemi giderek artan bir alan olarak kamu diplomasi kavramını ele alma, bu kavramın kültürel diplomasi, ulus-markalama gibi diğer kavramlardan farklarını ve dünyadaki çeşitli ülkelerin kamu diplomasisini nasıl uygulandığını analiz ve değerlendirme becerisi kazandırmayı amaçlamaktadır.

Dersin İçeriği: 

Bu ders, Uluslararası İlişkilerde kamu diplomasi alanı, bu alanın evrimi, yumuşak güç-kamu diplomasisi ilişkisi, kamu diplomasisi ile kültürel diplomasi arasındaki farklar ile bu kavramın Türk dış politikası için taşıdığı anlamlar gibi konuları içermektedir.

Dersin Öğretim Yöntemleri: 
1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma
Dersin Ölçme Yöntemleri: 
A: Sınav

Dikey Sekmeler

Dersin Öğrenme Çıktıları

Dersin Öğrenme Çıktıları Program Öğrenim Çıktıları Öğrenim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1)  Kamu diplomasisi kavramını açıklar 1,3,8 1,2,3 A
2) Kamu diplomasisinin diğer diplomasi türlerinden farklarını tanımlar. 1,3,8 1,2,3 A
3) Kamu diplomasisinin tarihsel gelişimini açıklar. 1,3,8 1,2,3 A
4) Kamu diplomasisi ile yumuşak güç arasındaki bağları kavrar. 1,3,8 1,2,3 A
5) Dünyadaki farklı kamu diplomasisi uygulamalarını ele alır. 1,3,8 1,2,3 A

Dersin Akışı

Hafta Konular
1 Giriş ve dersin tanıtımı
2 Diplomasi nedir?
3 Geleneksel (Klasik) ve Yeni (Modern) Diplomasi
4 Kamu Diplomasisi nedir?
5 Kamu Diplomasisinin tarihsel gelişimi
6 Kamu Diplomasisinin araçları
7 Kamu Diplomasisi ve Yumuşak Güç
8 ARA SINAV
9 Kültürel Diplomasi-Kamu Diplomasisi ilişkisi
10 Ulus Markalama (Nation Branding) ve Kamu Diplomasisi
11 Uluslararası İlişkilerde bir etki alanı olarak Frankofoni ve Kamu Diplomasisi
12 Vaka Analizleri-Öğrenci Sunumları-I
13 Vaka Analizleri-Öğrenci Sunumları-II
14 Vaka Analizleri-Öğrenci Sunumları-III
15 Genel Değerlendirme
16 FİNAL SINAVI

 

Kaynaklar

KAYNAKLAR
Ders Kitabı Nancy Snow, Routledge Handbook of Public Diplomacy, Routledge, New York, 2008.
Jan Melissen, The New Public Diplomacy: Soft Power in International Relations, Palgrave, New York, 2005.
Nancy Snow and Nicholas J. Cull, Routledge Handbook of Public Diplomacy, Routledge, London, 2020.
Diğer Kaynaklar Meltem Ünal Erzen, Kamu Diplomasisi, Derin yayınları, 2012.
Vedat Demir, Kamu Diplomasisi ve Yumuşak Güç, Beta, 2012.

Materyal Paylaşımı

MATERYAL PAYLAŞIMI
Dokümanlar  
Ödevler  
Sınavlar  

Değerlendirme Sistemi

DEĞERLENDİRME SİSTEMİ
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALAR SAYI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 1 40
Kısa Sınav (yoklama, sözlü, sunum, vs) 1 15
Ödevler 1 15
  Toplam 70
Finalin Başarıya Oranı   30
Yıl İçinin Başarıya Oranı   70
  Toplam 100
DERS KATEGORİSİ Zorunlu Ders

Dersin Program Çıktılarına Katkısı

DERSİN PROGRAM ÇIKTILARINA KATKISI
No Program Öğrenme Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 2 3 4 5
1 Uluslararası alandaki gelişmeleri takip edebilecek düzeyde, Fransızca ve Türkçe dillerinde yazılı ve sözlü ifade becerisi kazanır.          X
2 Türkiye'nin siyasal ve toplumsal yapısını öğrenip, uluslararası sistem içindeki konumu ve önemi üzerine görüşlerini savunur.       X  
3 Iş birliği ve grup çalışmalarına dayalı, yaratıcı ve analitik düşünme ve araştırma yapma becerilerini geliştirir.      X    
4 Alanının etkileşimde olduğu hukuk, ekonomi, sosyoloji gibi disiplinlerin temel kavram ve kuramlarını anlar ve kullanır.       X  
5 Sosyal sorumluluk projeleri ve etkinliklerine katılır ve toplumsal problemlere ilişkin farkındalık kazanır. X        
6 Sosyal bilimlerde araştırma yöntemlerini kullanarak bilimsel düşünme becerisini kavrar, sözlü sunum yapar ve bitirme tezi yazar.       X  
7 Alanı ile ilgili bilgi ve becerilerini değerlendirir ve mesleki gelişime açık olur.          X
8 Ulusal, uluslararası  kurumların yapısını bilir,  işleyişlerini kavrar, ve  alanının kavram ve kuramlarını kullanarak problemlere çözümler üretir.          X
9 Sosyal adalet ve hukukun evrenselliği kavramlarını içselleştirir, toplumsal gelişmenin ve küresel rekabetin önemini kavrar ve siyasal sistemler arasındaki benzerlik ve farklılıkları analiz eder.      X    

ECTS

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik   Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 15 x toplam ders saati)   15 3 45
Sınav Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)   0 0 0
Ara Sınav   1 3 3
Kısa Sınav   (yoklama, sözlü, sunum, vs)   1 3 3
Ödev   1 12 12
Final   1 3 3
Toplam İş Yükü       66
Toplam İş Yükü / 25 (s)       2,64
Dersin AKTS Kredisi       10