Bu dersin amacı öğrencilerin sosyal bilimlerde araştırma yapma methodlarını öğrenmeleri ve bilimsel yazım kurallarına uygun tez yazmalarını sağlamak.
Bu ders kapsamında, sosyal bilimlerde araştırma yöntemlerinin temelleri, araştırma tasarlama, veri toplama ve analiz etme gibi alt başlıklara giriş için temel bilgiler öğretilecektir. Söz konusu bu alt başlıklar içinde sosyal bilimlerde etik teması da ayrıca değerlendirilecektir.
Dikey Sekmeler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Dersin Öğrenme Çıktıları |
Program Öğrenme Çıktıları |
Öğretim Yöntemleri |
Ölçme Yöntemleri |
Bilimsel araştırmanın yapılması için gerekli olan kazanımları sağlama |
4,6,7 |
1,2,3 |
A |
Araştırma ve yazım kurallarına uygun bitirme ödevi hazırlama ya da tez yazma |
4,6,7 |
1,2,3 |
A |
Araştırma projesi dizayn etme ve eeri toplama ve elde ettiği verileri analiz ederek o araştırma projesini uygulayabilme yeteneğini edinme |
4,6,7 |
1,2,3 |
A |
Bilimsel araştırma projesi yazabilmek için gerekli kazanımları ve özellikleri sağlama |
4,6,7 |
1,2,3 |
A |
Dersin Akışı
DERS AKIŞI |
||
Hafta |
Konular |
|
1 |
Derse Giriş |
|
2 |
Sosyal Araştırmalara Hoşgeldiniz : Neden Sosyal araştıma? Sosyal araştırma nedir? |
|
3 |
Sosyal araştırma süreci I : sosyal problemler, araştırma problemleri, teoriler ve metodlar |
|
4 |
Sosyal araştırma süreci II : temel araştırma stratejileri, kaynak taraması |
|
5 |
Sosyal araştırmalarda etik |
|
6 |
Örnekleme: neden örnek? Örnekleme Türleri |
|
7 |
Kavramsallaştırma ve Ölçüm: değişkenler, ölçüm düzeyleri, analiz ünitesi, geçerlik ve güvenirlik |
|
8 |
VİZE SINAVI |
|
9 |
Nicel ve nitel araştırma veri toplama ve analiz yöntemleri |
|
10 |
Nicel araştırma yöntemleri ve nicel verilerin analizi |
|
11 |
Nitel araştırma yöntemleri: etnografya, katılımcı gözlem, mülakatlar, odak grupları |
|
12 |
Araştırma önerisi yazma |
|
13 |
Araştırma raporu yazma ve doküman kaynakları |
|
14 |
Araştırma projeleri üzerine tartışmalar ve tartışan öğrencilerin konu ve önerileri |
|
15 |
Genel tekrar ve tartışmalar |
|
16 |
FİNAL SINAVI |
Materyal Paylaşımı
MATERYAL PAYLAŞIMI |
|
Dokümanlar |
|
Değerlendirme Sistemi
DEĞERLENDİRME SİSTEMİ |
||
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI |
SIRA |
KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav |
1 |
40 |
Kısa Sınav |
- |
- |
Ödev |
- |
- |
Toplam |
- |
100 |
Finalin Başarıya Oranı |
- |
60 |
Yıl içinin Başarıya Oranı |
- |
40 |
Toplam |
- |
100 |
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
DERSİN PROGRAM ÇIKTILARINA KATKISI |
|||||||
No |
Program Öğrenme Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
|||||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
|||
1 |
Kamu Yönetiminin evrensel ilkeleri ve Türk Kamu Yönetiminin yapı ve süreçlerininin bilgisine sahip olması |
x |
|
|
|
|
|
2 |
Hukukun üstünlüğüne ve hukukun evrensel ilkelerine inanan ve Türk Hukuk sistemini bilmesi |
|
x |
|
|
|
|
3 |
Çevreye duyarlı ve bu konuda kamu politikaları geliştirebilecek ve uygulayabilecek niteliğe sahip olması |
|
|
x |
|
|
|
4 |
Atatürkçü düşüncenin bilimin yol göstericiliğine verdiği önemi kavraması |
x |
|
|
|
|
|
5 |
Türkiye’nin sosyo-politik tarihini ve yapısını bilen yönetici adayları yetiştirilmesi |
|
x |
|
|
|
|
6 |
Teknolojik gelişmeleri takip eden ve teknolojinin kamu ile özel sektör alanlarında etkin kullanımını sağlama yeteneklerinin geliştirilmesi |
|
|
x |
|
|
|
7 |
İletişim ve liderlik becerilerinin kazandırılması |
|
|
x |
|
|
|
8 |
Mezunların İngilizce ve Türkçe ifade yeteneklerinin geliştirilmesine özellikle önem verilmesi |
|
x |
|
|
|
|
9 |
AB müktesebatının öğretilmesi |
x |
|
|
|
|
|
10 |
Küresel ve bölgesel gelişmelerin farkındalığı |
x |
|
|
|
|
|
11 |
Sanatın işlevinin kavranışı temel çıktı hedefleridir |
x |
|
|
|
|
|
12 |
Programın esnekliğine, yan-dal ve anadal olanaklarına bağlı olarak kamu yöneticiliği yanısıra özel sektörde yarışabilecek |
|
|
x |
|
|
|
13 |
Uluslararası ilişkiler ve idare hukuku alanında mesleki fırsatları yakalayabilecek bir program çıktısı hedeflenmiştir. |
|
x |
|
|
|