Kentler ve Kentleşme olgusunun sosyokültürel, ekonomik ve politik altyapısını, dış göçler ile kentleşme bağlantılarını, Türkiye de kentleşme sürecini,yerleşim teorilerini, hukuki düzenleme dışında gelişen kentleşme olgusunu çok yönlü analiz etmek.
Bu ders kapsamında, İstanbul’un demografik özellikleri, fiziki gelişimi, yönetim yapısı, kentsel altyapısı, sosyo-ekonomik özellikleri, şehir planlaması, yerel siyaset özellikleri ve şehrin geleceği konuları ele alınmaktadır.
Dikey Sekmeler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Dersin Öğrenme Çıktıları |
Program Öğrenim Çıktıları |
Öğretim Yöntemleri |
Ölçme Yöntemleri |
Dünya da ve Türkiye deki kentleşme nedenlerini ve sonuçlarını karşılaştırabilme |
|
1,2,3 |
A,C |
Sürdürülebilir yönetim için en önemli unsurlar arasında yer alan sağlıklı kentler ve akılcı yerleşim politikaları planlayabilme |
|
1,2,3 |
A,C |
Kentsel hizmetlerde etkinlik ve demokratik katılım unsurlarının temel dayanaklarını tartışabilme |
|
1,2,3 |
A,C |
Dersin Akışı
DERS AKIŞI |
|||
Hafta |
Konular |
|
|
1 |
Kentleşme ve Kent Kavramları, Kentleşme Teorileri |
||
2 |
Türkiye de Kentleşme, Kentleşme Nedenleri, Planlı Dönemde Kentleşme Politikaları, Sürdürülebilir ve Yaşanabilir Sağlıklı Kentler |
||
3 |
İstanbul Kent ve Bölge Planlaması |
||
4 |
Kent Planlama Çalışmaları, Kent Planlamasının Yasal Uygulama Araçları |
||
5 |
Yerleşim Sorunları, Kamu Hizmeti ve Konut, Konut ve Kentleşme İlişkileri |
||
6 |
Kent Güvenliği, Kentli Hakları |
||
7 |
Ara Sınav |
||
8 |
Kent ve Büyükkent Yönetimi Kurumsal Yapısı ve Hizmet İlişkileri ile Stratejik Planlamalar |
||
9 |
İstanbul Belediyeleri Stratejik Plan İncelemesi ve Analizi |
||
10 |
Kent Yönetiminde Baskı Gruplarının Etkinliği |
||
11 |
Göçler, Yerleşim Sorunları, Mekânsal Ölçeğe Yansıması ve Kent Yenileme Projesi Toplumsal Sermaye ve Kent, Yönetişim |
||
12 |
Sunum |
||
13 |
Finale Hazırlık Çalışmaları |
||
14 |
Final Sınavı |
Kaynaklar
Ders Notu |
Zerrin Toprak (2008) , Kent Yönetimi ve Politikası, Birleşik yayıncılık, İzmir, 2008. |
Değerlendirme Sistemi
DEĞERLENDİRME SİSTEMİ |
||
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI |
SIRA |
KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav |
1 |
40 |
Kısa Sınav |
- |
- |
Ödev |
4 |
10 |
Toplam |
- |
50 |
Finalin Başarıya Oranı |
- |
50 |
Yıl içinin Başarıya Oranı |
- |
- |
Toplam |
|
100 |
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
DERSİN PROGRAM ÇIKTILARINA KATKISI |
|||||||
No |
Program Öğrenme Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
|||||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
|||
1 |
Kamu Yönetimi alanına bağlı olarak Yerel Yönetimler ve Yönetişim alanına dair bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilme. |
|
|
|
|
X |
|
2 |
Kamu Yönetimi alanına bağlı olarak Yerel Yönetimler ve Yönetişim disiplininin ilişkili olduğu disiplinlerarası etkileşimi kavrayabilme. |
|
|
|
|
X |
|
3 |
Kamu Yönetimi alanına bağlı olarak Yerel Yönetimler ve Yönetişim alanında kullanılan model ve yaklaşımları akademik araştırma ve projeler hazırlarken kullanabilme bilgi ve becerisine sahip olmak. |
|
|
|
|
X |
|
4 |
Avrupa Birliği coğrafyası merkez alınmak üzere farklı toplumlar ve yerel yönetim sistemleri arasındaki benzerlik ve farklılıkları disiplinlerarası bir yaklaşımla tahlil edebilme. |
|
|
|
X |
|
|
5 |
Niteliksel ve niceliksel veri toplama ve analiz yöntemlerinde yetkin olma. Akademik etik kurallarına titizlikle riayet etme. |
|
|
|
X |
|
|
6 |
Kamu Yönetimi alanına bağlı olarak Yerel Yönetimler ve Yönetişim ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı entelektüel bir çerçeve içinde tartışabilme, sunum yapabilme ve mesleki ve akademik olarak kendini ifade edebilme. |
|
|
|
|
X |
|
7 |
Kamu Yönetimi alanına bağlı olarak Yerel Yönetimler ve Yönetişim disiplininde kullanılan temel araştırma modellerini, yaklaşımlarını ve entellektüel gelenekleri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme. |
|
|
|
X |
|
|
8 |
Akademik yazım ve sunum yöntemlerini proje, tez ve makale yazımı seviyesinde uygulayabilme. |
|
|
X |
|
|
|
9 |
En ileri düzeyde İngilizce yazma, konuşma ve okuma becerilerine sahip olmak. |
|
|
X |
|
|
|
10 |
Yerel Yönetimler ve Yönetişim ile Kamu Yönetimi disiplini bilgisini, bilgisayar gibi teknolojik araçları ya da diğer geleneksel yöntemleri kullanarak çözüm üretmek için uygulayabilmek. |
|
|
|
|
X |
|
11 |
Kamu veya özel sektörde istihdam edilebilmek ya da uzmanlaşmış, araştırma faaliyetleri gelişmiş bir üniversitede doktora programına kabul edilebilmek için gerekli deneyim ve sosyal niteliklere sahip olmak. |
|
|
|
|
X |
|
12 |
Kendi yetiştiği çevrenin dışındaki diğer topluluklara karşı empati geliştirmiş olmak. Böylelikle hem mahalli hem küresel ortamlarda takım çalışmasına uyum sağlayabilmek. |
|
|
|
X |
|
|
13 |
Uluslararası akademisyenler ve öğrencilerle akademik bilgi alışverişi içerisinde olarak, uluslararası ve ülke içi meselelere dair görüşlerini geliştirme ve olayları yorumlamada yetkinlik sahibi olabilme. |
|
|
X |
|
|
ECTS
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU |
|||
Etkinlik |
SAYISI |
Süresi |
Toplam |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) |
14 |
3 |
42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) |
10 |
4 |
40 |
Ara Sınav |
1 |
10 |
10 |
Kısa Sınav |
- |
- |
- |
Ödev |
4 |
8 |
32 |
Final |
1 |
26 |
26 |
Toplam İş Yükü |
- |
- |
150 |
Toplam İş Yükü / 25 (s) |
- |
- |
6 |
Dersin AKTS Kredisi |
- |
- |
6 |