Bu ders, küreselleşme süreçlerinin demokrasi sorununa etkilerini kimlik ve farklılık politikasına odaklanarak incelemeyi ve liberal demokrasinin bu süreçteki krizine cevap aramaya çalışan farklı demokrasi önerilerini tartışmayı amaçlar.
Bu ders kapsamında, küreselleşme tartışmalarının iki boyutu: demokratik ve demokratikleşmekte olan ülkelerde küreselleşmenin muhtelif etkileri ve küresel siyasetin demokratikleşme olanakları yerel yönetimlerle ilişkili olarak incelenecektir.
Dikey Sekmeler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Dersin Öğrenme Çıktıları |
Program Öğrenim Çıktıları |
Öğretim Yöntemleri |
Ölçme Yöntemleri |
Dersi tamamladıktan sonra öğrencilerin küreselleşme süreçlerinin demokrasiye dair konularda ne gibi değişimlere sebep olduğunu tespit etmeleri |
1,2,3,6 |
1,2,3 |
A,C |
Özellikle de kimlik ve farklılık siyaseti gibi konularda eleştirel bir bakış geliştirmeleri |
2,3,4,7 |
1,2,3 |
A,C |
Küreselleşme sürecinde kimlik ve farklılık meselerinde görülen sorunların liberal demokraside yarattığı kriz/lere çözüm önerilerini tartışabilmeleri beklenmektedir. |
4,10,11,12 |
1,2,3 |
A,C |
Dersin Akışı
DERS AKIŞI |
|||
Hafta |
Konular |
|
|
1 |
Dersin tanıtımı: kapsamı, önemi ve kurallar |
||
2 |
Küreselleşme Nedir? Tanımlar ve Tartışmalar |
||
3 |
Küreselleşmenin Üç Boyutu: Ekonomi, Siyaset, Kültür |
||
4 |
Küreselleşme ve Ulus-Devletin Kaderi |
||
5 |
Küreselleşme, Modernite ve Siyasetin Değişen Doğası |
||
6 |
Vize Sınavı |
||
7 |
Demokrasi ve Küresel Düzen |
||
8 |
Küreselleşme ve Demokrasi: Farklı Yaklaşımlar |
||
9 |
Küreselleşme ve Farklılık/Kimlik Politikası |
||
10 |
Küreselleşme Çerçevesinde Demokrasiyi Yeniden Düşünmek |
||
11 |
Anti-Küreselleşme Hareketleri ve Demokrasinin Geleceği |
||
12 |
Sunum |
||
13 |
Final Sınavı Hazırlık |
||
14 |
Final Sınavı |
Kaynaklar
KAYNAKLAR |
||
Ders Notu |
Beck, Ulrich. What is Globalization? Cambridge: Polity Press, 2000. |
|
Diğer Kaynaklar |
Benhabib, Seyla (ed.). Democracy and Difference. Changing Boundaries of the Political. Princeton: Princeton University Press, 1996. |
Değerlendirme Sistemi
DEĞERLENDİRME SİSTEMİ | ||
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SIRA | KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav | 1 | 40 |
Kısa Sınav | - | - |
Ödev | 4 | 10 |
Toplam | - | 50 |
Finalin Başarıya Oranı | - | 50 |
Yıl içinin Başarıya Oranı | - | - |
Toplam | - | 100 |
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
DERSİN PROGRAM ÇIKTILARINA KATKISI | |||||||
No | Program Öğrenme Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Kamu Yönetimi alanına bağlı olarak Yerel Yönetimler ve Yönetişim alanına dair bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilme. | X | |||||
2 | Kamu Yönetimi alanına bağlı olarak Yerel Yönetimler ve Yönetişim disiplininin ilişkili olduğu disiplinlerarası etkileşimi kavrayabilme. | X | |||||
3 | Kamu Yönetimi alanına bağlı olarak Yerel Yönetimler ve Yönetişim alanında kullanılan model ve yaklaşımları akademik araştırma ve projeler hazırlarken kullanabilme bilgi ve becerisine sahip olmak. | X | |||||
4 | Avrupa Birliği coğrafyası merkez alınmak üzere farklı toplumlar ve yerel yönetim sistemleri arasındaki benzerlik ve farklılıkları disiplinlerarası bir yaklaşımla tahlil edebilme. | X | |||||
5 | Niteliksel ve niceliksel veri toplama ve analiz yöntemlerinde yetkin olma. Akademik etik kurallarına titizlikle riayet etme. | X | |||||
6 | Kamu Yönetimi alanına bağlı olarak Yerel Yönetimler ve Yönetişim ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı entelektüel bir çerçeve içinde tartışabilme, sunum yapabilme ve mesleki ve akademik olarak kendini ifade edebilme. | X | |||||
7 | Kamu Yönetimi alanına bağlı olarak Yerel Yönetimler ve Yönetişim disiplininde kullanılan temel araştırma modellerini, yaklaşımlarını ve entellektüel gelenekleri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme. | X | |||||
8 | Akademik yazım ve sunum yöntemlerini proje, tez ve makale yazımı seviyesinde uygulayabilme. | X | |||||
9 | En ileri düzeyde İngilizce yazma, konuşma ve okuma becerilerine sahip olmak. | X | |||||
10 | Yerel Yönetimler ve Yönetişim ile Kamu Yönetimi disiplini bilgisini, bilgisayar gibi teknolojik araçları ya da diğer geleneksel yöntemleri kullanarak çözüm üretmek için uygulayabilmek. | X | |||||
11 | Kamu veya özel sektörde istihdam edilebilmek ya da uzmanlaşmış, araştırma faaliyetleri gelişmiş bir üniversitede doktora programına kabul edilebilmek için gerekli deneyim ve sosyal niteliklere sahip olmak. | X | |||||
12 | Kendi yetiştiği çevrenin dışındaki diğer topluluklara karşı empati geliştirmiş olmak. Böylelikle hem mahalli hem küresel ortamlarda takım çalışmasına uyum sağlayabilmek. | X | |||||
13 | Uluslararası akademisyenler ve öğrencilerle akademik bilgi alışverişi içerisinde olarak, uluslararası ve ülke içi meselelere dair görüşlerini geliştirme ve olayları yorumlamada yetkinlik sahibi olabilme. | X |
ECTS
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU | |||
Etkinlik | SAYISI |
Süresi (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 10 | 4 | 40 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Kısa Sınav | - | - | - |
Ödev | 4 | 8 | 32 |
Final | 1 | 26 | 26 |
Toplam İş Yükü | - | - | 150 |
Toplam İş Yükü / 25 (s) | - | - | 6 |
Dersin AKTS Kredisi | - | - | 6 |