• TR
  • EN
Ders Kodu: 
PA 501
Ders Dönemi: 
Güz
Ders Tipi: 
Zorunlu
Teori Saati: 
3
Kredi: 
3
AKTS: 
6
Dersin Dili: 
İngilizce
Dersi Verenler: 
Dersin Amacı: 

Bu ders, küreselleşme süreçlerinin demokrasi sorununa etkilerini kimlik ve farklılık politikasına odaklanarak incelemeyi ve liberal demokrasinin bu süreçteki krizine cevap aramaya çalışan farklı demokrasi önerilerini tartışmayı amaçlar.

Dersin İçeriği: 

Bu ders kapsamında, küreselleşme tartışmalarının iki boyutu: demokratik ve demokratikleşmekte olan ülkelerde küreselleşmenin muhtelif etkileri ve küresel siyasetin demokratikleşme olanakları yerel yönetimlerle ilişkili olarak incelenecektir.

Dersin Öğretim Yöntemleri: 
1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma
Dersin Ölçme Yöntemleri: 
A: Sınav, C: Ödev

Dikey Sekmeler

Dersin Öğrenme Çıktıları

Dersin Öğrenme Çıktıları

Program Öğrenim Çıktıları

Öğretim Yöntemleri

Ölçme Yöntemleri

Dersi tamamladıktan sonra öğrencilerin küreselleşme süreçlerinin demokrasiye dair konularda ne gibi değişimlere sebep olduğunu tespit etmeleri

 1,2,3,6

 1,2,3

 A,C

Özellikle de kimlik ve farklılık siyaseti gibi konularda eleştirel bir bakış geliştirmeleri

 2,3,4,7

 1,2,3

 A,C

Küreselleşme sürecinde kimlik ve farklılık meselerinde görülen sorunların liberal demokraside yarattığı kriz/lere çözüm önerilerini tartışabilmeleri beklenmektedir.

 4,10,11,12

 1,2,3

 A,C

Dersin Akışı

DERS AKIŞI

Hafta

Konular

 

1

Dersin tanıtımı: kapsamı, önemi ve kurallar

2

Küreselleşme Nedir? Tanımlar ve Tartışmalar

3

Küreselleşmenin Üç Boyutu: Ekonomi, Siyaset, Kültür

4

Küreselleşme ve Ulus-Devletin Kaderi

5

Küreselleşme, Modernite ve Siyasetin Değişen Doğası

6

Vize Sınavı

7

Demokrasi ve Küresel Düzen

8

Küreselleşme ve Demokrasi: Farklı Yaklaşımlar

9

Küreselleşme ve Farklılık/Kimlik Politikası

10

Küreselleşme Çerçevesinde Demokrasiyi Yeniden Düşünmek

11

Anti-Küreselleşme Hareketleri ve Demokrasinin Geleceği

12

Sunum

13

Final Sınavı Hazırlık

14

Final Sınavı

Kaynaklar

KAYNAKLAR

Ders Notu   

Beck, Ulrich. What is Globalization? Cambridge: Polity Press, 2000. 

 

Diğer Kaynaklar 

Benhabib, Seyla (ed.). Democracy and Difference. Changing Boundaries of the Political. Princeton: Princeton University Press, 1996. 
Held, David. Democracy and the Global Order. California: Stanford University Press, 1995. 
Held, David and Anthony McGrew, David Goldblatt and Jonathan Perraton. Global Transformations. Cambridge: Polity, 1999. 
Held, David and Anthony McGrew (eds). The Global

Değerlendirme Sistemi

DEĞERLENDİRME SİSTEMİ
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SIRA KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 1 40
Kısa Sınav - -
Ödev 4 10
Toplam - 50
Finalin Başarıya Oranı - 50
Yıl içinin Başarıya Oranı - -
Toplam - 100

Dersin Program Çıktılarına Katkısı

DERSİN PROGRAM ÇIKTILARINA KATKISI
No Program Öğrenme Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5  
1 Kamu Yönetimi alanına bağlı olarak Yerel Yönetimler ve Yönetişim alanına dair bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilme.         X  
2 Kamu Yönetimi alanına bağlı olarak Yerel Yönetimler ve Yönetişim disiplininin ilişkili olduğu disiplinlerarası etkileşimi kavrayabilme.         X  
3 Kamu Yönetimi alanına bağlı olarak Yerel Yönetimler ve Yönetişim alanında kullanılan model ve yaklaşımları akademik araştırma ve projeler hazırlarken kullanabilme bilgi ve becerisine sahip olmak.         X  
4 Avrupa Birliği coğrafyası merkez alınmak üzere farklı toplumlar ve yerel yönetim sistemleri arasındaki benzerlik ve farklılıkları disiplinlerarası bir yaklaşımla tahlil edebilme.         X  
5  Niteliksel ve niceliksel veri toplama ve analiz yöntemlerinde yetkin olma. Akademik etik kurallarına titizlikle riayet etme.       X    
6 Kamu Yönetimi alanına bağlı olarak Yerel Yönetimler ve Yönetişim ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı entelektüel bir çerçeve içinde tartışabilme, sunum yapabilme ve mesleki ve akademik olarak kendini ifade edebilme.         X  
7  Kamu Yönetimi alanına bağlı olarak Yerel Yönetimler ve Yönetişim disiplininde kullanılan temel araştırma modellerini, yaklaşımlarını ve entellektüel gelenekleri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme.         X  
8 Akademik yazım ve sunum yöntemlerini proje, tez ve makale yazımı seviyesinde uygulayabilme.       X    
9  En ileri düzeyde İngilizce yazma, konuşma ve okuma becerilerine sahip olmak.       X    
10 Yerel Yönetimler ve Yönetişim ile Kamu Yönetimi disiplini bilgisini, bilgisayar gibi teknolojik araçları ya da diğer geleneksel yöntemleri kullanarak çözüm üretmek için uygulayabilmek.      X      
11 Kamu veya özel sektörde istihdam edilebilmek ya da uzmanlaşmış, araştırma faaliyetleri gelişmiş bir üniversitede doktora programına kabul edilebilmek için gerekli deneyim ve sosyal niteliklere sahip olmak.     X      
12 Kendi yetiştiği çevrenin dışındaki diğer topluluklara karşı empati geliştirmiş olmak. Böylelikle hem mahalli hem küresel ortamlarda takım çalışmasına uyum sağlayabilmek.          X  
13 Uluslararası akademisyenler ve öğrencilerle akademik bilgi alışverişi içerisinde olarak, uluslararası ve ülke içi meselelere dair görüşlerini geliştirme ve olayları yorumlamada yetkinlik sahibi olabilme.       X    

ECTS

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi
(Saat)
Toplam
İş Yükü
(Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 10 4 40
Ara Sınav 1 10 10
Kısa Sınav - - -
Ödev 4 8 32
Final 1 26 26
Toplam İş Yükü - - 150
Toplam İş Yükü / 25 (s) - - 6
Dersin AKTS Kredisi - - 6