• TR
  • EN
Program Türü: 
Tezli
Ders Kodu: 
CULA598
Ders Tipi: 
Zorunlu
AKTS: 
18
Dersin Dili: 
İngilizce
Dersin Amacı: 

Bu ders, öğrencilere bilimsel araştırma, akademik yazım ve akademik sunum hazırlama konularında rehberlik ederek öğrencilerin gastronomi ve mutfak kültürü çalışmalarının herhangi bir yönünü içeren bir konu hakkında bilimsel bir topluluk önünde seminer vermelerini amaçlamaktadır.

Dersin İçeriği: 

Tez yazım planının amacının araştırılmasına yol göstermek; seçtiği konsantrasyon alanı doğrultusunda mezuniyet tezi yazmalarına yardımcı olmak; araştırma sorunsalının oluşturulması, model kurulması, hipotez formüle edilmesi, veri toplama yönteminin seçimi, veri toplama ve analiz yöntemlerinin tartışılması, makale yazma biçimi; sunum planı; tez planının raporlanması.

Dersin Öğretim Yöntemleri: 
1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma
Dersin Ölçme Yöntemleri: 
A: Sınav, B: Ödev, C: Sunum

Dikey Sekmeler

Dersin Öğrenme Çıktıları

Dersin Öğrenme Çıktıları Program

Öğrenme

Çıktıları

Öğretim

Yöntemleri

Ölçme

Yöntemleri

Öğrenciler gastronomi ve mutfak kültürü bağlamında araştırma yöntemlerini inceler. 1,3,4,5,12 1,2,3 A,B,C
Gastronomi alanındaki kavramlar, teknikler ve yenilikler ile ürün bilgisi konusunda kapsamlı bilgi sahibidir. Bu konularda araştırma yapma ve geliştirme becerisine sahiptir. 1,3,4,5,12 1,2,3 A,B,C
Gıda bilimi ve temel beslenme ilkeleri konularında bilgi sahibidir ve alanında uygular. 1,3,4,5,12 1,2,3 A,B,C
Gastronomi ve mutfak kültürü alanında nicel ve nitel araştırma yöntemlerini bilir ve uygular. 1,3,4,5,12 1,2,3 A,B,C
Başkaları ile ve bağımsız olarak etkin bir şekilde çalışır. Yazılı ve sözlü olarak etkili iletişim kurar ve sunum becerileri gösterir. 1,3,4,5,12 1,2,3 A,B,C

Dersin Akışı

DERS AKIŞI
Hafta Konular Çalışma Materyalleri
1 Giriş  
2 Araştırma nedir?

Bilimsel Araştırma

Metot ve Metodoloji

Araştırma tasarımı

Wimmer, R. D. & Dominick, J. R. (2011)

 

Messenger Davies, M. & Mosdell, N. (2006)

3 Gastronomi ve mutfak kültürü çalışmalarına genel bakış  
4 Gastronomi ve mutfak kültürü alanında araştırma yöntemleri ve uygulamaları Wimmer, R. D. & Dominick, J. R. (2011)

 

Messenger Davies, M. & Mosdell, N. (2006)

5 Konu seçimi ve makale yazımı  
6 Gastronomi ve mutfak kültürü araştırmaları  
7 Araştırma önerisi Wimmer & Dominick (2011), chap. 4
8 İlerleme raporu  
9 Ara Sınav Öğrenci Sunumları
10 İlerleme raporu  
11 İlerleme raporu  
12 Akademik sunum hazırlama  
13 İlerleme raporu  
14 Seminer Öğrenci Sunumları

Kaynaklar

KAYNAKLAR
Ders Notu  
Ek Kaynaklar Wimmer, R. D. & Dominick, J. R. (2011). Mass Media Research: An Introduction. Boston, USA: Wadsworth Cengage Learning.

 

Messenger Davies, M. & Mosdell, N. (2006).  Practical Research Methods for Media and Cultural Studies. Edinburgh: Edinburgh University Press.

Materyal Paylaşımı

MATERYAL PAYLAŞIMI
Dokümanlar  
Ödevler  
Sınavlar  

Değerlendirme Sistemi

DEĞERLENDİRME SİSTEMİ
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SIRA KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 1 40
Haftalık Ödevler ve Katılım 8 60
Toplam 9 100
FİNALİN BAŞARIYA ORANI  1 60
YIL İÇİNİN BAŞARIYA ORANI   40
Total   100

Dersin Program Çıktılarına Katkısı

DERSİN PROGRAM ÇIKTILARINA KATKISI
No Program Öğrenme Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Öğrenciler gastronomi ve mutfak kültürü bağlamında araştırma yöntemlerini inceler.         x
2 Yemeği ve pişirme işlemini bir sanat olarak benimser; yiyeceklerin görsel sunumunun tasarlanması ve görsel olarak belgelenmesi konusunda yetkinlik sahibidir.          
3 Gastronomi alanındaki kavramlar, teknikler ve yenilikler ile ürün bilgisi konusunda kapsamlı bilgi sahibidir. Bu konularda araştırma yapma ve geliştirme becerisine sahiptir.         x
4 Gıda bilimi ve temel beslenme ilkeleri konularında bilgi sahibidir ve alanında uygular.         x
5 Gastronomi ve mutfak kültürü alanında nicel ve nitel araştırma yöntemlerini bilir ve uygular.         x
6 Üretim aşamasından sunum aşamasına kadar yiyecek-içecek üretimi ile ilgili tüm süreçleri bilir. Gıda üretim sistemlerini ve bu alandaki yeni yaklaşımları derinlemesine anlayabilir ve bu aşamada çıkabilecek sorunları tanımlayıp çözebilir. Alanı ile ilgili fiziksel ortamı tasarlar, araç-gereç ve teknolojileri bilir ve kullanır; gerektiğinde bu çerçevede yeniliklerin oluşmasında rol alır.          
7 Ulusal ve uluslararası mutfaklar hakkında bilgi sahibi olur. Bu çerçevede temel pişirme tekniklerini bilir, uygular ve geliştirir.          
8 Alkollü ve alkolsüz içeceklerin tarihi, coğrafi ve kültürel altyapısı ve üretim aşamaları konusunda bilgi sahibidir. Yiyecek üretiminde ve menü planlamasında bu bilgiyi kullanır.          
9 Bilimsel çerçevede yeni gıda ürünü geliştirebilir, standartlaştırabilir ve tescil sürecini yürütebilir.          
10 Gıda alanındaki ulusal ve uluslararası hukuki düzenlemeleri, mesleki standartları ve meslek etiğini bilir ve uygular.          
11 İşletme, iktisat ve pazarlama alanındaki temel kavramları, kuramları ve ilkeleri bilir ve uygular. Menü planlama ilkeleri doğrultusunda; yiyecek-içecek maliyet analizi, kontrolü, fiyatlandırması yapar ve çeşitli menüler geliştirir. Bir gıda işletmesini etkin bir şekilde yönetebilecek yönetim teorilerini ve uygulamalarını, personel alım ve değerlendirme süreçlerini bilir ve uygular.          
12 Başkaları ile ve bağımsız olarak etkin bir şekilde çalışır. Yazılı ve sözlü olarak etkili iletişim kurar ve sunum becerileri gösterir.         x
13 Gıdanın insan sağlığı ve toplumsal düzen üzerindeki etkilerini anlayabilir ve bu çerçevede basın-yayın organlarını takip eder, katkıda bulunur ve yönlendirir.          
14 Gıda ile ilgili etkinlikleri bilir ve yönetir.          
15 Dünya gıda ticareti, globalleşme, üretim ve tüketim örüntüleri hakkında bilgi sahibidir. Gıda politikalarının ülke ekonomisi için önemini bilir.          
16 Pasta ve diğer hamur işleri, ekmekler, pandispanya ve diğer pasta tabanı hamurları, kremalı soslar, meyve sosları ve jöle yapımı. Sıcak ve soğuk tatlılar, dondurmalar ve sorbeler, şeker işleri, süslemeler, dekorasyon ve sunum, çikolata yapımı konusunda yetkindir.          
17 Mutfak uygulamalarında ve gıda üretiminde kullanacakları sebzelerin ve taze otların yetiştirme teknikleri ile ilgili uygulamalı bilgi sahibidirler.          

ECTS

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik Sayısı Süresi
(Saat)
Toplam
İş Yükü
(Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dâhildir: 14x toplam ders saati) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Ara Sınav 1 3 3
Ödev 1 6 6
Final Sınavı 1 3 3
Toplam İş Yükü   18 96
Toplam İş Yükü / 30 (saat)     5,33
Dersin AKTS Kredisi     18