• TR
  • EN
Ders Kodu: 
JRN 560
Ders Tipi: 
Alan Seçmeli
Teori Saati: 
3
Uygulama Saati: 
0
Kredi: 
3
AKTS: 
8
Dersin Dili: 
İngilizce
Dersin Amacı: 

Dersin amacı, öğrencilere tarihsel ve sosyolojik hatırlama ve bellek pratiklerini dijital yönle öğretmektir.

Dersin İçeriği: 

Öğrenciler bu derste, bellek, toplumsal bellek konuları, toplumsal olayların ve travmaların hatırlanması, hatırlamanın unutulması ya da üstesinden gelme biçimleri, belleğin oluşumundaki değişkenler, farklı toplumsal yapılarda belleğin oluşumu gibi konuları tartışırlar.

Dersin Öğretim Yöntemleri: 
1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma
Dersin Ölçme Yöntemleri: 
A: Sınav, B: Deney, C: Ödev

Dikey Sekmeler

Dersin Öğrenme Çıktıları

Dersin Öğrenme Çıktıları

Program Öğrenme Çıktıları

Öğretim Yöntemleri

Ölçme Yöntemleri

1. Topluma etki eden dijital olayları farklı perspektiflerle analiz eder.

2, 3, 7

1, 2, 3

A, C

2. Farklı toplum yapılarının nasıl hatırlandığını öğrenir.

4, 6, 8

1, 2, 3

A, C

3. Gazetecilik meslek ilkelerini ifade eder.

3, 4, 5, 6

1, 2, 3

A, C

4. Haber yargısını etkileyen faktörleri, örnek olaylarla yorumlar.

3, 4, 5, 8

1, 2, 3

A, C

5. Dijital Hafıza ve Gazeteciliği detaylarıyla tartışır.

4, 5, 8, 10

1, 2, 3

A, C

Dersin Akışı

DERS AKIŞI

Hafta

Konular

Ön Hazırlık

1

Giriş

 

2

Hafıza ve Dijital Hafıza Tanımı

 

Okuma

3

Hafıza, Kültür, Toplum

Tartışma

4

Bellek ve Dijital Bellek Alanındaki Kuramlar

Okuma

5

Gündem Belirleme ve Gazetecilik

Okuma:  The Social Psychology of Stereotypes: The Implications for Media

Audiences by Bradley Gorham

6

Bilgi-eğlence ve Propaganda

Film: “Outfoxed: Rupert Murdoch’s War on Journalism” (110 dakika)

7

Dijital Çağda Gazetecilik Etiği

Makale okuması

8

Arasınav

 

9

Dijital Gazetecilikte İntihal ve İmalat

Film: “Shattered Glass” (90 dakika)

10

 Dijital Hafıza ve Duygular

Makale : Emotional Quagmires by Carolyn Ellis

11

Travma: Geçmişle Yüzleşme ve Hesaplaşma

Makale : The ethics of fear and how it undermines an informed citizenry

Poynter.org 2012  Danah Boyd

12

Kurumsal Medyanın Sahiplik ve Yoğunlaşmasının Gazetecilik Üzerindeki Etkileri

Film: “Myth of the Liberal Media” (60 dakika)

13

Dijital Bellek: Dijital Toplumlarda Hatırlama ve Sosyal Medya Belleği

Makale Okuması

14

Popüler İmgeler

Sunum- Tartışma

15

Öğrenci Sunumları

Sunumlar

16

Final Sınavı

 

Kaynaklar

KAYNAKLAR

Ders Notu

On Media Memory: Collective Memory in a New Media Age edited by : M. Neiger,O. Meyers,E. Zandberg, Springer, Nisan 2011

Diğer Kaynaklar

Mediation, Remediation, and the Dynamics of Cultural Memory editör: Astrid Erll,Ann Rigney

The Social Psychology of Stereotypes: The Implications for Media

Audiences by Bradley Gorham

The ethics of fear and how it undermines an informed citizenry

Poynter.org 2012 Digital Media Ethics Symposium by Danah Boyd

Materyal Paylaşımı

MATERYAL PAYLAŞIMI 

Dökümanlar

The Social Inheritance of the Holocaust: Gender,

Culture and Memory (Palgrave Macmillan, 2002

Ödevler

Sunum ve Vize Ödevi

Sınavlar

Öğrenciler dönem içerisinde bir vize sınavı, iki ev ödevi ve dönem içerisinde belirlediği bir konu üzerine sözlü ve yazılı bir sunum hazırlayacaktır.

Değerlendirme Sistemi

DEĞERLENDİRME SİSTEMİ

YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI

SIRA

KATKI YÜZDESİ

Ara Sınav

1

40

Ödev

2

20

Final Sunumu

1

40

Toplam

 

100

Finalin Başarıya Oranı

 

50

Yıl içinin Başarıya Oranı

 

50

Toplam

 

100

Dersin Program Çıktılarına Katkısı

DERSİN PROGRAM ÇIKTILARINA KATKISI

No

Program Öğrenme Çıktıları

Katkı Düzeyi

1

2

3

4

5

1

Gazetecilik alanındaki geleneksel ve yeni kavramları açıklar. Bu kavram ve yaklaşımları örnek olaylarla değerlendirir.

 

 

 

 

 

2

Ulusal ve uluslararası gelişmeleri ve literatürü takip eder, anadil ve yabancı dilde kavram bilgisine sahip olur.

 

 

 

X

 

3

Haber değeri ve gazetecilik etiği gibi özel kavramları tanımlar ve bunlardaki değişimi farklı parametrelere dikkat ederek değerlendirir.

 

 

 

X

 

4

Kültürel, ekonomik, politik, sosyolojik, psikolojik ve tarihsel gelişmeleri ile olayları, gazetecilik prensipleri ve etik kurallar çerçevesinde tanımlar ve analiz eder.

 

 

 

X

 

5

Yerel, ulusal ve uluslararası sektörel sorunları farklı yaklaşımlarla sorgular ve gelişmeleri yorumlar.

 

 

 

 

X

6

Gazeteciliğin ulusal ve uluslararası gelişimini takip eder, farklı ülkelerin uygulamalarındaki değişimlerin nedenlerini ve dönüşümlerini tartışır.

 

 

 

X

 

7

Geleneksel ve dijital medya alanındaki araştırmalarının analizini yapar, değerlendirir ve açıklar.

 

 

 

X

 

8

Medya araçları ile toplum ve teknoloji arasındaki ilişkinin nasıl kurulduğunu inceler, tartışır ve yorumlar.

 

 

 

 

 

9

Dijital medyanın tarihsel, ekonomik ve uluslararası gelişimini ve temellerini ifade eder.

 

 

 

 

 

10

Geleneksel medyanın dijital medyaya dönüşüm şartlarını kavrar, tarihsel ve ekonomi-politik süreçleri değerlendirir.

 

 

 

X

 

11

Medyadaki yöndeşmeyi betimler, şartlarını ve dönemsel paydaşlarını karşılaştırır.

 

 

 

 

 

12

Dijital medyada içerik üretimi ve yeni alanların kullanımını düzenleyebilir, yeni medya yönetimi için gerekli araştırma ve bilgi gereksinimini tasarlayabilir.

 

 

 

 

 

13

Yeni medya teorilerini ele alır, teorileri örneklendirir ve yeni bakış açılarını takip eder.

 

 

 

 

 

14

Yeni medya ile değişen, dijitalleşmeyle evrimleşen iletişim sektöründeki teknik kavram ve bilgiyi ifade eder.  Bu alanda oluşan bilginin kullanımı ve hatırlanması için gerekli alt yapıyı anlatır.

 

 

 

 

 

15

Geleneksel ve dijital medyadaki yeni pazarlama ile üretim alanlarını analiz eder, yeni üretim biçimleriyle ilişkilendirir.

 

 

 

 

 

ECTS

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

Etkinlik

Sayısı

Süresi
(Saat)

Toplam
İş Yükü
(Saat)

Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati)

16

3

48

Ara Sınav Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme)

8

10

80

Ara Sınav

1

2

2

Ödev

2

30

60

Sunum

2

5

10

Toplam İş Yükü

   

200

Toplam İş Yükü / 25 (s)

   

8

Dersin AKTS Kredisi

   

8