• TR
  • EN
Ders Kodu: 
ECON 606
Ders Dönemi: 
Güz
Ders Tipi: 
Zorunlu
Teori Saati: 
3
Uygulama Saati: 
0
Kredi: 
3
AKTS: 
10
Dersin Dili: 
İngilizce
Dersin Amacı: 

Bu ders, iki dersten oluşan bir serinin ilk dersidir. Serinin amacı dersi alan öğrencilerin makroiktisadın 20. yüzyıldaki gelişimini anlamalarını sağlamaktır. Bu ders makroiktisadın ortaya çıkışıyla başlar ve makroiktisadi analizin temel ilkelerine yoğunlaşır.

Dersin İçeriği: 

Ders, Türkiye ekonomisinin mevcut durumunun ortaya konulmasıyla başlar. Sonra Keynes öncesi makroiktisadın tartışılmasına dönülür. Sermaye teorisi tartışmaları bağlamında neoklasik iktisadî analiz eleştirilir. Keynesyen yaklaşım işsizlik sorununa bir çözüm olarak sunulur. Sonra da Keynes'in yeni fikirlerinin neoklasik yaklaşım tarafından içselleştirilmesine dönülür. Ders faklı bir Keynes yorumunun tartışılmasıyla sona erer.

Dersin Öğretim Yöntemleri: 
Anlatım, Soru Cevap, Tartışma, Örnek Olay
Dersin Ölçme Yöntemleri: 
Sınav, Ödev

Dikey Sekmeler

Dersin Öğrenme Çıktıları

Dersin Öğrenme Çıktıları Program Öğrenim Çıktıları Öğrenim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
Türkiye'nin iktisadi durumunun ve sorunlarının farkına varılması. 1,2,3,4,5 1, 2, 3 A,C
Makroiktisatta farklı yaklaşımların olduğunun anlaşılması.. 1,2,3,4,5 1, 2, 3 A,C
20. yüzyılda makroiktisadın gelişiminin anlaşılması ve bunun eleştirel bir şekilde değerlendirilmesi. 1,2,3,4,5 1, 2, 3 A,C
Anaakım bakış açılarının eleştirel bir şekilde değerlendirilmesi. 1,2,3,4,5 1, 2, 3 A,C
Makroiktisadi önerilerin teorik temellerinin anlaşılması. 1,2,3,4,5 1, 2, 3 A,C

Dersin Akışı

DERS AKIŞI
Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Makroiktisada Giriş Modern Macroeconomics, Ch. 1.
2 Türkiye Ekonomisinin Mevcut Durumu Okumalar Sömestr içinde verilecektir.
3 Türkiye Ekonomisinin Mevcut Durumu Okumalar Sömestr içinde verilecektir.
4 Neoklasik Analiz: 1. Kısım Richard Froyen, Macroeconomics, Ch. 2,  Snowdon & Wane, Modern Macroeconomics, Ch. 2.1-5.      
5 Neoklasik Analiz: 2. Kısım Richard Froyen, Macroeconomics, Ch. 3, Snowdon & Wane, Modern Macroeconomics, Ch. 2.1-5.      
6 Neoklasik Yaklaşımım Sermaye Teorisi Tartışmaları Bağlamında Eleştirisi: Birinci Kısım Okumalar Sömestr içinde verilecektir.
7 Neoklasik Yaklaşımım Sermaye Teorisi Tartışmaları Bağlamında Eleştirisi: İkinci Kısım Okumalar Sömestr içinde verilecektir.
8 DÖNEM ORTASI SINAVI  
9 Keynes’in Hasıla ve İstihdam Teorisi Richard Froyen, Macroeconomics, Ch. 5, Snowdon & Wane, Modern Macroeconomics, Chs. 2.6-17.      
10 Keynes’in Hasıla ve İstihdam Teorisi Richard Froyen, Macroeconomics, Ch. 5, Snowdon & Wane, Modern Macroeconomics, Chs. 2.6-17.      
11 Keynesci Yaklaşımın IS-LM Yorumu Richard Froyen, Macroeconomics, Chs. 6 & 7, Snowdon & Wane, Modern Macroeconomics, Ch. 3.      
12 Büyük Neoklasik Sentez Richard Froyen, Macroeconomics, Ch. 8
13 Büyük Neoklasik Sentez Richard Froyen, Macroeconomics, Ch. 8
14 Post-Keynesyen İktisat Snowdon & Wane, Modern Macroeconomics, Ch. 8.      

Kaynaklar

TAVSİYE EDİLEN KAYNAKLAR
Ders Kitabı Richard Froyen, Macroeconomics, Pearson, 2013;                                                                    Brian Snowdon and Howard Wane, Modern Macroeconomics, Edgar Elgar, 2005.
Diğer Kaynaklar Orijinal makaleler ve kitaplar şeklinde ek okumalar da vardır.

Materyal Paylaşımı

MATERYAL PAYLAŞIMI
Dokümanlar Ders kitapları, kitaplar, dergi makaleleri, ders notları.
Ödevler  
Sınavlar Bir Dönem Ortası bir de Dönem Sonu Sınavı

Değerlendirme Sistemi

DEĞERLENDİRME SİSTEMİ
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALAR SAYI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 1 50
Kısa Sınav (yoklama, sözlü, sunum, vs) 0  
Ödevler 0  
  Toplam 50
Dönem Sonu Sınavının Derste Alınan Nota Katkısı 1 50
Yıl İçi Çalışmalarının Derste Alınan Nota Katkısı 1 50
  Toplam 100
DERS KATEGORİSİ Zorunlu

Dersin Program Çıktılarına Katkısı

DERSİN PROGRAM ÇIKTILARINA KATKISI
No Program Öğrenme Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 2 3 4 5
1 Küresel ve ulusal iktisadî sorunları eleştirel ve kapsamlı bir biçimde anlayıp değerlendirerek, bu sorunlar hakkında pratik çözüm önerileri geliştirirler;         x
2 Toplum bilimlerde farklı disiplinlerden aldıkları bilgi ve kavramları iktisat çatısı altında birleştirirler;         x
3 Çeşitli toplumsal sorunlara pratik, özgün çözümler üretebilmek amacıyla, ampirik olarak sınanabilecek hipotezler geliştirebilirler;     x    
4 İktisadî sorunları analitik bir biçimde değerlendirip, farklı yaklaşımların mantık örgülerini, varsayım ve sonuçlarını çözümleyebilirler;         x
5 Farklı yaklaşımları değerlendirebilmek için gereken teknik becerileri geliştirirler;         x
6 Genel olarak toplum bilimlerde, özel olarak da iktisatta, araştırma projeleri oluştururlar, bu projelere ilişkin araştırma yöntemleri geliştirip, uygulayabilirler;     x    
7 Araştırmalarının sonuçlarını ulusal ve uluslarası konferanslarda, bilimsel ve meslekî ortamlarda sunabilirler;     x    
8 Bilimsel ve akademik düşünce biçimlerini, profesyonel yaşamlarına aktarıp, akademik dünyanın analitik ve soyut düşünce biçimleri ile iş dünyasının pratik ve dinamik becerileri arasında bir köprü oluşturabilirler.   x      

ECTS

AKTS / ÖĞRENCİ İŞ YÜKÜ TABLOSU
Faaliyet Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 15 x toplam ders saati) 15 3 45
Sınav Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 15 10 150
Dönem Ortası Sınavı 1 10 10
Kısa Sınav   (yoklama, sözlü, sunum, vs) 3 3 9
Ödev 2 7 14
Dönem Sonu Sınavı 1 10 10
Toplam İş Yükü     238
Toplam İş Yükü / 25 (s)     9,52
Dersin AKTS Kredisi     10