• TR
  • EN
Ders Kodu: 
ECON 602
Ders Dönemi: 
Güz
Ders Tipi: 
Zorunlu
Teori Saati: 
3
Uygulama Saati: 
0
Kredi: 
3
AKTS: 
10
Dersin Dili: 
İngilizce
Dersin Amacı: 

Bu dersin amacı, bireysel karar alıcılar olarak hem tüketicilerin hem de üreticilerin farklı iktisadi ortamlarda nasıl davrandıklarını incelemektir. Öğrencilerin, mikroiktisadın temel teori ve yönetemlerini öğrenmeleri beklenmekte ve önde gelen bilimsel yayın ve araştırmaları incelemelerine imkan verecek temel kavram ve araçlarla donatılmaktadırlar.

Dersin İçeriği: 

Bu derste, ileri matematik ile mikroiktisat eğitimi verilmektedir. Optimizasyon problemlerinin matematiksel çözümlemeleri, tüketici teorisi, gelir ve ikame etkileri, firma teorisi, ürünler arası talep ilişkileri, piyasa talebi ve elastikiyet, üretim fonksiyonu, maliyet, kar maksimizasyonu ve arz gibi geleneksel konular uygulamalar yardımıyla derinlemesine işlenmektedir. 

Dersin Öğretim Yöntemleri: 
Anlatım, Soru Cevap, Tartışma, Örnek Olay
Dersin Ölçme Yöntemleri: 
Sınav, Ödev

Dikey Sekmeler

Dersin Öğrenme Çıktıları

Dersin Öğrenme Çıktıları Program Öğrenim Çıktıları Öğrenim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1) Mikroiktisat ve matematiksel modellerin arkasında yatan tüketici ve üretici davranışları ile market gibi temel kavramları açıklar. 1,3,4,6 1, 2, 3 A, C
2) Fayda maksimizasyonu, kar maksimizasyonu ve maliyet minimizasyonu davranışlarını analiz eder. 1,3,4,8 1, 2, 3 A, C
3) Talep fonksiyonlarını, tüketici fazlasını, kar fonksiyonularını ve maliyet fonksiyonlarını hesaplar ve türetir. 1,7 1, 2, 3 A, C
4) İktisadi işlemlerde sıkça kullanılan market mekanizmasını rasyonalize eder. 1,4,5 1, 2, 3 A, C
5) Tüketici tercihlerini belirleyen faktörleri tespit ve analiz eder. 1,4,8 1, 2, 3 A, C

Dersin Akışı

DERS AKIŞI
Hafta Konular Ön Hazırlık*
1 Ekonomik Modeller Ünite  1
2 Optimizasyonun Matematiği Ünite  2
3 Tercihler ve Fayda Ünite  3
4 Fayda Maksimizasyonu ve Seçim Ünite  4
5 Gelir ve İkame Etkileri Ünite  5
6 Gelir ve İkame Etkileri devam Ünite  5
7 Problem Çözümleri  
8 Yarıyıl Sınavı  
9 Ürünler Arası Talep İlişkileri Ünite  6
10 Market Talebi ve Elastikiyet Ünite  7
11 Üretim Fonksiyonları Ünite  11
12 Maliyetler Ünite  12
13 Kar Maksimizasyonu ve Arz Ünite  13
14 Tekrar  

Kaynaklar

KAYNAKLAR
Ders Notu *Nicholson, Walter.  Microeconomic Theory:Basic Principles and Extensions,                    The Dryden Press.                                                                                                                            H.R. Varian. Microeconomic Analysis, Norton, 1992                                                                                                                                                                 Mas-Colell, Whinston, and Green. Microeconomic Theory. New York, NY: Oxford University Press, 1995                          
Diğer Kaynaklar Ders notları ve Ünite yansıları

Materyal Paylaşımı

MATERYAL PAYLAŞIMI
Dokümanlar Ders notları ve ünite yansıları.
Ödevler Ünite sonu problemleri  ve ev ödevleri
Sınavlar Kısa sınav soruları.

Değerlendirme Sistemi

DEĞERLENDİRME SİSTEMİ
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALAR SIRA KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 1 50
Kısa Sınav (yoklama, sözlü, sunum, vs) 3 25
Ödevler 2 25
  Toplam 100
Finalin Başarıya Oranı   40
Yıl İçinin Başarıya Oranı   60
  Toplam 100
DERS KATEGORİSİ Zorunlu

Dersin Program Çıktılarına Katkısı

DERSİN PROGRAM ÇIKTILARINA KATKISI
No Program Öğrenme Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 2 3 4 5
1 Küresel ve ulusal iktisadî sorunları eleştirel ve kapsamlı bir biçimde anlayıp değerlendirerek, bu sorunlar hakkında pratik çözüm önerileri geliştirirler;         X
2 Toplum bilimlerde farklı disiplinlerden aldıkları bilgi ve kavramları iktisat çatısı altında birleştirirler;     X    
3 Çeşitli toplumsal sorunlara pratik, özgün çözümler üretebilmek amacıyla, ampirik olarak sınanabilecek hipotezler geliştirebilirler;     X    
4 İktisadî sorunları analitik bir biçimde değerlendirip, farklı yaklaşımların mantık örgülerini, varsayım ve sonuçlarını çözümleyebilirler;       X  
5 Farklı yaklaşımları değerlendirebilmek için gereken teknik becerileri geliştirirler;       X  
6 Genel olarak toplum bilimlerde, özel olarak da iktisatta, araştırma projeleri oluştururlar, bu projelere ilişkin araştırma yöntemleri geliştirip, uygulayabilirler;     X    
7 Araştırmalarının sonuçlarını ulusal ve uluslarası konferanslarda, bilimsel ve meslekî ortamlarda sunabilirler;   X      
8 Bilimsel ve akademik düşünce biçimlerini, profesyonel yaşamlarına aktarıp, akademik dünyanın analitik ve soyut düşünce biçimleri ile iş dünyasının pratik ve dinamik becerileri arasında bir köprü oluşturabilirler.       X  

ECTS

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik Quantity Duration (Hour) Total Workload (Hour)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 15 x toplam ders saati) 15 3 45
Sınav Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 15 10 150
Ara Sınav 1 10 10
Kısa Sınav   (yoklama, sözlü, sunum, vs) 3 3 9
Ödev 2 7 14
Final 1 10 10
Toplam İş Yükü     238
Toplam İş Yükü / 25 (s)     9,52
Dersin AKTS Kredisi     10