• TR
  • EN
Ders Kodu: 
ECON 603
Ders Dönemi: 
Bahar
Ders Tipi: 
Zorunlu
Teori Saati: 
3
Uygulama Saati: 
0
Kredi: 
3
AKTS: 
10
Dersin Dili: 
İngilizce
Dersin Amacı: 

Bu dersin amacı öğrencileri mikroiktisat teorisi ve uygulamalarının son aşamalarına hazırlamaktır. Dersi başarı ile bitiren öğrencilerin mikroiktisat alanında yayınlanmış makalelerin çoğunu okuyabilmeleri, anlayabilmeleri, analiz edebilmeleri ve hatta katkıda bulunabilmeleri hedeflenmektedir.

Dersin İçeriği: 

Bu ders belirsizlik durumunda seçim, oyun teorisi ve stratejik denge, kısmi ve genel denge modelleri, uygulamalı rekabet modelleri, tam rekabet, monopoller, geleneksel eksik rekabet modelleri, dışsallıklar ve kamu malları konularını kapsamaktadır.

Dersin Öğretim Yöntemleri: 
Anlatım, Soru Cevap, Tartışma, Örnek Olay
Dersin Ölçme Yöntemleri: 
Sınav, Ödev

Dikey Sekmeler

Dersin Öğrenme Çıktıları

Dersin Öğrenme Çıktıları Program Öğrenim Çıktıları Öğrenim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1) Belirsizlik durumunda karar alma ve risk öteleme konularında bilgilenir. 1,3,4,6 1, 2, 3 A, C
2) Oyun teorisinin alternatif kullanım alanlarını öğrenir. 1,3,4,8 1, 2, 3 A, C
3) Kısmi ve genel denge modellerini analiz eder. 1,7 1, 2, 3 A, C
4) Tam ve eksik rekabet piyasalarının işleyişlerini öğrenir. 1,4,5 1, 2, 3 A, C
5) Dışsallıkların ve kamu mallarının verimliliğe olan etkilerini analiz eder. 1,4,8 1, 2, 3 A, C

Dersin Akışı

DERS AKIŞI
Hafta Konular Ön Hazırlık*
1 Belirsizlik Durumlarında Seçim: Beklenen Fayda ve Risk Öteleme Ünite  8
2 Bilgi İktisadı Ünite  9
3 Oyun Teorisi ve Stratejik Denge Ünite  10
4 Kısmi Denge Modeli Ünite  14
5 Kısmi Denge Modeli devam Ünite  14
6 Uygulamalı Rekabet Analizi Ünite  15
7 Yarıyıl Sınavı  
8 Genel Denge Ünite  16
9 Genel Denge devam Ünite  16
10 Tam Rekabetin Verimliliği Ünite  17
11 Monopol Modelleri Ünite  18
12 Geleneksel Eksik Rekabet Modelleri Ünite  19
13 Dışsallıklar ve Kamu Malları  Ünite  24
14 Tekrar  

Kaynaklar

KAYNAKLAR
Ders Notu *Nicholson, Walter.  Microeconomic Theory: Basic Principles and Extension,                         The Dryden Press.                                                                                                                            H.R. Varian. Microeconomic Analysis, Norton, 1992                                                                                                                                                                 Mas-Colell, Whinston, and Green. Microeconomic Theory. New York, NY: Oxford University Press, 1995                          
Diğer Kaynaklar Ders notları ve Ünite yansıları

Materyal Paylaşımı

MATERYAL PAYLAŞIMI
Dokümanlar Ders notları ve ünite yansıları.
Ödevler Ünite sonu problemleri  ve ev ödevleri
Sınavlar Kısa sınav soruları.

Değerlendirme Sistemi

DEĞERLENDİRME SİSTEMİ
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALAR SIRA KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 1 50
Kısa Sınav (yoklama, sözlü, sunum, vs) 3 25
Ödevler 2 25
  Toplam  100
Finalin Başarıya Oranı   40
Yıl İçinin Başarıya Oranı   60
  Toplam  100
DERS KATEGORİSİ Zorunlu

Dersin Program Çıktılarına Katkısı

DERSİN PROGRAM ÇIKTILARINA KATKISI    
No Program Öğrenme Çıktıları Katkı Düzeyi    
    1 2 3 4 5    
1 Küresel ve ulusal iktisadî sorunları eleştirel ve kapsamlı bir biçimde anlayıp değerlendirerek, bu sorunlar hakkında pratik çözüm önerileri geliştirirler;         X    
2 Toplum bilimlerde farklı disiplinlerden aldıkları bilgi ve kavramları iktisat çatısı altında birleştirirler;     X        
3 Çeşitli toplumsal sorunlara pratik, özgün çözümler üretebilmek amacıyla, ampirik olarak sınanabilecek hipotezler geliştirebilirler;       X      
4 İktisadî sorunları analitik bir biçimde değerlendirip, farklı yaklaşımların mantık örgülerini, varsayım ve sonuçlarını çözümleyebilirler;         X    
5 Farklı yaklaşımları değerlendirebilmek için gereken teknik becerileri geliştirirler;       X      
6 Genel olarak toplum bilimlerde, özel olarak da iktisatta, araştırma projeleri oluştururlar, bu projelere ilişkin araştırma yöntemleri geliştirip, uygulayabilirler;       X      
7 Araştırmalarının sonuçlarını ulusal ve uluslarası konferanslarda, bilimsel ve meslekî ortamlarda sunabilirler;   X          
8 Bilimsel ve akademik düşünce biçimlerini, profesyonel yaşamlarına aktarıp, akademik dünyanın analitik ve soyut düşünce biçimleri ile iş dünyasının pratik ve dinamik becerileri arasında bir köprü oluşturabilirler.         X    

ECTS

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik Quantity Duration (Hour) Total Workload (Hour)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 15 x toplam ders saati) 15 3 45
Sınav Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 15 6 90
Ara Sınav 1 3 3
Kısa Sınav   (yoklama, sözlü, sunum, vs) 3 0,5 1,5
Ödev 2 3 6
Final 1 3 3
Toplam İş Yükü     148,5
Toplam İş Yükü / 25 (s)     5,94
Dersin AKTS Kredisi     6