Ders, yaratıcı düşünce, yaratıcılığı geliştirme metotları, görselleştirme stratejileri, içerik seçimi, tasarlanan ürüne aktarımı ve tasarım bütünlüğünün sağlanmasında önemli olan içerik geliştirme konusunun anlatılması, analiz edilmesini amaçlamaktadır.
Tasarım sürecinin bütünlüğünün sağlanmasında önemli olan içerik geliştirme, araştırma, yazma, toplama, organize etme ve bilgiyi basıma hazırlama süreci olarak tanımlanır. İçerik geliştirme bir bütün olarak yaratıcı düşünce, yaratıcılığı geliştirme metotları, görselleştirme stratejileri, içerik seçimi, tasarlanan ürüne aktarımı ve tasarım bütünlüğünün sağlanması süreçlerini içermektedir. Bu ders öğrencilerin, sosyal medya ışığında vaka çalışmaları aracılıyla pazarlama tekniklerini incelenmelerine yardımcı olur. Öğrenciler, ders kapsamında elde ettikleri bilgileri kullanabilecekleri bir içerik geliştirme projesi tasarlayarak ve gerçekleştirerek alandaki becerilerini ortaya koyarlar.