Dersin Dili:
İngilizce
Dersin Amacı:
Dersin amacı lisansüstü seviyedeki öğrencilerle, ikna ve propagandanın kökenlerini tarihsel ve kuramsal gelişmeleri içinde gözden geçirerek, bunun günümüzdeki modern yansımalarını politik, sosyal ve ticari boyutlarda incelemektir.
Dersin İçeriği:
Dersin içeriği, propaganda, ikna, ikna kuramları, tutumların oluşması ve değiştirilmesi, kültür ve ikna, pazarlama iletişimi ve ikna, politik pazarlama, ikna ve propagandanın dilinden oluşmaktadır.
Dersin Öğretim Yöntemleri:
1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma
Dersin Ölçme Yöntemleri:
A: Sınav, B: Tartışma, C: Ödev
Dikey Sekmeler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Dersin Öğrenme Çıktıları | Program Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1) İkna ve propaganda kavramlarını tanımlar ve açıklar. | 1, 2, 5, 12, 13 | 1, 2, 3, 4 | A, B, C |
2) Tarihsel ve kuramsal gelişmeleri içinde bu iki kavramı gözden geçirir. | 1, 5, 12, 13 | 1, 2, 3, 4 | A, B, C |
3) Ticari propaganda örneği olarak pazarlama iletişimini reklam ve halkla ilişkiler bağlamında yorumlar. | 1, 2, 4, 5 | 1, 2, 3, 4 | A, B, C |
4) Politik pazarlamayı bir ikna ve propaganda türü olarak yorumlar. | 2, 5, 8, 12, 13 | 1, 2, 3, 4 | A, B, C |
5) Propaganda ve iknanın dilini analiz eder. | 1, 5, 7, 8 | 1, 2, 3, 4 | A, B, C |
6) İkna konusunda kültürün etkilerini tartışır. | 1, 5, 12, 13 | 1, 2, 3, 4 | A, B, C |
7) Öğrencileri propaganda ikna, tutumlar konularında tartıştırır ve onlara bu konularda birer proje ödevi hazırlatarak sundurur. | 1, 2, 4, 5 | 1, 2, 3, 4 | A, B, C |
Dersin Akışı
DERS AKIŞI | ||
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Giriş: İkna ve Propaganda Kavramları | |
2 | Propagandanın Tarihçesi | |
3 | İkna Kuramları | |
4 | Tutumların Oluşması ve Değiştirilmesi | |
5 | İkna ve Kültür İlişkisi | |
6 | Modern Propaganda: Reklam ve Halkla İlişkiler Bağlamında Pazarlama İletişimi | |
7 | Ara Sınav | |
8 | Politik Pazarlama | |
9 | İkna ve Propagandanın Dili | |
10 | İkna ve Propagandanın Kaynağının İnanılırlığı ve Güvenilirliği | |
11 | Öğrenci Projelerinin Sunulması - I | |
12 | Öğrenci Projelerinin Sunulması - II | |
13 | Öğrenci Projelerinin Sunulması - III | |
14 | Öğrenci Projelerinin Sunulması - IV | |
15 | Final Sınavı |
Kaynaklar
KAYNAKLAR | |
Ders Notu | Timothy A. Borchers: Persuasion In The Media Age, Illinois, 2013. |
Diğer Kaynaklar | Destekleyici diğer kitaplar ve makaleler. |
Materyal Paylaşımı
MATERYAL PAYLAŞIMI | |
Dokümanlar | Kitaplar, belgeler, makaleler |
Ödevler | Teoriyi ve örnek olayları birleştiren projeler. |
Sınavlar | Vize: Teorik sınav % 40 Final: Sınavın %30’u + Ödevin % 30’u |
Değerlendirme Sistemi
DEĞERLENDİRME SİSTEMİ | ||
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SIRA | KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav | 1 | 40 |
Final | 2 | 30 |
Proje ve Sunum | 1 | 30 |
Toplam | 100 | |
FİNALİN BAŞARIYA ORANI | 30 | |
YIL İÇİNİN BAŞARIYA ORANI | 70 | |
Toplam | 100 |
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
DERSİN PROGRAM ÇIKTILARINA KATKISI | ||||||
No | Program Öğrenme Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Yüksek lisans yeterliliklerine dayalı olarak medya çalışmaları alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve/veya araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirmek, derinleştirmek ve bilime yenilik getirecek özgün katkılara ulaşmak. | X | ||||
2 | Medya Çalışmaları alanı ile ilgili çeşitli disiplinler arasındaki etkileşimi kavramak; yeni ve karmaşık fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlara ulaşmak. | X | ||||
3 | Medya Çalışmaları alanındaki uygulamalarda karşılaşacağı öngörülmeyen karmaşık durumlarda, bütünsel ve yaratıcı düşünerek yeni stratejik yaklaşımlar geliştirmek, sorumluluk alarak çözüm üretmek ve gerektiğinde liderlik yapmak. | X | ||||
4 | Medya Çalışmaları alanıyla ilgili araştırma yöntemlerinde üst düzeyde beceri kazanarak bilime yenilik getirmek, yeni bir bilimsel yöntem geliştirmek ya da bilinen bir yöntemi farklı bir alana uygulamak, özgün bir konuyu araştırmak, kavramak, tasarlamak, uyarlamak ve uygulamak. | X | ||||
5 | Medya Çalışmaları disiplininde bağımsız araştırma yapmak, bilimsel olayları geniş, derin ve eleştirel bir bakış açısı ile analiz etmek, yeni sentezlere ulaşmak ve değerlendirebilmek için gerekli adımları belirleme yeteneği kazanmak. | X | ||||
6 | Medya Çalışmaları alanı ve alt disiplinleri ile ilgili bilimsel makaleleri ulusal ve/veya uluslararası saygın hakemli dergilerde yayınlayarak veya bilimsel toplantılarda sunarak alanındaki bilginin sınırlarını genişletmek. | X | ||||
7 | Uzman bir topluluk içinde özgün görüşlerini bilimsel bir şekilde ifade etmek ve savunmak için etkili bir iletişim kurmak. | X | ||||
8 | Akademik ve profesyonel bağlamda teknolojik, toplumsal veya kültürel ilerlemeleri sürekli takip ederek, bilgi toplumu olma sürecine katkıda bulunmak ve yeni medya teknolojileri, küreselleşme ve medyada yöndeşme ile güncel olaylar ve medyanın gündem oluşturma dinamiklerini yorumlamak ve değerlendirmek. | X | ||||
9 | Medya Çalışmaları alanına yenilik getiren, yeni bir düşünce, yöntem, tasarım ve uygulama geliştirebilmek ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım ve uygulamayı farklı bir alana uygulayabilmek, özgün bir konuyu araştırabilmek, kavrayabilmek, tasarlayabilmek, uyarlayabilmek ve uygulayabilmek. | X | ||||
10 | Medya Çalışmaları alanı ile ilgili karşılaşılan sorunların çözümünde stratejik karar verme süreçlerini kullanarak işlevsel etkileşim kurabilmek. | X | ||||
11 | Medya Çalışmaları alanı ile ilgili konularda karşılaşılan toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunların çözümüne katkıda bulunabilme ve bu değerlerin gelişimini destekleyebilmek. | X | ||||
12 | Medyanın tekelleşme sürecini ve bu sürecin siyasal, ekonomik ve toplumsal bileşenlerini betimlemek, sorgulamak ve sınıflandırmak. | X | ||||
13 | Medyayı yerel, ulusal ve küresel ağlar ve bu ağların sektörel etkileri, sivil toplum ve siyaset ile ilişkileri üzerinden tartışmak. | X | ||||
14 | Medyayı yasal düzenlemeler ve etik ilkeler temelinde değerlendirmek ve gözden geçirmek. | X | ||||
15 | Bir yabancı dili kullanarak ileri düzeyde yazılı, sözlü ve görsel iletişim kurabilmek ve tartışabilmek (“European Language Portfolio Global Scale”, Level C1). | X |
ECTS
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU | |||
Etkinlik | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 15X toplam ders saati) | 15 | 3 | 45 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 15 | 5 | 80 |
Ara Sınav, Proje Sunum | 10 | 5 | 50 |
Ödev | 1 | 24 | 24 |
Final | 1 | 48 | 48 |
Toplam İş Yükü | 247 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 9.8 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 10 |