Bu dersin amacı öğrencilerin çağdaş sosyal kuramlar hakkında genel bilgi sahibi olmasını ve toplumsal hayat üzerine analizler yapabilmelerini sağlamaktır.
Çağdaş dönem sosyoloji teorileri
Dikey Sekmeler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Dersin Öğrenme Çıktıları |
Program Öğrenme Çıktıları |
Öğretim Yöntemleri |
Ölçme Yöntemleri |
1) 3 |
1,2,3 |
A,B |
|
2) 5 |
1,2,3 |
A,B |
|
3) 6 |
1,2,3 |
A,B |
|
4) 8 |
1,2,3 |
A,B |
|
5)9 |
1,2,3 |
A,B |
Dersin Akışı
DERS AKIŞI |
||
Hafta |
Konular |
Ön Hazırlık |
1 |
GİRİŞ |
|
2 |
Theodor Adorno
|
Ders okumaları |
3 |
Erving Goffman |
Ders okumaları |
4 |
Michel Foucault |
Ders okumaları |
5 |
Roland Barthes |
Ders okumaları |
6 |
Anthony Giddens |
Ders okumaları |
7 |
Ara Sınav |
Ders okumaları |
8 |
Ulrich Beck |
Ders okumaları |
9 |
Pierre Bourdieu |
Ders okumaları |
10 |
Zygmunt Bauman |
Ders okumaları |
11 |
Stuart Hall |
Ders okumaları |
12 |
John Urry |
Ders okumaları |
13 |
Edward W. Said |
Ders okumaları |
14 |
GENEL TARTIŞMA VE DERSİN ÖZETİ |
Kaynaklar
KAYNAKLAR |
|
Ders Notu/Kaynak |
Profiles in Contemporary Social Theory, edited by Anthony Elliott and Bryan S. Turner, Sage Publications, 2001. |
Diğer Kaynaklar |
|
Materyal Paylaşımı
MATERYAL PAYLAŞIMI |
|
Dökümanlar |
|
Ödevler |
|
Sınavlar |
Değerlendirme Sistemi
DEĞERLENDİRME SİSTEMİ |
||
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI |
SIRA |
KATKI YÜZDESİ |
Derse devam ve katılım |
1 |
10 |
Sunum (toplam 2 tane)
|
1 |
30 |
Ara Sınav |
1 |
30 |
Toplam |
|
100 |
Finalin Başarıya Oranı |
|
30 |
Yıl içinin Başarıya Oranı |
|
70 |
Toplam |
|
100 |
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
DERSİN PROGRAM ÇIKTILARINA KATKISI |
|||||||
No |
Program Öğrenme Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
|||||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
|||
1 |
Sosyal bilimlerde araştırma yöntemlerine hâkim, sosyolojik araştırmalar yapabilecek gerekli donanıma sahip bireyler yetiştirmek, |
X |
|||||
2 |
Sadece sosyoloji alanında değil farklı fakülte ve bölümlerden alınan dersler aracılığıyla disiplinlerarası bir bakış açısına sahip bireyler yetiştirmek, |
X |
|||||
3 |
Türkiye toplumunun başlıca konularına ve meselelerine hâkim bireyler yetiştirmek, |
X |
|||||
4 |
Sosyolojinin temel temalarından “örgüt ve kurum sosyolojisi” konusuna hâkim sosyal bilimciler yetiştirmek, |
X |
|||||
5 |
Sosyolojinin temel temalarından “siyaset sosyolojisi ve toplumsal değişim” konularına hâkim sosyal bilimciler yetiştirmek, |
X |
|||||
6 |
Sosyolojinin ana temalarından “toplumsal eşitsizlikler/tabakalaşma” konusuna hakim sosyal bilimciler yetiştirmek, |
X |
|||||
7 |
Sosyolojinin ana temalarından “kültür ve toplum” konularına hakim sosyal bilimciler yetiştirmek, |
X |
|||||
8 |
Sosyal bilimler kuramlarına ve sosyal bilimler tarihine hakim sosyal bilimciler yetiştirmek, |
X |
|||||
9 |
Sözlü ve yazılı şekilde kendini ifade edebilme becerisine sahip, akademik yazının ana gerekliliklerini bilen bireyler yetiştirmek, |
X |
|||||
10 |
Uluslararası kuruluşlarda görev alarak, dünyanın farklı coğrafyalarında proje geliştirebilecek düzeyde donanımlı bireyler yetiştirmek. |
X |
ECTS
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU |
|||
Etkinlik |
SAYISI |
Süresi |
Toplam |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) |
14 |
3 |
42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
8 |
112 |
Sunum |
3 |
2 |
6 |
Final |
1 |
6 |
6 |
Toplam İş Yükü |
|
|
166 |
Toplam İş Yükü / 25 (s) |
|
|
6,64 |
Dersin AKTS Kredisi |
|
|
7 |