Bu dersin amacı öğrencilerin tarihsel olarak gündelik hayatın sosyolosi teorileri hakkında genel bilgi sahibi olmasını ve kendi deneyimlerinden yola çıkarak gündelik hayat üzerine analizler yapabilmelerini sağlamaktır.
Gündelik hayatın sosyolojisi teorileri
Dikey Sekmeler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Dersin Öğrenme Çıktıları |
Program Öğrenme Çıktıları |
Öğretim Yöntemleri |
Ölçme Yöntemleri |
1) 3 |
1,2,3 |
A,B |
|
2) 5 |
1,2,3 |
A,B |
|
3) 6 |
1,2,3 |
A,B |
|
4) 8 |
1,2,3 |
A,B |
|
5)9 |
1,2,3 |
A,B |
Dersin Akışı
DERS AKIŞI |
||
Hafta |
Konular |
Ön Hazırlık |
1 |
GİRİŞ |
|
2 |
Gündelik hayatın sosyolojisi üzerine genel bir bakış |
Ders okumaları |
3 |
Kentte gündelik yaşam: Olağan ile olağandışı arasında… |
Ders okumaları |
4 |
Kentte yürümek/dolaşmak ve gündelik hayatı keşfetmek-Michel de Certeau |
Ders okumaları |
5 |
Modern dünyada gündelik yaşam-Henri Lefebvre-1 |
Ders okumaları |
6 |
Kent Hakkı-Henri Lefebvre-2
|
Ders okumaları |
7 |
Gündelik hayatın içinden kentin ritmi |
Ders okumaları |
8 |
Georg Simmel ve Erving Goffman sosyolojisinde gündelik yaşam |
Ders okumaları |
9 |
Gündelik Yaşamın Temsili-Erving Goffman |
Ders okumaları |
10 |
Walter Benjamin ve gündelik yaşam |
Ders okumaları |
11 |
Gündelik hayatın içinde duygular: Duygular Sosyolojisine Doğru… |
Ders okumaları |
12 |
Türkiye sosyal bilimlerinde gündelik yaşam |
Ders okumaları |
13 |
Gündelik yaşam notlarından oluşan günlüklerin tartışılması |
Ders okumaları |
14 |
GENEL TARTIŞMA VE DERSİN ÖZETİ |
Kaynaklar
KAYNAKLAR |
|
Ders Notu |
Öğrencilere her hafta okumaları için makaleler dağıtılmaktadır. |
Diğer Kaynaklar |
|
Materyal Paylaşımı
MATERYAL PAYLAŞIMI |
|
Dökümanlar |
|
Ödevler |
|
Sınavlar |
Değerlendirme Sistemi
DEĞERLENDİRME SİSTEMİ |
||
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI |
SIRA |
KATKI YÜZDESİ |
Günlük tutumu |
1 |
40 |
Derse devam ve katılım |
1 |
20 |
Toplam |
|
100 |
Finalin Başarıya Oranı |
|
40 |
Yıl içinin Başarıya Oranı |
|
60 |
Toplam |
|
100 |
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
DERSİN PROGRAM ÇIKTILARINA KATKISI |
|||||||
No |
Program Öğrenme Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
|||||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
|||
1 |
Sosyal bilimlerde araştırma yöntemlerine hâkim, sosyolojik araştırmalar yapabilecek gerekli donanıma sahip bireyler yetiştirmek, |
X |
|||||
2 |
Sadece sosyoloji alanında değil farklı fakülte ve bölümlerden alınan dersler aracılığıyla disiplinlerarası bir bakış açısına sahip bireyler yetiştirmek, |
X |
|||||
3 |
Türkiye toplumunun başlıca konularına ve meselelerine hâkim bireyler yetiştirmek, |
X |
|||||
4 |
Sosyolojinin temel temalarından “örgüt ve kurum sosyolojisi” konusuna hâkim sosyal bilimciler yetiştirmek, |
X |
|||||
5 |
Sosyolojinin temel temalarından “siyaset sosyolojisi ve toplumsal değişim” konularına hâkim sosyal bilimciler yetiştirmek, |
X |
|||||
6 |
Sosyolojinin ana temalarından “toplumsal eşitsizlikler/tabakalaşma” konusuna hakim sosyal bilimciler yetiştirmek, |
X |
|||||
7 |
Sosyolojinin ana temalarından “kültür ve toplum” konularına hakim sosyal bilimciler yetiştirmek, |
X |
|||||
8 |
Sosyal bilimler kuramlarına ve sosyal bilimler tarihine hakim sosyal bilimciler yetiştirmek, |
X |
|||||
9 |
Sözlü ve yazılı şekilde kendini ifade edebilme becerisine sahip, akademik yazının ana gerekliliklerini bilen bireyler yetiştirmek, |
X |
|||||
10 |
Uluslararası kuruluşlarda görev alarak, dünyanın farklı coğrafyalarında proje geliştirebilecek düzeyde donanımlı bireyler yetiştirmek. |
X |
ECTS
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU |
|||
Etkinlik |
SAYISI |
Süresi |
Toplam |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) |
14 |
3 |
42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
8 |
112 |
Gözlemlere Dayanan Günlük Tutulması |
3 |
2 |
6 |
Final |
1 |
6 |
6 |
Toplam İş Yükü |
|
|
166 |
Toplam İş Yükü / 25 (s) |
|
|
6,64 |
Dersin AKTS Kredisi |
|
|
7 |