Sosyal ve beşeri bilimler alanlarındaki güncel konuların tartışılması yoluyla öğrencilerin düşünce ufuklarını genişletmek, eleştirel ve analitik düşünme yetilerini geliştirmek.
Sosyal ve beşeri bilimler alanlarındaki güncel konular üzerinde tartışmalar, belgesel gösterimi ve uzman konuk konuşmacıların vereceği seminerler.
Dikey Sekmeler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Dersin Öğrenme Çıktıları |
Program Öğrenme Çıktıları |
Öğretim Yöntemleri |
Ölçme Yöntemleri |
|
2,3,9 |
1,2,3 |
A,B,C |
|
2,3,9 |
1,2,3 |
A,B,C |
|
2,3,9 |
1,2,3 |
A,B,C |
Dersin Akışı
DERS AKIŞI |
||
Hafta |
Konular |
Ön Hazırlık |
1 |
Derse Giriş (Ders içeriği, gereksinimleri ve notlandırma ölçütleri) |
|
2 |
Konuk konuşmacı (Duyurulacak) |
Konuk konuşmacı ve konuya bağlı olarak belirlenecek. |
3 |
Konuk konuşmacı (Duyurulacak) |
Konuk konuşmacı ve konuya bağlı olarak belirlenecek. |
4 |
Konuk konuşmacı (Duyurulacak) |
Konuk konuşmacı ve konuya bağlı olarak belirlenecek. |
5 |
Konuk konuşmacı (Duyurulacak) |
Konuk konuşmacı ve konuya bağlı olarak belirlenecek. |
6 |
Konuk konuşmacı (Duyurulacak) |
Konuk konuşmacı ve konuya bağlı olarak belirlenecek. |
7 |
Konuk konuşmacı (Duyurulacak) |
Konuk konuşmacı ve konuya bağlı olarak belirlenecek. |
8 |
Konuk konuşmacı (Duyurulacak) |
Konuk konuşmacı ve konuya bağlı olarak belirlenecek. |
9 |
Konuk konuşmacı (Duyurulacak) |
Konuk konuşmacı ve konuya bağlı olarak belirlenecek. |
10 |
Konuk konuşmacı (Duyurulacak) |
Konuk konuşmacı ve konuya bağlı olarak belirlenecek. |
11 |
Konuk konuşmacı (Duyurulacak) |
Konuk konuşmacı ve konuya bağlı olarak belirlenecek. |
12 |
Konuk konuşmacı (Duyurulacak) |
Konuk konuşmacı ve konuya bağlı olarak belirlenecek. |
13 |
Konuk konuşmacı (Duyurulacak) |
Konuk konuşmacı ve konuya bağlı olarak belirlenecek. |
14 |
Konuk konuşmacı (Duyurulacak) |
Konuk konuşmacı ve konuya bağlı olarak belirlenecek. |
Kaynaklar
KAYNAKLAR |
|
Ders Notu/Kaynak |
Verili dönemde işlenecek konulara göre belirlenir. |
Diğer Kaynaklar |
Verili dönemde işlenecek konulara göre belirlenir. |
Materyal Paylaşımı
MATERYAL PAYLAŞIMI |
|
Dökümanlar |
Okuma listesi, verili dönem içinde sınıfta tartışılacak konulara göre güncellenmektedir. |
Ödevler |
Grup Çalışması; Ödev |
Sınavlar |
Final Sınavı |
Değerlendirme Sistemi
DEĞERLENDİRME SİSTEMİ |
||
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI |
SAYI |
KATKI YÜZDESİ |
Grup Çalışması |
1 |
30 |
Ödev |
5 |
40 |
Derse devam ve katılım |
1 |
30 |
Toplam |
|
100 |
Finalin Başarıya Oranı |
|
30 |
Yıl içinin Başarıya Oranı |
|
70 |
Toplam |
|
100 |
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
DERSİN PROGRAM ÇIKTILARINA KATKISI |
|||||||
No |
Program Öğrenme Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
|||||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
|||
1 |
Sosyal bilimlerde araştırma yöntemlerine hâkim, sosyolojik araştırmalar yapabilecek gerekli donanıma sahip bireyler yetiştirmek, |
X |
|||||
2 |
Sadece sosyoloji alanında değil farklı fakülte ve bölümlerden alınan dersler aracılığıyla disiplinlerarası bir bakış açısına sahip bireyler yetiştirmek, |
X |
|||||
3 |
Türkiye toplumunun başlıca konularına ve meselelerine hâkim bireyler yetiştirmek, |
X |
|||||
4 |
Sosyolojinin temel temalarından “örgüt ve kurum sosyolojisi” konusuna hâkim sosyal bilimciler yetiştirmek, |
X |
|||||
5 |
Sosyolojinin temel temalarından “siyaset sosyolojisi ve toplumsal değişim” konularına hâkim sosyal bilimciler yetiştirmek, |
X |
|||||
6 |
Sosyolojinin ana temalarından “toplumsal eşitsizlikler/tabakalaşma” konusuna hakim sosyal bilimciler yetiştirmek, |
X |
|||||
7 |
Sosyolojinin ana temalarından “kültür ve toplum” konularına hakim sosyal bilimciler yetiştirmek, |
X |
|
||||
8 |
Sosyal bilimler kuramlarına ve sosyal bilimler tarihine hakim sosyal bilimciler yetiştirmek, |
X |
|
||||
9 |
Sözlü ve yazılı şekilde kendini ifade edebilme becerisine sahip, akademik yazının ana gerekliliklerini bilen bireyler yetiştirmek, |
X |
|||||
10 |
Uluslararası kuruluşlarda görev alarak, dünyanın farklı coğrafyalarında proje geliştirebilecek düzeyde donanımlı bireyler yetiştirmek. |
X |
ECTS
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU |
|||
Etkinlik |
SAYISI |
Süresi |
Toplam |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 14x toplam ders saati) |
14 |
3 |
42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
8 |
112 |
Ödevler |
5 |
3 |
15 |
Grup Çalışması |
1 |
3 |
3 |
Final Sınavı |
1 |
5 |
5 |
Toplam İş Yükü |
|
|
177 |
Toplam İş Yükü / 25 (s) |
|
|
7,08 |
Dersin AKTS Kredisi |
7 |