Bu dersin amacı öğrencilerin çağdaş ve uluslararası düzeyde üretim yönetimi kavramıyla ilgili konulara sahip olmasını sağlamaktır.
Üretim sistemlerinin yapılarından, iyileştirilmelerinde kullanılan çeşitli yaklaşımlar ders kapsamında tanıtılmaktadır. |
Dikey Sekmeler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Dersin Öğrenme Çıktıları |
|
|
Program Öğrenme Çıktıları |
Öğretim Yöntemleri |
Ölçme Yöntemleri |
1) Üretim ve uluslararası üretim yönetimi kavramını açıklar. |
|
|
1 |
1,2,3 |
A,C |
2) Çağdaş üretim yönetimin özelliklerini sıralar. |
|
|
8 |
1,2,3 |
A,C,D |
3) Çeşitli üretim yönetimi yaklaşımlarının özelliklerini açıklar. |
|
|
6 |
1,2,3 |
A,C,D |
4) Çeşitli üretim yönetimi araçlarının temellerini açıklar. |
|
|
5 |
1,2,3 |
A,C,D |
5) Üretim yönetiminde bilgisayarlı uygulamaları açıklar. |
|
|
15 |
1,2,3 |
A,C,D |
Dersin Akışı
DERS AKIŞI |
||
Hafta |
Konular |
Ön Hazırlık |
1 |
Giriş |
Üretim kavramının temelleri |
2 |
Üretim konusunda karşımıza çıkan farklı sistemler |
Montaj, akış tipi, otomat tipi vs. üretim tiplari |
3 |
Üretim planlama ve kontrolda Gantt diyagramaları |
Değişik uygulamalar |
4 |
Üretim sistemlerinde kapasite, iş yükü, yük dengeleme gibi kavtramlar |
Huni ve üretim sistemi benzerliği |
5 |
Üretim sistemlerinde iş yükleme diyagramı, |
Yük sınırlama kavramı |
6 |
Yüke bağlı imalat kontrol |
İlgili grafiklerin tanıtımı |
7 |
ARA SINAV |
|
8 |
Zaman etüdü, makina, çalışan ve iş parçası için zaman kavramı |
REFA sisteminin tanıtımı |
9 |
Üretim sistemlerinde bilgisayarlı sistemler |
CIM kavramı |
10 |
Klasik imalat, esnek imalat ve hücresel imalat sistemleri, yalın üretim |
Grup teknolojisi kavramı |
11 |
Bilgisayarlı üretim planlama ve kontrol sistemleri |
MRP, MRP II ve ERP |
12 |
Üretim yönetiminde JIT sistemleri |
Kanban felsefesi |
13 |
Üretim sistemlerinde bilgi ve kalite kavramlarına giriş |
Sebep-sonuç ilişkileri |
14 |
Üretim sistemlerinde çevre yönetimi kavramına giriş |
Sebep-sonuç ilişkileri |
15 |
Öğrenci sunumları |
Sunumda kalitenin ölçülmesi |
16 |
Final Sınavı |
|
Kaynaklar
KAYNAKLAR |
|
Ders Notu |
Değişik Türkçe, İngilizce ve Almanca kaynaklar özellikle:
|
Diğer Kaynaklar |
Öğretim üyesinin Almanya’daki çalışma hayatı sırasında edindiği deneyimler, çeşitli dokümanlar. |
Materyal Paylaşımı
MATERYAL PAYLAŞIMI |
|
Dökümanlar |
Derste işlenen bütün dokümanlar öğrencilerle paylaşılmaktadır |
Ödevler |
Dersin konuları kapsamında her öğrenci ayrı bir ödev yapmakta ve sunmaktadır. |
Sınavlar |
Dersin konularını kapsayan bir ara sınav ve bir yarıyıl sonu sınavı vardır. |
Değerlendirme Sistemi
DEĞERLENDİRME SİSTEMİ |
||
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI |
SIRA |
KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav |
1 |
70 |
Ödev |
2 |
10 |
Ödevin sınıfta sunumu |
1 |
20 |
Toplam |
|
100 |
Finalin Başarıya Oranı |
|
40 |
Yıl içinin Başarıya Oranı |
|
60 |
Toplam |
|
100 |
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
DERSİN PROGRAM ÇIKTILARINA KATKISI |
|||||||
No |
Program Öğrenme Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
|||||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
|
||
1 |
Uluslararası İşletme Yönetimi temel bilgilerini, kuramsal ve uygulamalı olarak, özellikle küresel ölçekte faaliyet gösteren işletmelerin problemlerini belirleme, modelleme ve çözüm yolları getirmede kullanabilir. |
|
|
|
x |
|
|
2 |
Uluslararası İşletme Yönetimi ile ilgili çağdaş kavram, teori ve modelleri, alan bilgisini sürekli geliştirmek için gerekli kaynaklara nasıl ulaşacağını ve alanının tarihsel gelişimini bilir, alanı ile ilgili konularda problem çözmek, analiz ve araştırma yapmak için alana özgü araştırma yöntemlerini kullanabilir. |
|
|
|
|
x |
|
3 |
Uluslararası İşletme Yönetimini çevreleyen hukuki, siyasi, ekonomik, sosyal ve psikolojik konularda uluslararası boyutta temel bilgiye sahip olduğunu gösterebilir. |
|
|
x |
|
|
|
4 |
Kendi alanında hangi bilgiyi nerede bulacağını bilir, bağımsız araştırma ve çalışma yapabilir, araştırdığı konu ile ilgili kapsamlı bir rapor hazırlayabilir. |
|
|
|
|
x |
|
5 |
Uluslararası İşletme Yönetimi bilgilerini diğer alanlardan gelen bilgilerle ilişkilendirebilir, bütünleştirerek yorumlayabilir, yeni bilgiler oluşturabilir ve disiplinlerarası etkileşimi anladığını gösterebilir |
|
|
|
x |
|
|
6 |
Uluslararası İşletme Yönetimi ile ilgili proje veya uygulamalı çalışmalarda yürütücü veya takım üyesi olarak üzerine düşen sorumlulukları yerine getirebilir. |
|
|
|
|
x |
|
7 |
Kurum veya örgüt için hedef ve amaç belirleyebilir, bunlara yönelik veya performans iyileştirici proje tasarımı ve planlaması yapabilir. |
|
|
|
x |
|
|
8 |
Uluslararası İşletme Yönetimi’nde edindiği bilgileri eleştirel olarak değerlendirebilir, sahip olduğu bilginin yeterliliğini ve öğrenme gereksinimlerini tespit edebilir, eksikliklerini gidermek için öğrenmesini yönlendirebilir. |
|
|
|
|
x |
|
9 |
Kişisel ve profesyonel gelişimi için bilgi güncellemenin ve sürekli öğrenmenin önemini anladığını gösterebilir. |
|
|
|
|
x |
|
10 |
Hızla değişen küresel koşullarda, profesyonel hayatta başarılı olmak için esnek düşünebilmenin ve yaratıcı çözümler üretebilmenin önemini anladığını gösterebilir. |
|
|
|
|
x |
|
11 |
Uluslararası kurumsal düzeyde, etkin, yazılı ve sözlü iletişim kurabilecek düzeyde Almanca bilgisine sahip olduğunu gösterebilir |
|
|
x |
|
|
|
12 |
Kendi alanındaki küresel dinamikleri anlayabilecek, takip edebilecek ve yorumlayabilecek düzeyde Almanca bilgisine sahip olduğunu gösterebilir. |
|
|
|
|
x |
|
13 |
Ulusal ve uluslararası akademik ve profesyonel ortamlarda bilgisini, çalışmalarının sonuçlarını, fikir ve yorumlarını, alanındaki veya başka disiplin ve birimlerdeki kişilere, gerekli verileri kullanarak ve açık ve net bir şekilde Türkçe ve Almanca olarak ifade edebilir, sunabilir, paylaşabilir. |
|
|
|
|
x |
|
14 |
Kültürler ve bireyler arasındaki farklılıkları değerlendirebilir, bu farklılıklara saygı gösterilmesinin önemini anladığını gösterebilir, farklı kültürlerden bireylerin oluşturduğu sosyal veya profesyonel ortamlarda gerekli saygı ve empatiyi göstererek iletişim kurabilir, bu ortamlarda takım çalışmalarına yürütücü veya takım üyesi olarak katkıda bulunabilir |
|
|
x |
|
|
|
15 |
Kendi alanında geçerliliği ve yaygın kullanımı olan bilişim teknolojilerini etkin şekilde kullanabilir. |
|
|
|
x |
|
|
16 |
Bireysel ve profesyonel etik kavramları anlar, bu kavramların sosyal ve profesyonel hayattaki uygulamlarını değerlendirebilir, bireyin bu ilkelere uygun davranmasının içinde bulunduğu topluma değer katmak için ne derece önemi olduğunu anladığını gösterebilir. |
|
|
|
x |
|
|
17 |
Sosyal sorumluluk kavramının bireysel, toplumsal ve ekolojik boyutlarını bilir, bu çerçeve içinde üzerine düşen aktif vatandaşlık görevini anladığını gösterebilir. |
|
|
x |
|
|
|
18 |
Çağdaş toplumların esasını oluşturan sosyal hakların evrenselliği ve sosyal adalet kavramlarını, toplumsal gelişmenin ve küresel rekabet edebilirliğin gereği olan bilimsel bakış açısının önemini anladığını gösterebilir. |
|
x |
|
|
|
|
19 |
Kurumsal sürdürülebilirlik için kalite yönetiminin, iş sağlığı ve güvenliğinin, kurumsal sosyal sorumluluğun, profesyonel ve kültürel saygının ve kurumsal etik prensiplerinin önemini anladığını gösterebilir |
|
|
|
x |
|
|
20 |
Küresel ve toplumsal çerçevedeki temel işletme çözümlerinin özellikle yönetim ve finans sorunlarına katkılarını değerlendirebilir. |
|
|
x |
|
|
|
ECTS
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU |
|||
Etkinlik |
SAYISI |
Süresi |
Toplam |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) |
16 |
3 |
48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) |
16 |
5 |
80 |
Ara Sınav |
1 |
15 |
15 |
Kısa Sınav |
0 |
0 |
0 |
Ödev |
1 |
15 |
15 |
Final |
1 |
15 |
15 |
Toplam İş Yükü |
|
|
173 |
Toplam İş Yükü / 25 (s) |
|
|
6.92 |
Dersin AKTS Kredisi |
|
|
8 |