Globalleşmekte olan dünya ekonomisinin doğası, bunun uluslararası işletmecilik, çokuluslu işletme yönetimi ve stratejileri ile etkileşimlerine yönelik geniş düzeyde bir bilgi birikimini sağlamaktır. Ayrıca uluslararası arenada stratejik yönetimde çeşitli stratejik düzey, kapsam ve içeriklerde ne gibi bir paradoksların bulunduğunun tartışılması ve bu yolla stratejik yönetimin çağdaş içeriğinin gündeme getirilmesi amaçlanmaktadır. |
Ders bitiminde öğrenciler küreselleşen ekonominin başlıca itici güçlerini ve sonuçlarını tanımlayacak, uluslararası firmaların yönetim özelliklerini açığa çıkarıp değerlendirecek, firmaların globalleşme sürecindeki her adımı tanımlayabilecek, uluslararası firmaların faaliyetlerinin koordinasyon içinde mevcut sorunları tanımlayacak, uluslararası firmaların organizasyonunun, örgüt kültürünün ve kontrolünün yapılandırılmasına yönelik çeşitli seçenekleri karakterize edebilecek, uluslararası şirket birleşmeleri ve satın almaları gibi bağlantıları değerlendirebilecek, uluslararası piyasalardaki rekabet stratejilerini tanımlayacak ve kullanılabilirliğine göre test ederek seçilen branşların ilgili stratejik yolunu ve gelişimini yorumlayacak düzeyde olacaklardır.
Temel Kavramlar: Globalleşme, Uluslararası, Ulus ötesi ve Küresel Firma, Uluslararası iş yapma biçimleri, uluslararası rekabet gücü, Sınır ötesi Büyüme Nedenleri, Yolları ve Mantığı, Geçmişten Günümüze Strateji Kavramı, Çağdaş Stratejik Yönetim Olgusu ve Temelleri , Stratejik Yönetim Süreci ve Stratejinin Temel Öğeleri, Işletme Düzeyi Stratejiler ve Rekabet Stratejileri, Şirket Düzeyi Stratejiler, Sınır Ötesi Stratejik İşbirlikleri, Stratejinin Oluşturulması: Dışsal Analiz, Analitik Tekniklerle Stratejinin Oluşturulma Süreci, Içsel Analiz, Madalyonun Ikinci Yüzü: Stratejinin Biçimlenmesi
Sürdürülebilir Büyüme Yaklaşımı Çerçevesinde Rekabet Avantajı